Notelitten Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Det er en mulighet for at jeg tar sjansen. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Aldri helt sett det helt store med stranda Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Ser det etter en liten blås. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Skal ikke kose meg på stranda, men i hvertfall ute i sola. På en gressplen... langt fra sjøen... Jeg vil også på stranda Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Får dra til Marinen. Sikkert nok måker der nå til at du får følelse av strand. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Marinen akkurat nå er en søppelplass, og ikke et sted jeg har lyst å ligge. Jævla grisunger. Er det så forbanna vanskelig å rydde opp etter seg? Endret 25. mai 2012 av HedvigR Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Derav måkene Ja, det er jævlig vanskelig for folk å rydde opp etter seg. Spesielt blant studenter. Om du tar deg en tur inn i enkelte stuendboligblokker her i Bergen, så ligger det gjerne en haug med søppelposer rett på utsiden av søppellukene. Hvorfor? Fordi de har hatt for mye boss i posene slik at de ikke får dem inn i lukene, og dermed bare legger dem på utsiden i stedenfor fordi noen (de ansatte i SIB) rydder det magisk bort i løpet av et par uker uansett. Dette er studenter. Norges fremtid. Og en av grunnene til at jeg er særs pessimistisk på menneskehetens fremtid generelt. Og nå har jeg ikke engang nevnt hundeeiere som plukker opp bæsjen i sorte poser for så å kaste den ned i grøfta igjen et par meter lengre borte... Oida, der gjorde jeg det visst. Men du vet. Engangsgriller, pølseembalasje og ølbokser forsvinner også av seg selv etter bruk! Så lenge det ikke er streik, i alle fall. Endret 25. mai 2012 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Folk er for vant med at andre plukker opp etter dem. Ser jo hvordan trondheim ser ut nå. Så litt på nyhetene i sted. Horribelt. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 I grisenes forsvar, er søppelspannene fulle. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Jeg godta meg stort når russen i Bergen ikke fikk feste på 16. mai fordi de ikke hadde rydda opp etter seg etter 1. mai. De fikk beskjed i god tid, advarsel altså om at de måtte rydde, men var visst veldig overasket allikevel når de kom til festplassen (på fanafjellet, ikke festplassen i sentrum ) den 16. mai og det var stengt. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Folk er for vant med at andre plukker opp etter dem. Ser jo hvordan trondheim ser ut nå. Så litt på nyhetene i sted. Horribelt. Trondheim jeg snakka om Torvet ser helt for jævlig ut. Skal holde meg borte derfra de neste dagene. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Bare å glede seg. Husker forrige streik i Bergen. Er vel to år siden? Da fløyt søppelet i gatene. Det som var artig var at i steden for å generere mindre søppel, drev folk og kastet alt mulig ut i gata. Sofaer, elektriske aparater osv. De regnet med at det ble hentet etter streiken siden BIR lovet å hente ekstra boss som sto ute.... Glad jeg knapt genererer boss. Lei meg for at jeg deler bosspann med 9 andre boligenheter :< Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Jeg har et forslag. Send rumenske tiggere til byene som har søppelstreik, og la dem plukke det opp og få lønn for det. Så slipper vi tiggere i gata OG søppel. Men hvor skulle de gjøre av søppelet de plukker opp..hmm. Endret 25. mai 2012 av Bytex Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Jeg synes man skal bli mye strenge og faktisk begynne å gi skikkelige bøter til folk som forsøpler. Selvfølgelig, de fleste kommer unna og man ser ikke alle, men det hjelper litt. Ser jo andre steder i verden der folk klarer å la vær å kaste fra seg alt mulig overalt de ferdes... Jeg skjemmes av å se hvor giddaløse folk er på Marinen og andre parker. I stedet for å gå to meter bort til container/søppelkasse så lar de alt sammer bare ligge igjen. Drittunger. De fortjener å bli kasta på sjøen i plastposer. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Problemet i Bergen er nettopp det. Det er ikke de som plukker søppelet som streiker. Det er de som driver ovnene på forbrenningsanlegget som streiker. Det fører til at lagringskapasiteten er fullt opp i løpet av et par dager. Fylkesmannen nekter så å gi dispensasjon for å lagre bosset andre steder fordi det ikke er solidarisk overfor de streikende, samt at å få slike dispensasjoner i utgangspunktet ikke er så lett. Søppelplukkerene hadde helst sett at det ikke ble streik, men siden de ikke kan kvitte seg med søppelet blir de permiterte i stedet... Og de får mye uforskyldt kritikk. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Jeg synes man skal bli mye strenge og faktisk begynne å gi skikkelige bøter til folk som forsøpler. Selvfølgelig, de fleste kommer unna og man ser ikke alle, men det hjelper litt. Ser jo andre steder i verden der folk klarer å la vær å kaste fra seg alt mulig overalt de ferdes... Jeg skjemmes av å se hvor giddaløse folk er på Marinen og andre parker. I stedet for å gå to meter bort til container/søppelkasse så lar de alt sammer bare ligge igjen. Drittunger. De fortjener å bli kasta på sjøen i plastposer. Det er bøter. Problemet er å ferske folk. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Det var et problem jeg hadde med naboen min det første året jeg bodde på Steinkjer. Han dumpa alt bosset i gangen utenfor døra, så jeg måtte vade gjennom bossposer, pizzaesker, melkekartonger etc. Prøvde å ringe på og be ham om å ta rasket, men han svarte aldri. Etter 2 måneder uten at jeg fikk tak i ham, klaget jeg til studentsamskipnaden og så gikk det 3 uker til før vaktmesteren kom og rydda opp. Det var i og for seg forferdelig. Så fyren én gang etter det, det var da jeg flytta ut, da sto han i vinduet og så stygt på meg. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) . Endret 26. mai 2012 av Vida Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg