Lycantrophe Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Lycanthrope, du er genial. Ikke fremmed for meg det, akkurat. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Ellipse (…) er tillatt, tre punktum (...) bør unngås. http://www.korrektur...o/K4ellipse.htm Korrekturavdelingen er ikke en offentlig korrekturnettside, og man skal derfor ta det som står der med en klype salt. Eneste grunnen til at ... har et eget tegn, kommer av skrivemaskinens tid, hvor det var tid- og plass-besparende å ha de tre punktumene på en eneste plass fremfor tre enkle punktum. I dagens digitale verden, er det en tåpelig fantasi å påstå at ... ikke er det samme som …. Det er også verdt å nevne at språkrådet ikke nevner ellipse med et eneste ord, men har lagt ellipsen underlagt "punktum"-artikkelen deres. Språkrådet Lenke til kommentar
nilsnilspils Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Noen som er gode til sannsynlighetsregning? Hadde eksamen for en uke siden, og nå er det helt borte, og finner ikke en bruklig formel i boka mi heller. Det er helt leit at jeg ikke får til den her egentlig. Føler meg ganske dum. Du deltar i 70 konkurranser, hver konkurranse har i snitt 7500 deltakere og i snitt 3 premier hver. Hva er sjansen for å vinne minst en premie? Først sjansen for å vinne i en av de søtti konkurransene; (1 / 7500) x 3 = 0.0004 [Ganger med tre, siden det er tre vinnersjanser] Så, ganger du dette med søtti, siden det er søtti konkurranser. 0.0004 * 70 = 0.028 = 2.8% Riktig som admin sier. Er ikke noen spesielle formler for dette. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 I dagens digitale verden, er det en tåpelig fantasi å påstå at ... ikke er det samme som …. Språkrådet, som du henviser til, snakker jo om tre punktum (dog de bruker ellipse-tegnet). Betyr ikke det at … ikke er det samme som ….? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 En ellipse referer strengt tatt bare til en hvilken som helst utelatt (men forstått) tale. De eksisterer for å markere at det som mangler er bevisst utelatt. Tre punktum og ellipse er det samme. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Og måtte det dø en langsom og smertefull død.* *ett unntak, nemlig i utelatelse i sitater. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Er helt enig med Lycantrophe!!!!1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Tre punktum og ellipse er det samme. Uenig, men det er en diskusjon jeg tviler på at vi kommer til å få noe nyttig ut av. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 De slulle bare latt ham brenne. Eller skutt ham siden han spurte så pent. Lenke til kommentar
SturlaTheZombie Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Øver til en musikkprøve. Har fått karakterer en 4, to 4/5 og to 5. Jeg må vel få en 5 på prøva for å få det på kortet? (er avgangsfag i år) Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Fikk vite hva vi kom opp i på skriftlig eksamen i dag. Jeg fikk norsk... Da må jeg ha to skriftlige eksamener mens de andre har én, fordi jeg må både ha bokmål og nynorsk. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Måtte visst droppe System Center ettersom det ble for omfattende rett før eksamen. Må ta noe jeg kan fra greit fra før da. Ironisk. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Tre punktum og ellipse er det samme. Uenig, men det er en diskusjon jeg tviler på at vi kommer til å få noe nyttig ut av. Jeg, og flere andre er uenige. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Går gjennom diverse katteoppdretssider for å prøve finne noen som har katt til salgs. Kan noen være så snill å aktivt tilby oppdrettere webdesign? Er så mye forferdelige sider. Og halvparten har ikke vært oppdatert på over ett år. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Huff. Har tre naturfagsrapporter som skal leveres i morgen, har ikke gjort en dritt på noen av dem. Jeg har ingenting å gå på, ettersom jeg ikke tok notater, og hvis jeg ikke leverer, får jeg karakter 1 på alle tre. Yey! Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Blanda dag :/ Først får jeg vite at jeg kommer opp i matte på eksamen... Så er det begravelse før det så er fotpleie Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Woo! Jeg har skrevet min første ordentlige sak! Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Skal jeg tolke det som at du har skrevet "min første ordentlige sak" på kontorveggen? Lenke til kommentar
SturlaTheZombie Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Woo! Jeg har skrevet min første ordentlige sak! Og jeg har øvd ordentlig til en prøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg