Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt greit for min del, nærmeste jeg kommer en bitchfight i dag.

Er ikke Hanna og Oda hjemme, altså?

Jo, men Hanna er i sin egen, lille eksamensverden og verken Oda eller jeg får egga henne opp. Oda er forøvrig syk og stresser rundt fordi hun skal til kjær'sten og fant ikke lommeboka med fergekortet i.

Det er liksom ikke noe futt i dem. Det er nesten så jeg må skru på idiotboksen. :o

 

Nei.

 

Den heter forøvriv Vuze nå: http://azureus.sourceforge.net/

Vuze / Azureus, same thing, different name. Jeg vet det heter Vuze, men når jeg kjører opp task manager, dukker det fortsatt opp som azureus.exe av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Tall? Kilder?

Erfaring. :)

Hm. Hvor mye kan du gjøre med REN Windows-installasjon?

Surfe på nettet, skrive dokumenter (wordpad), lese e-post (webmail) og høre på musikk (wmp).

Bedre å ikke trenge installasjonsCD.

Det hadde selvfølgelig vært det beste, men slik fungerer dessverre ikke verdenen. Windows gjør en fin jobb med å søke opp de fleste drivere automatisk da, men det er dessverre ikke oppdatert med det nyeste.

Bedre at ting fungerer. Slik er det forøvrig i linux-verdenen og.

Selvfølgelig, men ingenting er idiotsikkert.

(forøvrig også mye enklere på linux)

Sier du. Men du har brukt det lenge. Du vet hvordan PC-er fungerer. Folk flest vet ikke det. Hva som er enkelt for meg og deg, trenger ikke å være like enkelt for en trebarnsmor fra toten.

Hvorfor ikke bruke flere skjermer OG virtuelle skrivebord?

Har tre skjermer og en del virtuelle skrivebord på jobb. Null stress for min del. Men vanlige folk vil nok slite med å skjønne forskjellen.

Men kanskje de vil klare det også. Er jo flere skrivebord på dagens smarttelefoner. Kanskje det hjelper på. Vanskelig å si uten å få testa det.

Kan umulig være vanskelig å bruke ctrl + alt + left for å skifte ett skrivebord til venstre, eller enda enklere, bevege musen ned i ett hjørne på skjermen.

Du ville blitt overrasket over alt som burde være kjempe-enkelt, som faktisk er vanskelig for en vanlig person ikke er interessert i PC-er.

 

 

 

For all del. Jeg skulle gjerne hatt mer utdanning om hvordan PC-er fungerer, og gjerne hatt mer Linux i en arbeidssituasjon, men vi har ikke kommet dit ennå. Og jeg tror ikke det kommer til å skje med det første.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hæ? Sa du noe? Jeg registrerer ikke hva linux-folk sier, for unix er mye hippere.

 

Kan ikke dere linux-karer gå i GNU/Linux delen av forumet og krangle videre der? Ikke okkupere hele kafeen? Dere får tilogmed postcount i den delen av forumet!

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvem faen bruker µtorrent etter det ble kjøpt av MPAA?

Er det? I så fall må jeg vel få søss til å avinstallere det.

 

Er Azureus fortsatt legit? :p

Gidder ikke skifte torrentklient igjen. Det er bare 3 år siden sist ...

µtorrent er helt trygt å bruke, ikke la deg skremme.

Lenke til kommentar

µtorrent er helt trygt å bruke, ikke la deg skremme.

http://torrentfreak....-fake-torrents/

 

 

How Do Music Pirates Get Caught?

 

http://netforbeginne...tingpirates.htm

 

There are various technical monitoring services who are employed by the MPAA , the RIAA, and various copyright and government authorities. They are paid to watchdog millions of users on the Internet.

 

 

 

Enjoy prison.

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Erfaring. :)

Åh, er det plutselig gyldig nå? Erfaringen din er verdiløs.

 

 

Surfe på nettet, skrive dokumenter (wordpad), lese e-post (webmail) og høre på musikk (wmp).

Webmail er ikke en del av Windows. Wordpad er en stusselig erstatning for dedikerte dokumentbehandlingsprogrammer, både office-WYSIWYG og andre (LaTeX, f.ex).

 

Det hadde selvfølgelig vært det beste, men slik fungerer dessverre ikke verdenen. Windows gjør en fin jobb med å søke opp de fleste drivere automatisk da, men det er dessverre ikke oppdatert med det nyeste.

Linux gjør med sentraliserte pakkebrønner.

 

Selvfølgelig, men ingenting er idiotsikkert.

Inkludert Windows, så den nulles ut.

 

Sier du. Men du har brukt det lenge. Du vet hvordan PC-er fungerer. Folk flest vet ikke det. Hva som er enkelt for meg og deg, trenger ikke å være like enkelt for en trebarnsmor fra toten.

Når ble det relevant? Dessuten kan ikke de bruke Windows heller. Antagelig hadde de hatt det vel så lett, om ikke lettere, med å forstå linux.

 

Har tre skjermer og en del virtuelle skrivebord på jobb. Null stress for min del. Men vanlige folk vil nok slite med å skjønne forskjellen.

Hahaha. Nei. Vet du hva et virtuelt skrivebord er?

 

Men kanskje de vil klare det også. Er jo flere skrivebord på dagens smarttelefoner. Kanskje det hjelper på. Vanskelig å si uten å få testa det.

Ja, folk flest vil nok klare det.

 

Du ville blitt overrasket over alt som burde være kjempe-enkelt, som faktisk er vanskelig for en vanlig person ikke er interessert i PC-er.

Inkludert Windows, skal det være bruk, konfigurasjon, vedlikehold eller installasjon.

 

Void.

 

For all del. Jeg skulle gjerne hatt mer utdanning om hvordan PC-er fungerer, og gjerne hatt mer Linux i en arbeidssituasjon, men vi har ikke kommet dit ennå. Og jeg tror ikke det kommer til å skje med det første.

Der tror jeg deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva har det der med en torrent-klient å gjøre?

MPAA har kjøpt opp µtorrent.

 

"There are various technical monitoring services who are employed by the MPAA , the RIAA, and various copyright and government authorities. They are paid to watchdog millions of users on the Internet."

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Hvem faen bruker µtorrent etter det ble kjøpt av MPAA?

Er det? I så fall må jeg vel få søss til å avinstallere det.

 

Er Azureus fortsatt legit? :p

Gidder ikke skifte torrentklient igjen. Det er bare 3 år siden sist ...

µtorrent er helt trygt å bruke, ikke la deg skremme.

Eh, jeg gav som sagt opp µtorrent for 3 år siden, og liker Vuze / Azureus bedre, så jeg tror likevel jeg skal innstallere det på søstrene sisters' MacBook-er.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...