Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Huff ja. Det overlevde natten. Mens mitt dønn seriøse spørsmål om fallgruver med hyttekjøp nesten har falt for døve ører. Boplikt ble nevnt. Heldigvis har vi ikke sånt tull her oppe. Noen flere tips til en nerd som kjøper en halv hytte litt på impuls?

Vel, er vel ikke så fryktelig ofte, men du kan jo kanskje sjekke om det er noe krav om at hytta di skal kobles opp mot det kommunale vann- og avløpsnettet. Dette kan medføre tilknytningsavgift, som kan være på en del ti-tusener. Jeg kan ingenting om hytter, men ville ha kontaktet byggesaksavdelinga i kommunen der hytta er for å forhøre meg om ting først. Er alt "ok", så blir jo resten som et vanlig boligkjøp, med tanke på selve byggkvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hver sin smak. Jeg går med badeshorts på butikken når det er for varmt for kortbukse, og kortbukse så fort det er over 12-13 grader. :p

Umulig å gå med bukse i alle fall, blir så klamt og jævlig. Nytter ikke med lyse linbukser, renner fortsatt bort om jeg skal bruke det når det er 15-16 grader.

Så for en ultimat motekræsj, går jeg for hawaii-skjorte med drage® på, kombinert med en badeshorts med blomster og skrikende farger, ankelsokker og joggesko / sneakers. Så får folk dømme meg nord og ned. Jeg gir stort sett blankt faen i om det ser bra ut, så lenge det er komfortabelt. Kan så klart kombineres, men stort sett er det enklest å bare gi en lang faen. :)

Lenke til kommentar

Hva er galt med shorts?

Bare at man ikke kan gå med dem om vinteren.

Klart man kan. I alle fall om man er jente. Ser jo flere som går med hotpants og ullstrømpebukse her oppe. Minstesøss f.eks.

Og på Steinkjer var det minst to som gikk i shorts året rundt, selv om det var -33 ute. :|

Lenke til kommentar

Nå er "negerne" ganske varierte. En person fra Nigeria har heller lite til felles med en fra Somalia, ikke bare kulturelt men også utseendemessig. Det eneste alle har til felles er at de er fra samme kontinent og at hudfargen deres kommer i forskjellige sjatteringer av mørkebrun.

Jeg har i grunn aldri hatt noen problemer med somaliere til tross for at jeg er i Oslo sentrum nesten hver dag og det er flere av dem på jobben, så det er litt merkelig å høre om folk som bare har hatt så negative opplevelser som det Datasmurf beskriver. Jeg registrerer også mye negativ oppmerksomhet rundt somalierne i media, så jeg går utfra at det må ligge noe mer i det enn fordommer. De jeg kjenner selv derimot er svært høflige og pliktoppfyllende og jeg anbefalte til og med ansettelse av en somalisk praktikant her hos oss fordi jeg synes han fulgte opp alle arbeidsoppgavene nøye og effektivt.

Har i grunn hatt mest negative opplevelser med nordmenn. Nordmenn er sjelden tyver eller voldelige, men det er så mye smålighet og misunnelse ute og går, og jeg synes folk generelt er lite sjenerøse og går med mye negativitet i seg. Merker stor forskjell bare jeg beveger meg til Danmark eller Tyskland.

Jo jo, men så igjen har jeg gode erfaringer med f.eks. folk fra India, det er jo negre der også. Og afroamerikanere, samt at de jeg kjenner fra Ghana og Sierra Leone er kjempehyggelige og arbeidssomme.

Jeg liker miniskjørt eller minikjole bedre en shorts på jenter da.

Så lenge det er dongeri, er det stort sett et fett. Jeg foretrekker skjørt fremfor miniskjørt vel og merke. Liker ikke lårkorte skjørt. Ser så slutty ut. :p

Lenke til kommentar

Jo jo, men så igjen har jeg gode erfaringer med f.eks. folk fra India, det er jo negre der også.

Nei :)

Er de mørkhudede er de negroide i mine øyne, og da kaller jeg dem negre. :) Akkurat som jeg kaller oransje folk stygge og folk som er like bleike som meg for bleikfiser. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...