Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tre oppgaver som skal være ferdige til 6. mai, men det frister ikke å gjøre noen av de, for å si det sånn. :p

Den ene går ut på å lage en sommerkampanje for en fiksjonell virksomhet som skal kjøres via sosiale medier, den andre går ut på å skrive et innlegg om en bedrift som har brent seg i sosiale medier (Vodafone er tatt), og den tredje oppgaven går ut på å lage en twitter-liste med tips. :p

Lenke til kommentar

"Oppgave 3 – Lag en felles tips-liste

Hva bør en gjøre for å unngå å trå feil i sosiale medier? Hvilke etiske forbehold bør en ta?

Det er kjekt å lese en del konkrete tips for å unngå feil. I stedet for å skrive alene om dette,

så skal vi nå lage en felles liste med tips. Hmmmm. Hvordan skal vi lage en slik liste sammen? Det fins mange erfaringer. Vi gjør derfor et kreativt forsøk, og bruker Twitter til å

bygge opp en slik samling! Hvordan da?

• Skriv en Twitter-melding der du tenker deg godt om og kort og konsist (maks 140

tegn) formulerer et “tips” om etikk/unngå å trå feil/ting i den duren. Et slikt tips kan

være: “Vær alltid ærlig når du deltar i sosiale medier #sosialemedieretikk”.

• Tagg Twitter-meldingen din med #sosialemedieretikk (du ser at dette er gjort ovenfor)

• Søk etter #sosialemedieretikk og se hva som er skrevet til nå. Prøv å komme med

noe nytt som ikke allerede er skrevet.

Dersom alle som tar dette faget skriver et unikt tips hver, så får vi 20-30 tips. Men hvem vet?

Kanskje vil også andre som ikke tar dette faget hive seg med og komme med sine bidrag.

Det skjer nemlig fra tid til annen at noen “starter” med å tagge meldinger i sosiale medier

generelt og Twitter spesielt, og så “hiver andre seg med” på meldingsskrivingen. Husk at

meldinger fra ulike sub-nettverk på Twitter bindes sammen ved hjelp av tagging. Dette er for

øvrig en av de store styrkene med Twitter som sosialt nettverk.

Du trenger ikke skrive blogginnlegg tilknyttet denne oppgaven, men når du leverer inn øvigen

er det fint om du skriver inn ordrett den Twitter-meldingen du selv bidro med, samt

brukernavnet ditt (slik at vi kan sjekke at du faktisk har bidratt).

Lenke til kommentar

Herregud, trenger mat. Får dårlig samvitighet av å forlate skjermen nå, da jeg i hvertfall ikke kommer fremover på skrivinga ved å lage middag.

Jeg trenger også en dusj... faen, mat eller dusj?

Endret av HedvigR
Lenke til kommentar

MUHAHAHAHAHA!

Nå senket jeg akkurat norges stolthet, fregatten Fridjof Nansen. Gud, så tilfredstillende. Og dette spillet fikk bare 5/10 på Gamer.no. For noen surrehuer. Jeg har ikke vært så engasjert i et så tregt spill siden ... ja ... Jeg tror rett og slett ikke jeg husker et spill som var så slow paced, men likefullt så spennende. EN liten feilberegning, og woops, du er ute av leken. Der hadde du glemt å sende en jager for å beskytte strikeforcen din. Eller du har glemt å sette på radaren på E-3'en så du ser ikke de innkommende missilene før ti av dem hagler ned på hangarskipet ditt.

Muchos gøyos.

Minner meg egentlig om et spill jeg ikke husker navnet på. Der skulle du sende Harriere fra hangarskip for å ta ut mål og så følge opp med Marines som landa fra sjøen. Faen, det hadde vært gøy å teste igjen. Det suger sikkert i dag, men nostalgikeren i meg mener det var helt fantastisk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...