Datasmurf Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Jeg har tre oppgaver som skal være ferdige til 6. mai, men det frister ikke å gjøre noen av de, for å si det sånn. Den ene går ut på å lage en sommerkampanje for en fiksjonell virksomhet som skal kjøres via sosiale medier, den andre går ut på å skrive et innlegg om en bedrift som har brent seg i sosiale medier (Vodafone er tatt), og den tredje oppgaven går ut på å lage en twitter-liste med tips. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 den tredje oppgaven går ut på å lage en twitter-liste med tips. Hva slags liste og hva slags tips? Lenke til kommentar
felicity Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 twitter-liste med tips. Forklaring, takk. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 "Oppgave 3 – Lag en felles tips-liste Hva bør en gjøre for å unngå å trå feil i sosiale medier? Hvilke etiske forbehold bør en ta? Det er kjekt å lese en del konkrete tips for å unngå feil. I stedet for å skrive alene om dette, så skal vi nå lage en felles liste med tips. Hmmmm. Hvordan skal vi lage en slik liste sammen? Det fins mange erfaringer. Vi gjør derfor et kreativt forsøk, og bruker Twitter til å bygge opp en slik samling! Hvordan da? • Skriv en Twitter-melding der du tenker deg godt om og kort og konsist (maks 140 tegn) formulerer et “tips” om etikk/unngå å trå feil/ting i den duren. Et slikt tips kan være: “Vær alltid ærlig når du deltar i sosiale medier #sosialemedieretikk”. • Tagg Twitter-meldingen din med #sosialemedieretikk (du ser at dette er gjort ovenfor) • Søk etter #sosialemedieretikk og se hva som er skrevet til nå. Prøv å komme med noe nytt som ikke allerede er skrevet. Dersom alle som tar dette faget skriver et unikt tips hver, så får vi 20-30 tips. Men hvem vet? Kanskje vil også andre som ikke tar dette faget hive seg med og komme med sine bidrag. Det skjer nemlig fra tid til annen at noen “starter” med å tagge meldinger i sosiale medier generelt og Twitter spesielt, og så “hiver andre seg med” på meldingsskrivingen. Husk at meldinger fra ulike sub-nettverk på Twitter bindes sammen ved hjelp av tagging. Dette er for øvrig en av de store styrkene med Twitter som sosialt nettverk. Du trenger ikke skrive blogginnlegg tilknyttet denne oppgaven, men når du leverer inn øvigen er det fint om du skriver inn ordrett den Twitter-meldingen du selv bidro med, samt brukernavnet ditt (slik at vi kan sjekke at du faktisk har bidratt). Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Wut, hva skjer hvis du ikke vil bruke twitter? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 What he said. Fjerdeplass i NM i coffee cupping, gitt! gratulerer hva lagde du? Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 (endret) Herregud, trenger mat. Får dårlig samvitighet av å forlate skjermen nå, da jeg i hvertfall ikke kommer fremover på skrivinga ved å lage middag. Jeg trenger også en dusj... faen, mat eller dusj? Endret 28. april 2012 av HedvigR Lenke til kommentar
felicity Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Herregud, trenger mat. Får dårlig samvitighet av å forlate skjermen nå, da jeg i hvertfall ikke kommer fremover på skrivinga ved å lage middag. Jeg kan lage middag til deg. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Jeg trenger også en dusj... faen, mat eller dusj? Ingen av delene. Du skal finne en luguber internettside og se hva som skjer. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Skal man finne på idag da? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Lagde ingenting, bare smakte. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 #denfølelsen når du går på #SoMekurs og #oppgaven er skikkelig #kjip. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Ha-ha, når jeg nå faktisk leser mer enn de øverste linjene, så virker jo oppgaven mye enklere. Da vet jeg til neste gang at jeg skal scrolle videre ned. Da er sommerkampanjen verre. Lenke til kommentar
SturlaTheZombie Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 (endret) Gjør ferdig forfatteroppgave i kveld og har annen oppgave i morgen...laaaangheeelg ... Helga mi begynner på mandag! Endret 28. april 2012 av SturlaTheZombie Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Vi vant årets kaffebar!!! Andre året på rad! Hurra! Champagne! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 MUHAHAHAHAHA! Nå senket jeg akkurat norges stolthet, fregatten Fridjof Nansen. Gud, så tilfredstillende. Og dette spillet fikk bare 5/10 på Gamer.no. For noen surrehuer. Jeg har ikke vært så engasjert i et så tregt spill siden ... ja ... Jeg tror rett og slett ikke jeg husker et spill som var så slow paced, men likefullt så spennende. EN liten feilberegning, og woops, du er ute av leken. Der hadde du glemt å sende en jager for å beskytte strikeforcen din. Eller du har glemt å sette på radaren på E-3'en så du ser ikke de innkommende missilene før ti av dem hagler ned på hangarskipet ditt. Muchos gøyos. Minner meg egentlig om et spill jeg ikke husker navnet på. Der skulle du sende Harriere fra hangarskip for å ta ut mål og så følge opp med Marines som landa fra sjøen. Faen, det hadde vært gøy å teste igjen. Det suger sikkert i dag, men nostalgikeren i meg mener det var helt fantastisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg