Kaymeerah Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Tror jeg skal fortsette med Python når jeg kommer hjem i dag. Frister mer enn å lage kampanjer og finne bedrifter som har bæsja på leggen i sosiale medier i alle fall. Skjønner ikke hvordan du kan komme med ett slikt utsagn, siden programmering er utrolig gøy og frister veldig mye. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Fordi jeg ikke alltid synes det er gøy? Av og til kan det være veldig frustrerende. Kommer mye an på hva du sitter med og hva du skal gjøre. "Jeg bare strøk ham litt med balltreet mitt. Hvordan våger du anklage meg for vold?" Sant. "Jeg forstår ikke hvordan han kunne dø, jeg husker ikke så mye, jeg drakk en halvliter hjemmebrent og tok masse piller, skjønner dere." Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Programmering er gøy, men selv synes jeg innlæringsfasen er utrolig vanskelig... Sliter med å se det for meg i hodet, men begynner faktisk å få det til nå. 1 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 (endret) Fordi jeg ikke alltid synes det er gøy? Av og til kan det være veldig frustrerende. Kommer mye an på hva du sitter med og hva du skal gjøre. Det er en fakta at programmering nesten alltid er gøy, til og med når det er frustrerende er det gøy. Eneste situasjonen som vil forårsake programmering til å ikke være gøy er når du ikke er kognitivt oppegående. Neida, jeg skjønner hvordan det ikke alltid er gøy, men jeg er uenig. Programmering er gøy, men selv synes jeg innlæringsfasen er utrolig vanskelig... Sliter med å se det for meg i hodet, men begynner faktisk å få det til nå. Å lære seg det kan være litt vanskelig, men det er utrolig gøy når du kan det. Endret 16. april 2012 av Kaymeerah 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Det greieste er vel egentlig at det er så nært opp mot engelsk, det hele er ganske logisk. I alle fall med Python og bash. Da jeg begynte, så jeg på en oppgave hvor man skulle bruke "raw_input()" til å lage et spørsmålscript, men jeg ville legge inn en if inni der, for å gi et spesielt svar avhengig av hva vedkommende skrev. Jeg fant det mye mer rett frem og enkelt å skrive en if / else i Python enn i f.eks. PHP. Fordi jeg ikke alltid synes det er gøy? Av og til kan det være veldig frustrerende. Kommer mye an på hva du sitter med og hva du skal gjøre. Det er en fakta at programmering nesten alltid er gøy, til og med når det er frustrerende er det gøy. Eneste situasjonen som vil forårsake programmering til å ikke være gøy er når du ikke er kognitivt oppegående. Har du uavhengige kildebevis på den påstanden der, eller er det bare det ... En subjektiv påstand? 1 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 (endret) Se redigeringen min. Det var en spøk. EDIT: PHP er ett horribelt språk. Det er en mockup av konsepter trekt ut i fra en haug med gode språk skapt av folk med tredjegrads forståelse for Perl. Python er ett mye bedre alternativ. EDIT2: Glemte visst ett ord. Endret 16. april 2012 av Kaymeerah 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Ja, ser det nå. Og ja, PHP er et horribelt språk, og det er alt for lett å glemme det man lærer. Jeg har vel lært PHP (på nytt hver gang) 5 ganger siden 2003. Virker som om jeg har teflonhjerne når det kommer til PHP. Det meste sitter i alle fall nok til at jeg husker basicen når jeg starter opp med det igjen, men PHP ... Neida. Bash, JS, AS (og med det Flex) og slikt husker jeg alltids litt av, og det tar ikke lang tid å sette seg inn i det når jeg ikke har brukt det på en stund. (X)HTML sitter i fingrene, ditto CSS. Fuck it, det sitter såpass i fingrene at når jeg skriver notater for hand, har jeg alltid plass i margen til tags, og i hver notatblokk jeg har, har jeg et CSS-oppsett på en av de første eller siste sidene. Liker å kunne se for meg farger og oppsett når jeg sitter der med penn og papir. Jeg er kanskje rar sånn. 1 Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Merker det er med god grunn jeg bruker adblock på pc-en hjemme... 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Merkelig å nevne bash i samme setning som javascript og actionscript. Egentlig merkelig å dra de frem i det hele tatt. 2 Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Deprimerende dag i dag. Føler med de som er direkte berørt av 22. juli. 1 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Breivik nektet straffeskyld i dag. Noen andre som ser på rettsaken? 1 Lenke til kommentar
""" Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Jeg ikke orker å se på rettsaken. 1 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Jeg prøver å få med meg noe, mellom kundene. Hadde ei på 80 år her i stad som frika helt ut "Nå skulle det vi vært i USA! Sier man seg enig i at man er skyldig der så blir man plassert i fengsel med en gang! Også kan heller de ta han der inne! For det blir han! FYSJ!" -med en 80-år gammel sjanglete stemme. 1 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Fordi? Hva slags idiotisk spørsmål er det? Fordi vi ikke har lyst vel. Jeg kunne ikke gitt mindre faen i Breivik-saken, og jeg irriterer meg over hvor mye spam det er i media av det. 1 Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Deprimerende dag i dag. Føler med de som er direkte berørt av 22. juli. Jepp. Føler meg litt dradd. Har lyst å holde meg oppdatert i hva som skjer i saken, men blir rett og slett litt ødelagt inni meg hver gang jeg leser og ser bilder, tar ting så utrolig innpå meg... 1 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 er det noe sted man kan se rettsaken? Jeg lurer litt på hvordan rettsaker fungerer i virkeligheten 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Skulle gjerne vært hjemme i 10 uker for å få med meg alt... Får i hvert fall se oppsummeringene på dagsrevyen. 1 Lenke til kommentar
SmoothCriminal Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Helt greit har et par timer fri nå, så skal forsette og lære meg python Holder på med det samme for øyeblikket, faktisk. Head first python og Head first programing er utrolig bra bøker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg