Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Jeg tror baristaer er de mest pretensiøse folka jeg vet om.

"Å se på meg, jeg kan lage kaffe. Den er ikke normal!"

Fy, Hans. Nå får du ikke chai latte. Skal sladre til alle Oslobaristaene på det hemmelige baristaforumet og dele bilder av din person så dine dager som chai-latte-sippende sossegutt er OVER.

Du vet jeg har 100% rett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser heller at baristaene er "for" oppslukt i faget enn for lite. Jeg vil tross alt ha best mulig kaffe og har man først begynt å drikke god kaffe er det nesten umulig å gå tilbake.

Nyeste favoritten min er cafe mocchaen de lager på Pascal i Tollbugata. Drukket den en del etter lunsj i det siste.

Lenke til kommentar

Etter at man har begynt å drikke kvalitetskaffe går man heller uten enn å drikke dårlig kaffe. På kaffefestivalen serverte S&H morgenkaffe i presskanner utenfor frokostsalen. Det var sånn jeg ble introdusert til Black Coffee (True Norwegian Black Coffee, Burned in Hell). Siste dagen drakk jeg hva enn hotellkaffen var fordi S&H hadde pakket ned utstyret sitt alt. Smakte egentlig ingenting. Drakk vann og brus resten av dagen.

Lenke til kommentar

Jeg har forgjeves forsøkt å finne kaffesmak i kaffen fra automatene på jobben. Vannet er varmt og det er svart, men jeg klarer ikke å finne smaken av en eneste kaffebønne i den, så jeg lurer på om den oppvåkningseffekten folk her er ute etter bare er placebo.

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som faktisk blir ubehagelig av å være ute i sånt vær som det er på østlandet nå? Føler jeg blir stekt og ikke makter å gjøre noen ting.

Nei. Jeg takker gudene hver eneste dag for at det endelig er varmt og godt, og ikke den drepende kulden som begrenset meg på alle måter.

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som faktisk blir ubehagelig av å være ute i sånt vær som det er på østlandet nå? Føler jeg blir stekt og ikke makter å gjøre noen ting.

Jeg er uenig i at det er ubehagelig. Men sløv og lat blir jeg. Mer så enn hva jeg ellers er.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er for varmt til å ha det behagelig. Ute blir man silsvett av å gå 100 meter. Inne blir man svett når man sitter stille.

Ligge stille i sola er jeg alt for rastløs til, har ingen veranda heller. Sitte stille i sola blir helt jævlig varmt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...