felicity Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Et stort tja. I min erfaring så gjør de som faktisk begår selvmord lite ut av seg i forkant og i de fleste tilfeller kunne man aldri ant at personen var suicidal. Tja. Det stemmer nok i mange tilfeller, men det skal tas med i betraktningen av selvmord også er en form for overlagt drap. Det er en tanke som tar tid å bli vant til, og organiseringen av utførelsen krever en prosess av planlegging. Selvmord er ikke noe du gjør på impuls første gang du tenker på det. Jeg prøvde å henge meg første gang da jeg var 8. Grunnen til at det ikke fungerte den gang var at jeg ikke hadde tenkt langt nok. Og for all del: Selvmord er ikke i noe som helst tilfelle et ønske om å dø. Nei, jeg er ingen truende selvmordskandidat akkurat nå. Det at jeg benytter selvskading, som altså er antipode til selvmord, gir et ganske klart signal om akkurat det. Har lite sympati for suicidale. - Lager et helsike for alle andre enn personen selv. Toppen av egoisme. Dette er den mest tradisjonelle formen for trangsynt forbehold til temaet. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Herregud, denne tråden har blitt til dritt. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Herregud, denne tråden har blitt til dritt. Slapp helt av Bundy. Du er bare en av mange klatter med bæsj på denne veggen her. At noen har bæsjet på veggen igjen gjør den ikke til mer dritt enn ellers. 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Tja. Det stemmer nok i mange tilfeller, men det skal tas med i betraktningen av selvmord også er en form for overlagt drap. Det er en tanke som tar tid å bli vant til, og organiseringen av utførelsen krever en prosess av planlegging. Selvmord er ikke noe du gjør på impuls første gang du tenker på det. Jeg prøvde å henge meg første gang da jeg var 8. Grunnen til at det ikke fungerte den gang var at jeg ikke hadde tenkt langt nok. Overrasker meg at du prøvde så tidlig. Var livet problematisk allerede da, eller har du en psykisk lidelse som gjør deg suicidal uavhengig av situasjon? Alle tilfellene jeg kjenner til av barn/unge som har tatt livet sitt er vært pga. mobbing i skolen. Nei, jeg er ingen truende selvmordskandidat akkurat nå. Det at jeg benytter selvskading, som altså er antipode til selvmord, gir et ganske klart signal om akkurat det. Alle jeg kjenner som har drevet med selvskading lever i dag, mens ingen av de selvmordstilfellene jeg kjenner til er vært foranledinget av selvskading. Det er den erfaringen jeg tar utgangspunkt i. Pskykologien bak er uforståelig for meg. Jeg kan ikke forstå hvordan noen kan ønske seg den typen oppmerksomhet man får av selvskading eller selvmordstrusler; det er 90% negativt. Er man ikke deprimert fra før blir man det da. Jeg tenker at hvis man som jente ønsker oppmerksomhet finnes det langt mer "behagelige" metoder som gir for det meste positiv oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Kakkki Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Har lite sympati for suicidale. - Lager et helsike for alle andre enn personen selv. Toppen av egoisme. Dette er den mest tradisjonelle formen for trangsynt forbehold til temaet. Hvordan er det trangsynt? Du etterlater deg venner og familier. Lenke til kommentar
Porcela1n Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Kan dette emnet få en egen tråd? Værsåsnill? 2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Har lite sympati for suicidale. - Lager et helsike for alle andre enn personen selv. Toppen av egoisme. Dette er den mest tradisjonelle formen for trangsynt forbehold til temaet. Trangsynt forhold til selvmord? Tror du forklarer ditt eget tilfelle her; ingenting er mer trangsynt enn å ville ta sitt eget liv. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Slapp helt av Bundy. Du er bare en av mange klatter med bæsj på denne veggen her. At noen har bæsjet på veggen igjen gjør den ikke til mer dritt enn ellers. Muligens, men den ferske klatten gjør at det stinker mer. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 (endret) Overrasker meg at du prøvde så tidlig. Var livet problematisk allerede da, eller har du en psykisk lidelse som gjør deg suicidal uavhengig av situasjon? Alle tilfellene jeg kjenner til av barn/unge som har tatt livet sitt er vært pga. mobbing i skolen. Den sterkeste faktoren var nok at jeg allerede da hadde utviklet alvorlig selvhat. Jeg er sannsynligvis født med en kronisk depresjon, som også forverrer de problemene jeg har opplevd gjennom 15 år. Uten å gå i detalj kan jeg likevel objektivt konkludere at jeg har gjennomgått langt mer enn det kan forventes at et barn skal takle. Alle jeg kjenner som har drevet med selvskading lever i dag, mens ingen av de selvmordstilfellene jeg kjenner til er vært foranledinget av selvskading. Det er den erfaringen jeg tar utgangspunkt i. Pskykologien bak er uforståelig for meg. Jeg kan ikke forstå hvordan noen kan ønske seg den typen oppmerksomhet man får av selvskading eller selvmordstrusler; det er 90% negativt. Er man ikke deprimert fra før blir man det da. Jeg tenker at hvis man som jente ønsker oppmerksomhet finnes det langt mer "behagelige" metoder som gir for det meste positiv oppmerksomhet. Selvskading er i all forenkling et virkemiddel for å takle lidelsen slik at livssituasjonen er overkommelig. Med andre ord har en selvskader et sterkere ønske om å leve enn å dø - ergo er jeg ingen selvmordskandidat så lenge jeg prolongerer denne overlevelsesprosedyren. Jeg vet at ingen av dere tror meg når jeg sier at jeg proklamerer dette for å tigge etter oppmerksomhet, så jeg skal spare meg fra å gjenta meg selv, men eksponeringstrangen er altså en form for hjelp til bearbeidelse av livskrisen. Jeg snakker også hemningsløst om det nå fordi jeg har sluttet å bry meg om meg selv. Og ... Ja, helt ærlig liker jeg å få kritikk fra dere. Det trigger motivasjonen min for å hate meg selv. Endret 29. mai 2012 av Vida Lenke til kommentar
felicity Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Kan dette emnet få en egen tråd? Værsåsnill? Kan alle ekstatisk positive innlegg også få en egen tråd? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Uten å gå i detalj kan jeg likevel objektivt konkludere at jeg har gjennomgått langt mer enn det kan forventes at et barn skal takle. Velkommen til verden; jeg er temmelig sikker på at de aller fleste i på forumet her har opplevd dritt. Sannsynligvis er det folk her som har opplevd verre dritt enn deg. 2 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Og som sliter med det daglig i en veldig, veldig stor grad, Lenke til kommentar
felicity Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Velkommen til verden; jeg er temmelig sikker på at de aller fleste i på forumet her har opplevd dritt. Sannsynligvis er det folk her som har opplevd verre dritt enn deg. Ikke kom med antakelser, verken i den ene eller den andre retningen. Jeg gjør ikke noe forsøk på å blåse opp livssituasjonen min som verre enn alle andres, og på samme måte synes jeg heller ikke du skal bagatellisere den. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 (endret) Lag en tråd her: http://www.diskusjon...p?showforum=335 eller her: http://www.diskusjon...p?showforum=334 ? Endret 29. mai 2012 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Kan dette emnet få en egen tråd? Værsåsnill? Kan alle ekstatisk positive innlegg også få en egen tråd? Det har en egen kategori som heter Gledesutbrudd faktisk. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Hvis dere får snakke om hvor bra dere har det, får jeg lov til å snakke om hvor kjipt jeg har det. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Ikke kom med antakelser, verken i den ene eller den andre retningen. Jeg gjør ikke noe forsøk på å blåse opp livssituasjonen min som verre enn alle andres, Da har vi forskjellig definisjon på oppblåsing. - Å fortelle alle på et nettforum at du ønsker å begå selvmord, er kanskje en liten oppblåsing? og på samme måte synes jeg heller ikke du skal bagatellisere den. Folk har hatt det verre. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Da har vi forskjellig definisjon på oppblåsing. - Å fortelle alle på et nettforum at du ønsker å begå selvmord, er kanskje en liten oppblåsing? Tanken på selvmord er like naturlig for meg som en kopp kaffe er for dere. Jeg forsøker ikke på noen måte å fremstille livet mitt verre enn det er, jeg presenterer det bare som en realitet at jeg er i lidelse. Lenke til kommentar
settings Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Nok selvmord, oppblåsninger og bagatelliseringer. Jeg har virkelige problemer her, folk som syter om folk som syter (ops, nå syter jeg om det igjen jo) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg