Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Synes Oslo er et fint sted å rusle rundt på dagtid. Har ingen behov for å rusle rundt der på kvelden. Er mange steder å se, og mange bydeler med helt forskjellige sammensetninger av folk og butikker, og masse "skjulte" store parker innimellom der folk ligger og soler seg eller slapper av..plutselig dumper man over en park med en scene der de har reggaefestival ellernoe sånt.

Merk at alle de som disser Oslo er de som bor i Bergen eller andre steder.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er greit nok. Pappa og jeg vandra småfulle rundt på Grønland for noen år siden, etter å ha sjekket ut diverse puber (Andreas Pub på Galleriet sitter fortsatt sterkt i minne), og plutselig hørte vi noe digg musikk og der sto halve Side Brok og en eller annen DJ og spilte nettopp reggae i en bakgård.

Lenke til kommentar

Kan det på noen måte bli feil å tilby et vennepar som sliter økonomisk denne måneden pga uforutsette utgifter og ingen utbetaling av studiepenger denne måneden litt økonomisk støtte?

Ja. Det spørs på deg. Er det snakk om et lån kan det fort bli uvennskap om de ikke klarer å betale tilbake (eventuelt betale tilbake til lovet tid). Er det snakk om "gave" ser jeg ikke de samme problemene. Eventuelt om du ikke er så nøye på det med tilbakebetaling. Når jeg låner bort penger så anser jeg pengene som tapt. Det er bare bonus om jeg får dem igjen. Derfor låner jeg heller ikke bort penger jeg ikke har råd til å tape.
Lenke til kommentar

Kan det på noen måte bli feil å tilby et vennepar som sliter økonomisk denne måneden pga uforutsette utgifter og ingen utbetaling av studiepenger denne måneden litt økonomisk støtte?

Det er alltid en sjanse for at man ikke får det igjen, så det er vel alltid greit å tenke at man ikke bør låne bort mer enn man har råd til å miste. Men du kjenner jo venneparet ditt best, de fleste ålreite folk tar jo ikke bare pengene dine og stikker.

Lenke til kommentar

Det er alltid en sjanse for at man ikke får det igjen, så det er vel alltid greit å tenke at man ikke bør låne bort mer enn man har råd til å miste. Men du kjenner jo venneparet ditt best, de fleste ålreite folk tar jo ikke bare pengene dine og stikker.

Jeg låner ikke bort penger :) Spørsmålet var, for å formulere det mer presist, vil de kunne bli fornærmet? Er det feil å spørre?

Lenke til kommentar

Jeg låner ikke bort penger :) Spørsmålet var, for å formulere det mer presist, vil de kunne bli fornærmet? Er det feil å spørre?

Det er uansett ikke feil å tilby seg. Det er alltids en mulighet for at de kan bli fornærmet. Folk flest her i landet vil gjerne klare seg selv. Men er de ordentlige folk så klarer de å si nei om de ikke vil uten å bære nag. Følgene vil sannsynligvis være større om de virkelig trenger og ønsker hjelp uten at du spør dem fordi du er redd de blir fornærmet. Da risikerer de potensielt økonomisk uføre. Så, i korthet; spør dem.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...