Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Sånn ca 13 hull i variende grad. De fleste av dem rundt 6-7 år gamle. :p

To er nå på grensen til rotfylling, så jeg skal til tannlegen igjen på lørdag 11:30 for å fikse dem.

Så er det noen gamle plomber som har falt ut etc.

Lenge leve tannlegeskrekk og prokrastinering.

Tannlegen er da ikke noe å bekymre seg for... Og er utrolig digg når du går ut døra med 0 hull.

Hamlet opp med en haug hull i fjor, skal vel til sjekk snart. Krysser fingre.

Men 13 slår til og med meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bronsevask? Sølvvask? Gullvask? Platinum, eller hva det nå heter? Med eller uten asfaltfjerning?

Jeg tror du får de fra rundt hundrelappen til et par hundre.

Alle egentlig, tenker å bruke rundt 200, regner med det er mulig. Vet ikke forskjellen på dem, men bilen er ikke så skitten at det gjør noe, så funker nok greit med den dårligste uansett.

Lenke til kommentar

Datasmurf:

Tannlegeskrekken går kjapt over når du opplever hvor deilig det er å få fikset opp i kjeften. Slippe å passe på hvor du tygger hele tida. Selv om det koster endel.

Jeg var også vettskremt tannleger og hadde sånn 9-10 hull. Det har kosta flesk, men faen så deilig det er å ikke få vondt hvis jeg tygger på litt feil sted.

Og det med å være nervøs og redd går over etter de par første gangene når du innser at det gjør ikke vondt mens de holder på likevel.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Datasmurf:

Tannlegeskrekken går kjapt over når du opplever hvor deilig det er å få fikset opp i kjeften. Slippe å passe på hvor du tygger hele tida. Selv om det koster endel.

Jeg var også vettskremt tannleger og hadde sånn 9-10 hull. Det har kosta flesk, men faen så deilig det er å ikke få vondt hvis jeg tygger på litt feil sted.

Og det med å være nervøs og redd går over etter de par første gangene når du innser at det gjør ikke vondt mens de holder på likevel.

Nja, tannlegeskrekken har vært med meg hele livet, og blir ikke bedre av at jeg kommer inn til en sjekk og de finner ut at de skal fikse noen hull når de først er i gang. Har også hatt noen veldig uhygieniske og hardhendte tannleger opp gjennom åra.

Og det gjør ikke vondt om jeg tygger på feil sted, det gjør bare vondt i musklene av og til når jeg tygger, men da tar jeg en ibux og fikser det.

Det er selvfølgelig ikke noe givende å ha kjeften full av hullete tenner, og det er min egen skyld med dårlig stell av tenna mine og skremmende mye brus, men hadde i det minste ikke syreskader. Bare karies. :p

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg var drittnervøs før den første "ordentlige" timen, sov ikke natta før og måtte på do 3-4 ganger før jeg gikk til tannlegen. Men så var det egentlig ingenting farlig likevel. Ei kjapp sprøyte jeg knapt merket, så kunne de rote rundt mye de orka uten at jeg merket noe.

Og det ble EPIC å få muligheten til å tygge mat normalt med hele kjeften..så fiksa vi masse småhull etter hvert. Ca 1 gang i måneden.

Lenke til kommentar

Har ikke jeg merket..og jeg har borra MYE det siste året. Slapper bare helt av og venter til timen er ferdig, mens jeg kikker ut vinduet i taket.

Livskvaliteten har økt med 100%, siden jeg ikke må sitte og passe på å ikke få mat opp i DEN tanna, eller tygge hardt DER lengre.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Det verste med tannlegetimen er lukta imo. Har aldri hatt hull, men måtte fjerne en betent visdomsstann i 08.

Var forferdelig å fjerne trådene to uker etter operasjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det gjør det, så ligger man der og lider i stolen uten å tørre å si noe, vil bare lide seg ferdig og få det overstått. For ikke å snakke om hvor fantastisk det er med vannet/støvet som spruter over alt i ansiktet, gotta love it!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...