Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at de har gode erfaringer med deg heller.

Mja, jeg prøver å være tolerant ovenfor dem, men det er ikke så lett. Jeg har blitt slått ned, ranet, forsøkt ranet, forsøkt slått ned, jaget gjennom Steinkjer sentrum, jaget gjennom Midtbyen (Trondhjem), forfulgt og trakassert, blitt kastet stein på og mange andre mindre hyggelige opplevelser av personer fra Somalia de siste 12 årene. Og ja, jeg vet de har vært fra Somalia, både fordi jeg har visst hvem de var, og etter samtaler med politiet etter beskrivelser.

Har også venner som har hatt mye problemer med disse her, som regel når det er knivstikking o.l så er det somaliere. Har også blitt beskyldt for å kalle en utlending noe rasistisk som jeg aldri gjorde. De fleste i min gate går bare å henter nav brevet i posten å gjemmer seg inn med tildekte vinduer, virker ikke som barna får gå ut engang.

Endret av _Pioneer_
Lenke til kommentar

Tviler på at de har gode erfaringer med deg heller.

Mja, jeg prøver å være tolerant ovenfor dem, men det er ikke så lett. Jeg har blitt slått ned, ranet, forsøkt ranet, forsøkt slått ned, jaget gjennom Steinkjer sentrum, jaget gjennom Midtbyen (Trondhjem), forfulgt og trakassert, blitt kastet stein på og mange andre mindre hyggelige opplevelser av personer fra Somalia de siste 12 årene. Og ja, jeg vet de har vært fra Somalia, både fordi jeg har visst hvem de var, og etter samtaler med politiet etter beskrivelser.

 

Det har ikke slått deg at det helt sikkert er en grunn til at de oppfører seg sånn mot deg, da?

Endret av Sex Raptor
Lenke til kommentar

Kommer vel også an på hva shortsen skal brukes til? Om du skal bade, vandre rundt i byen eller chille på stranda ...

 

Retningslinjene for bruk av ordet "chille" er i alle fall at man ikke bruker det.

Jeg gir beng i akkurat de retningslinjene.

 

Tviler på at de har gode erfaringer med deg heller.

Mja, jeg prøver å være tolerant ovenfor dem, men det er ikke så lett. Jeg har blitt slått ned, ranet, forsøkt ranet, forsøkt slått ned, jaget gjennom Steinkjer sentrum, jaget gjennom Midtbyen (Trondhjem), forfulgt og trakassert, blitt kastet stein på og mange andre mindre hyggelige opplevelser av personer fra Somalia de siste 12 årene. Og ja, jeg vet de har vært fra Somalia, både fordi jeg har visst hvem de var, og etter samtaler med politiet etter beskrivelser.

 

Det har ikke slått deg at det helt sikkert er en grunn til at de oppfører seg sånn mot deg, da?

Jo, men tviler på at grunnen "De vet ikke bedre og mistolker min toleranse og høflighet" er en gyldig grunn.

 

Tviler på at de har gode erfaringer med deg heller.

Mja, jeg prøver å være tolerant ovenfor dem, men det er ikke så lett. Jeg har blitt slått ned, ranet, forsøkt ranet, forsøkt slått ned, jaget gjennom Steinkjer sentrum, jaget gjennom Midtbyen (Trondhjem), forfulgt og trakassert, blitt kastet stein på og mange andre mindre hyggelige opplevelser av personer fra Somalia de siste 12 årene. Og ja, jeg vet de har vært fra Somalia, både fordi jeg har visst hvem de var, og etter samtaler med politiet etter beskrivelser.

Har også venner som har hatt mye problemer med disse her, som regel når det er knivstikking o.l så er det somaliere. Har også blitt beskyldt for å kalle en utlending noe rasistisk som jeg aldri gjorde. De fleste i min gate går bare å henter nav brevet i posten å gjemmer seg inn med tildekte vinduer, virker ikke som barna får gå ut engang.

Er mye det samme her også. Det virker også som om det er de som står for det meste av khat-salget og sykkeltyveriene. De aller fleste bor på et bestemt sted her, og det er der de fleste syklene finnes igjen også.

Lenke til kommentar

Nå er "negerne" ganske varierte. En person fra Nigeria har heller lite til felles med en fra Somalia, ikke bare kulturelt men også utseendemessig. Det eneste alle har til felles er at de er fra samme kontinent og at hudfargen deres kommer i forskjellige sjatteringer av mørkebrun.

 

Jeg har i grunn aldri hatt noen problemer med somaliere til tross for at jeg er i Oslo sentrum nesten hver dag og det er flere av dem på jobben, så det er litt merkelig å høre om folk som bare har hatt så negative opplevelser som det Datasmurf beskriver. Jeg registrerer også mye negativ oppmerksomhet rundt somalierne i media, så jeg går utfra at det må ligge noe mer i det enn fordommer. De jeg kjenner selv derimot er svært høflige og pliktoppfyllende og jeg anbefalte til og med ansettelse av en somalisk praktikant her hos oss fordi jeg synes han fulgte opp alle arbeidsoppgavene nøye og effektivt.

 

Har i grunn hatt mest negative opplevelser med nordmenn. Nordmenn er sjelden tyver eller voldelige, men det er så mye smålighet og misunnelse ute og går, og jeg synes folk generelt er lite sjenerøse og går med mye negativitet i seg. Merker stor forskjell bare jeg beveger meg til Danmark eller Tyskland.

Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke gitt mer blaffen. Bare lurte på hvorfor han ville ha en neger i avataren. Må jo ha en god grunn.

Rasist.

Hva er galt med litt rasisme?

Rasist.

Ikke jeg ihvertfall.

 

Neger er ikke et rasistisk ord.

 

Man har langt finere ord å bruke om man bevisst skal terge på seg bleke PK-aktivister og andre apekatter.

Rasist.

Lol jeg skulle bare være kjip, bryr meg fint lite hva du mener om negere. Personlig mener jeg at alle kurdere og pakkiser er værre enn negere.

Rasist.

En spade er en spade.

Rasist.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...