Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er den problematisk? Hvordan har den rammet deg?

På forskjellige måter. Jeg skal ikke streike selv, men streiken rammer bedriften jeg jobber i ettersom vi er avhengige av en del andre arbeidere i andre bedrifter som går ut i strek i vårt virke.

For det første, jeg skal ha ferie fremover så egentlig rammer den meg ikke direkte. Men, de på jobb hadde glemt at jeg skulle ha ferie, så de hadde ikke tatt meg ut i permisjon. De hadde derimot tatt ut min kollega i permisjon, fordi de regnet med at jeg kom til å være på jobb. Hun gjør samme jobben som jeg, og jeg regnet da med at de trakk hennes permisjon slik at hun, som har unger osv, slapp det tullet der. Men i steden for så lar de en fersking i jobben vår som heller ikke ble permitert overta hennes arbeidsoppgaver under streiken. Så jeg er først og fremst sur på hennes vegne. Spesielt siden jeg overtok min stilling før henne selv om hun strengt tatt er bedre kvalifisert og har mer erfaring.

For det andre fører streiken til merarbeid etter endt ferie. Greit nok, jeg vil jo da få overtidsbetalt så økonomisk sett er det bra, men det kommer midt i fuckins fotball-EM. Det er forøvrig det samme som skjedde i forfjor. Samme folkene ble tatt ut i streik da og. Synes godt de kunne variert det noe. Er ikke så jævlig solidarisk av de arbeiderene som streiker at det går ut over andre arbeidere som er i samme fagforening liksom... Vi må på en måte rydde opp etter deres streik når de er ferdige...

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Jeg tror baristaer er de mest pretensiøse folka jeg vet om.

"Å se på meg, jeg kan lage kaffe. Den er ikke normal!"

Fy, Hans. Nå får du ikke chai latte. Skal sladre til alle Oslobaristaene på det hemmelige baristaforumet og dele bilder av din person så dine dager som chai-latte-sippende sossegutt er OVER.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lars, jeg har et nytt forslag til deg angaende kaffe. Mokkakanne.

Fortell mer. Hva er fordelene?

Er det lov å si mokkakanne?

Nei, det heter minoritetskanne.

:ohmy: Jeg fikk A på engelskeksamen. Skjønner det seriøst ikke, har aldri slitt så mye med en eksamen i hele mitt liv, og følte den ble dååårlig. Herregud. Lykke.

Tvilte aldri på deg.

Klipp deg og skaff deg ein jobb!

Skal ta maskina seinere i dag. Jobb blir det ikke enda. Skal tilbake til skolebenken og det tror jeg er mer enn nok i denne omgang.
Lenke til kommentar

Lars, jeg har et nytt forslag til deg angaende kaffe. Mokkakanne.

Fortell mer. Hva er fordelene?

Utstyret er ikke særlig dyrt og varer praktisk talt forever. Du får en litt større mengde kaffe enn en espressoshot, men fremdeles god og kraftig smak, stort sett med crema (spørs hvor lyst brent kaffen din er). Lett å lære seg, vanskelig å perfeksjonere (as in, du får alltid god kaffe, men du kan leke mye før du finner akkurat den metoden som passer DEG perfectly), og den kan brukes til å lage shakerato (is-espresso) til kaffedrikker uten å miste særlig mye smak. Godt nok, eller må jeg tenke mer?

Edit: Jeg har en tolv-koppers bialetti selv. Svær som faen. Jeg har funnet en metode som funker veldig fint for meg når det gjelder å lage moka. Ikke minst så er det mye lettere å lære seg enn en espressomaskin. Mange kaller dem faktisk for espressokanner eller stove-top espresso pot og lignende.

Endret av Eplefe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...