Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan var egentlig Prometheus? Var selv aldri stor fan av Alien, eller Sci-fi generelt.

Hvis du verken er fan av Alien eller Sci-Fi kan du godt droppe den tror jeg.

Huff L4r5 , kan du ikke holde kjeft om ABB? Møkka lei hele duden og ingen kommentarer angående ham får meg til å smile :-(

Anse min munn som lukket om ABB i DNFK heretter.
Lenke til kommentar

7 virtuelle maskiner á 256MB gir fortsatt under 2GB.

Scrubs.

Spesielt når man kjører 6x2008 R2 servere, alle med GUI og 1xWin7 klient. Når det kjøres på en Win 7 host i VB skal det godt gjøres å boote noen av dem skal man bruke under 2GB ;)

Lenke til kommentar

Apropos ram. Hvor mye ram bør et enkelt "notisblokk"-program ta synes dere? Ser det bruker 3MB i win7 og jeg tenker "Kan det være nødvendig?".

Ikke at jeg mangler ram eller noe. Det er egentlig en dråpe i havet, men bare kom til å tenke på det. Hvor mye bruker et tilsvarende program i andre OS mon tro?

Lenke til kommentar

Neida, det er flere som vet det. Og det er ikke 2008R2.

Altså, jeg bare viser til tallene. Du klarer deg ikke med 6GB. Jeg klarer meg med 2. Jeg får antagelig gjort mer med mine 2GB enn du med dine 6GB.

Antagelig ja.

Om du skal ha 6x 2008 servere OG en win7 klient blir 6gb litt vel lite... :tease: Du må nok opp i 12.

Hehe, ja, begynner å nærme oss da.

Lenke til kommentar

Apropos ram. Hvor mye ram bør et enkelt "notisblokk"-program ta synes dere? Ser det bruker 3MB i win7 og jeg tenker "Kan det være nødvendig?".

Ikke at jeg mangler ram eller noe. Det er egentlig en dråpe i havet, men bare kom til å tenke på det. Hvor mye bruker et tilsvarende program i andre OS mon tro?

Det kommer jo an på hvor mye tekst du har der og hvor mye GUIet har valgt å laste inn av teksturer og jævelskap, men det er i utgangspunktet ganske mye, ja.

Edit: kanskje ikke. Enten det eller så har jeg skrekkelig mye plugins i alle editorene mine (det skal du ikke se bort ifra ). ~3-5MB uten særlig tekst kan være helt ok.

Edit: stryk det. pmap tar med ALT som tar minne, så jeg ser all GTK og tilsvarende. Mye som antagelig hadde vært der uansett. Om 3MB teller med det er det ikke så ille. Om 3MB er hva programmet gjør UTOVER shared objects, vel, da er det nok ganske mye.

Endret av Lycantrophe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lite som slår Jersey Shore hva underholdningsverdi gjelder. Rangeres greit mye høyere enn shitty programvare.

Begynner snart på sesong to og gleder meg veldig.

Personer rangert i s1;

1) The Situation

2) Pauly D

3) Snooki

4) resten er crap.

Lenke til kommentar

Nja, sannsynligvis har det litt med textdatabasen som er lagret , kompabilitet med andre elementer i GUI'et osv.

Det meste av prosseser osv i Windows 7 kan faktisk ta opp en god del minne , men måten Os'et også er bygd opp på gjør ofte at dette ikke nødvendigvis er et problem lengre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...