Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som er gode til sannsynlighetsregning? Hadde eksamen for en uke siden, og nå er det helt borte, og finner ikke en bruklig formel i boka mi heller.

Det er helt leit at jeg ikke får til den her egentlig. Føler meg ganske dum.

Du deltar i 70 konkurranser, hver konkurranse har i snitt 7500 deltakere og i snitt 3 premier hver. Hva er sjansen for å vinne minst en premie?

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Du deltar i 70 konkurranser, hver konkurranse har i snitt 7500 deltakere og i snitt 3 premier hver. Hva er sjansen for å vinne minst en premie?

Hvis jeg ikke har misforstått, har du 0,04 % sjanse (3/7500) for å vinne en av tre premier i én konkurranse, hvis tre av de 7500 deltakerne. Det logiske (?) blir da å gange dette med 70, slik at vi får 2,8 %, men om det er riktig matematisk vet jeg ikke.

Du kan jo lese litt mer her.

Lenke til kommentar

Trenger tips til ting å sette opp i et IT-prosjekt... :(

Evt noe jeg kan expande utover domene med exchange og lync...

Hva med å sette opp et Microsoft System Center?

Hva med å installere noe sindig fremfor å kaste bort tid på Exchange og Lync?

You so cool.

Lenke til kommentar

Hva med å installere noe sindig fremfor å kaste bort tid på Exchange og Lync?

Haha, syns det var gøyalt da jeg gjorde det i forrige prosjekt...

Ja, Slimda, har tenkt på System Center. Det er jo noe "alle" bruker. Men må nok sette meg litt mer inn i hva jeg kan bruke det til... Deployment osv kan man kanskje få til :)

Ser litt på det hjemme, så starter jeg i morgen tenker jeg...

Lenke til kommentar

Gjør det ikke mindre tullete.

Jeg klarer forøvrig ikke ta noen som bruker tre punktum seriøst.

Det er strengt tatt ditt problem, siden det er helt lovlig å bruke det i skriftspråket. :)

Ja, Slimda, har tenkt på System Center. Det er jo noe "alle" bruker. Men må nok sette meg litt mer inn i hva jeg kan bruke det til... Deployment osv kan man kanskje få til :)

Ser litt på det hjemme, så starter jeg i morgen tenker jeg...

System Center er råflott og stappfult av muligheter, så vil absolutt anbefale deg å sette deg dypt, dypt inn i det. God erfaring med det gir deg også uante muligheter i jobbmarkedet i ettertid. Det har også en Support-seksjon, som lar deg registrere problemer og hendelser, og knytte det opp mot AD og resten av systemene. Rimelig fett når det fungerer.

Lenke til kommentar

Gjør det ikke mindre tullete.

Jeg klarer forøvrig ikke ta noen som bruker tre punktum seriøst.

Skjønner ikke hva du mener... Pleier å se over at jeg ikke har tre... der det ikke passer...

...

Men du kan jo si hva som gjør det tullete?

Lenke til kommentar

System Center er råflott og stappfult av muligheter, så vil absolutt anbefale deg å sette deg dypt, dypt inn i det. God erfaring med det gir deg også uante muligheter i jobbmarkedet i ettertid. Det har også en Support-seksjon, som lar deg registrere problemer og hendelser, og knytte det opp mot AD og resten av systemene. Rimelig fett når det fungerer.

Kult, da går vi for det :)

Lycanthrope, du er genial.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...