Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Synes det er kjempebra at man ikke slutter med gloser etter barneskolen. Ordforråd er ganske viktig.

Samme med diktat. Alt for lite brukt.

Løsrevne ord uten kontekst fester seg svært sjeldent i et språk man behersker flytende. I et fag man har (bør ha) så god kompetanse i som norsk skal man klare å tilegne seg bredere ordforråd ved å lese tekster, enten det er sakprosa eller skjønnlitteratur. Selvsagt har gloser og diktat en funksjon i fremmedspråksundervisning, men i norskfaget er de (eller burde være) fullstendig overflødig etter barneskolenivå.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg husker jeg nailet diktat på barneskolen. Konkurrerte alltid med ei jente som også var en racer på grammatikk.

Haha, jeg drev også og konkurrerte med en kompis når det gjaldt diktat. Litt konkurranse er bra ^^

Lenke til kommentar

Glemte helt å takke! Alle bør forøvrig se workaholics, beste jeg har sett av humor på en god stund. SIER SITT LIKSOM.

Bare hyggelig. Måtte bare lovlig kjøpe det og se det siden du var så avhengig av det. På vei i "posten", og ankommer om et par timer.

Garanterer #skikkelig underholdning i mange timer #oggreier.

Lenke til kommentar

Glemte helt å takke! Alle bør forøvrig se workaholics, beste jeg har sett av humor på en god stund. SIER SITT LIKSOM.

Bare hyggelig. Måtte bare lovlig kjøpe det og se det siden du var så avhengig av det. På vei i "posten", og ankommer om et par timer.

Garanterer #skikkelig underholdning i mange timer #oggreier.

Hashtag, omfg.

Lenke til kommentar

Og du ser hvor det førte deg! OH FUCKING SNAP! :---D

neida :innocent:

Jeg vet hvor det førte meg. Jeg er flink til både å skrive og snakke bokmål, nynorsk og engelsk. Og jeg elsker språk.

Så ja, det førte meg på god vei til det jeg er nå. :)

Digget den vitsen du RT på Twitter, Smurfy. "Tips for å unngå parkeringsbot: Ta med vindusviskerne når du går."

Hahah, gud som jeg lo.

Vakke min, jeg retweeta den bare, men den var fantastisk.

Lenke til kommentar

Føler for å forklare at det er ironiske hashtags og at jeg bare bruker det på forumet og aldri på twitter, men ja. Har du sett signaturen din, sånn forresten?

Fyfaen, McHansy. Du er jo helt wild #swag i dag. Du bare #pwn that shit. #win
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hashtag, omfg.

Føler for å forklare at det er ironiske hashtags og at jeg bare bruker det på forumet og aldri på twitter, men ja. Har du sett signaturen din, sånn forresten?

Ja, den er deil da. Må jo fortelle sannheten. Vi adelige må ha det litt morsomt vi også ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...