Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Woohoo. Det meste gikk bra på kjøringa i dag. Nesten det eneste som ikke satt var et par giringer. Mengdekjøring er det eneste jeg egentlig må få meg i følge sjåførlæreren. God til å sjekke blindsoner og speil er jeg visst også.

Lenke til kommentar

Automatgir.

1: Automatgir gir deg mindre kontroll over bilen med mindre man har sånn fancy halvautomat som koster en arm, begge beina og en testikkel.

2: Tar du lappen på automatgir har du ikke lov å kjøre bil med manuelt gir.

3: Det er lettere å gå fra manuell til automat istedet for motsatt.

Lenke til kommentar

Tja, har kjørt bil i flere år, men skal si at når man prøver å clutche med bremsen i en bil med automatgir, og plastrer ansiktet opp etter frontruten, føler man seg ikke så lur.

At automatgir er så dyrt, er jeg ikke sikker på lenger, virker noenlunde som det samme nå til dags, med mindre man er ute etter 10,000-kroners biler.

Lenke til kommentar

Woohoo. Det meste gikk bra på kjøringa i dag. Nesten det eneste som ikke satt var et par giringer. Mengdekjøring er det eneste jeg egentlig må få meg i følge sjåførlæreren. God til å sjekke blindsoner og speil er jeg visst også.

Jeg var så god på å sjekke blindsoner og speil og sikkerhetsbeltet og justering av setet at jeg GLEMTE å sjekke om jeg så ut frontruta før en kjøretime. Det var vinter og bilen var helt nedsnødd. Likevel tok jeg av håndbrekket, satte i førstegear, også trampa læreren på bremsa si. Jeg satt som et spørsmålstegn, og han spurte "Har du ikke glemt noe viktig nå?"..neeee-åååå, frontruta er full av snø ja!

Lenke til kommentar

Jeg hadde en tendens til å få med meg det meste, bortsett fra fotgjengere. Ble et par bråbrems både med far og kjørelærer. Har holdt på å kjøre på små barn, en far med barnevogn, en rullestolbruker og en gammel dame. Og en asiater. Heldigvis var det ingen fotgjengere som ødela for meg på oppkjøringen.

Lenke til kommentar

Jeg sliter fælt med giringa selv, i alle fall fra 2. til 3. Er for treig, rett og slett, og kveler motoren, men ellers gikk det meste greit. Bakkestart er noe av det enkleste jeg har gjort i alle fall, suger til å rygge og parkere vel og merke, ser ikke for meg at det blir noe lukeparkering med det første. :p

Jeg må bare begynne å øvelseskjøre igjen. Ikke gjort med foreldre på 10-11 år, og ellers hadde jeg bare en dobbel kjøretime før jul. Må starte opp nå som sneen er borte.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...