Lycantrophe Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Bør nesten spesifisere at det er når man først har klart å starte det (ved å faktisk lese tutorialen man får opp). Er man ikke i den gruppen kan det sikkert bli verre, men det er en annen sak. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 (endret) Jeg sier ikke at det dere krangler om er meningsløst, men at det er på feil sted. Som om jeg og to kompiser skulle invadere fotball-tråden med synth-snakk. * Tøsing er ikke tillatt (Innlegg mellom to eller flere brukere, som kun går ut på å for eksempel fortelle den andre hvor søt den er, og hvor mye man har lyst til å gjøre det og det med brukeren.) For en gangs skyld, så brøt vi ikke reglene i DNFK. Endret 2. juni 2012 av Sulfuric Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Jeg likte Mint da jeg testa det. Det eneste jeg mislikte var at jeg klarte å få så mange random problemer med diskene mine da jeg skulle installere det. Får lage en livedisc med nyeste versjon av Ubuntu og teste det også da. Når jeg bare klarer å løsrive meg fra Diablo. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Vi kan godt begynne å diskutere hvorvidt diskusjonen var riktig eller gal plass å ha? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Jeg har mange rants på lager om hvorfor Mint er et takras >_> Men har ikke tenkt til å ta de nå. Med mindre noen skulle requeste, selvfølgelig. I delivar. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 (endret) Ja, det er en flott pakkebrønn som er der, men hvor enkel er den for inkompetente mennesker? Får teste ut nyeste linux, så jeg får sjekka litt hvordan ståa er der per nu.' Som sagt, det meste inkluderes allerede i Ubuntu og en drøss andre distroer. Høyst usannsynlig at inkompetente brukere trenger noe mer enn det som er lagt til, men hvis de skulle gjøre det vil det være like lett, om ikke lettere, å installere det. Pakkebrønnen er ett sentralt sted å finne programvare, fra flere leverandører og steder, med andre ord ikke sammenlignbart med Windows Update. En bedre sammenligning er Apple Appstore, Android Market osv. med det unntaket at ikke alle bare kan legge til pakker som de vil, og selvfølgelig at alt er gratis. Endret 2. juni 2012 av Kaymeerah Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Jeg har klipt meg.. Jeg også. Skrittet mitt så ut som hufsa. 2 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Det finnes ting i Ubuntu Software Center som koster penger. I tillegg skal dette kommer fra linux-verdenen. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 (endret) Jeg sier ikke at det dere krangler om er meningsløst, men at det er på feil sted. Som om jeg og to kompiser skulle invadere fotball-tråden med synth-snakk. Da tror jeg du har misforstått hva DNFK er. Isåfall bør du lage deg en tøsetråd, om ikke noen andre. Det er en grunn for at DNFK havnet på ignorelisten min etter min første post her (som var en forumdiktator som merget en tråd inn her), og det er fordi tråden består for det meste av uintressant circlejerk. Det finnes ting i Ubuntu Software Center som koster penger. I tillegg skal dette kommer fra linux-verdenen. Det visste jeg ikke. Endret 2. juni 2012 av Kaymeerah Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Jeg har mange rants på lager om hvorfor Mint er et takras >_> Men har ikke tenkt til å ta de nå. Med mindre noen skulle requeste, selvfølgelig. I delivar. Med fare for å drite på draget ... I request your rants! Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 (endret) De kan du ikke hente ned med apt, da, du må via USS. Tipper de har implementert det ved å sprette inn/godkjenne en PPA dersom du har gyldig signatur elns. Oh boy. Endret 2. juni 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 http://vimeo.com/42687598 Jævlig cachy musikk. Me like. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Jeg sier ikke at det dere krangler om er meningsløst, men at det er på feil sted. Som om jeg og to kompiser skulle invadere fotball-tråden med synth-snakk.Da tror jeg du har misforstått hva DNFK er. Isåfall bør du lage deg en tøsetråd, om ikke noen andre. Det er en grunn for at DNFK havnet på ignorelisten min etter min første post her (som var en forumdiktator som merget en tråd inn her), og det er fordi tråden består for det meste av uintressant circlejerk. Hva er så du mener DNFK egentlig er og skal være til? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Jeg sier ikke at det dere krangler om er meningsløst, men at det er på feil sted. Som om jeg og to kompiser skulle invadere fotball-tråden med synth-snakk. Da tror jeg du har misforstått hva DNFK er. Isåfall bør du lage deg en tøsetråd, om ikke noen andre. Det er en grunn for at DNFK havnet på ignorelisten min etter min første post her (som var en forumdiktator som merget en tråd inn her), og det er fordi tråden består for det meste av uintressant circlejerk. Det finnes ting i Ubuntu Software Center som koster penger. I tillegg skal dette kommer fra linux-verdenen. Det visste jeg ikke. Så da skal du transformere tråden om til noe du like å prate om istedet? Som om jeg skulle insistere på å poste om synthesizere i fotball-forumet fordi jeg ikke liker fotball.. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Hva er så du mener DNFK egentlig er og skal være til? Generell shitchat, ikke circlejerking mellom 3 personer, som forøvrig går imot trådens regler. En Windows vs. Linux diskusjon går forøvrig under "generell shitchat", Bytex. 2 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 (endret) Bytex, hva er dine favoritt-synthesizere og hvorfor er de det? De kan du ikke hente ned med apt, da, du må via USS. Tipper de har implementert det ved å sprette inn/godkjenne en PPA dersom du har gyldig signatur elns. Oh boy. Med fare for å fremstå som en total noob; hæ? Endret 2. juni 2012 av Datasmurf Lenke til kommentar
Occi Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Jeg sier ikke at det dere krangler om er meningsløst, men at det er på feil sted. Som om jeg og to kompiser skulle invadere fotball-tråden med synth-snakk.Da tror jeg du har misforstått hva DNFK er. Isåfall bør du lage deg en tøsetråd, om ikke noen andre. Det er en grunn for at DNFK havnet på ignorelisten min etter min første post her (som var en forumdiktator som merget en tråd inn her), og det er fordi tråden består for det meste av uintressant circlejerk. Hva er så du mener DNFK egentlig er og skal være til? Circlejerking, obviously. Dette har vi vært igjennom før. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 (endret) Vi får starte med litt historie: Debian er den nest eldste fortsatt levende linux-distribusjonen. Communiy-driven og vanvittig suksessfult prosjekt og er i dag uten tvil den største distribusjonen (dersom vi teller Ubuntu og andre derivater under den, som under panseret strengt tatt er legit). Debian er ikke bare en suksess grunnet sin egen filosofi og brukerbase (eller størrelsen på pakkebrønnen for den sak skyld), men også på grunn av derivatene den har laget. Herunder Ubuntu. Ubuntu ble startet i 2006 og er i dag antagelig den distribusjonen med mest brukere på desktop. Ubuntu har alltid hatt en eksperimentiell vilje, noe som virkelig smalt i 2011 med 11.04-releasen da de skiftet desktopmiljø til Unity. Mer om det senere. Mint startet som en fork av Ubuntu som i starten bare shippet Ubuntu, men med proprietære kodeker og slikt innebygget. Ubuntu kan ikke gjøre det grunnet patenter og slikt, så lisensen stopper de. Mint er en community-greie, så de driter i det. Etterhvert har Mint beveget seg mer og mer mot å være en uavhengig distro, blant annet med et par plugins til Gnome2-miljøet som Ubuntu hadde brukt siden 2006 eller så. Alle er ganske fornøyde. Men der Debian har en sterk core og masse diskusjoner blant "the board" og Ubuntu har en åpenbar retning ved å prøve å shippe distroen sin på så mange forskjellige enheter som mulig (hence Unity) er Mint stort sett ledet av én mann. Dette gjør at distroen vingler langt mer. I tillegg lages Mint tydelig etter "hva som er populært nå", for da mange skrek grunnet Ubuntus drastiske skifte fra Gnome2 var Mint raskt ute med å lage en "gnome3-som-ser-ut-som-gnome2"-spin. Mint prøver med andre ord SVÆRT hardt på å gjør alle glade og fornøyde og ender opp med et inkonsistent, klumpete og fælt miljø. På operativsystemnivåsiden er Mint stort sett helt likt Ubuntu uansett (slik Ubuntu stort sett er likt Debian :&--#62;), så dette er kun en front der. Det er ok å ikke være med på flowen Ubuntu hadde ved å radikalt skifte desktopmodell over én release, men Mints "vi vil gjøre alle til lags og lager derfor en HAUG dårlige løsninger som ligner på noe gammelt" fungerer overhodet ikke. Det er en stusselig distro jeg ikke ser noen grunn til å bruke. Den har heller ingenting unikt over seg utover Cinnamon som er en påhacket Gnome 3 fallback mode. Æsj. Jeg savner mer visjon og vilje, og vil du ha noe seriøst går du ikke til Mint. Det øker også betydelig sjansen for breakage. All modernisering som har skjedd i Mint har bare vært ved å hente ned forandringene Canonical har gjort på sin side. Edit: Utvide litt: I tillegg er installeren shit. De har heller ikke, såvidt jeg vet, noen alternate installer som er fleksibel som for eksempel Debian eller Ubuntu sin. Ikke støtte for LVM er en ting, for eksempel. Generelt misliker jeg ting som tar VEKK power & flexibility uten å gi deg noe særlig for det. Mint er en av de. Haturs gun hute. Endret 2. juni 2012 av Lycantrophe 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg