Heddy Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Jeg er svært glad i matte, da det er veien for å forklare hvordan universet er bygget opp. Og flere ting forklart på en forståelig måte, er mer hjernemat for meg. Hate er kanskje feil ord, hater det ikke, og synes det er kjempenyttig. Synes bare ikke det er artig, og det har frustrert meg såpass gjennom tidene. Hmm, ser ut som om temaet har blitt tatt opp av andre forskere for en stund siden, og testa igjen. De fant ingen sammenheng mellom egenskaper i matte, og kjønn. Doh. Åhohohoho ^^ 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Det endrer fortsatt ikke faktum på at menn er generelt bedre på 3D-tenkning enn kvinner da. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 (endret) Skal se noen episoder av "Frasier" før jeg tar kveld. Alltid like koselig. Det er en sånn serie man blir i godt humør av. Endret 4. april 2012 av Sidious Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 (endret) Jaja. Jeg synes som regel det er greiest å alltid tenke på individet, og ikke bare "jente og gutt". Mange forskjellige læringsstiler, styrker og svakheter, og det kan bli litt farlig å tenke at det er "sånn og sånn" for gutter, og på en annen måte. Man må alltid se an den ene personen det gjelder. Edit: Ja, det er lærerstudenten i meg som snakker. Endret 4. april 2012 av HedvigR Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Når man skal lære elever, så er det viktig med individet ja. Tavleundervisning fungerer kanskje for noen, men ikke for alle. Lekser fungerer kanskje for noen, men ikke for alle. Om det hadde vært mulig, burde man delt opp klassene i en tavleundervisningsklasse, en lekseundervisningsklasse og videre. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Jeg liker matte, men har aldri lært det skikkelig, så jeg er ikke så flink. Sånn går det når man mister interesse for skole når man er 14. Og aldri får interessen tilbake. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Matte er moro det, men fysikk er enda morsommere! Jeg er derimot ikke spesielt glad i det dypere innen språk... Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Jeg liker matte, men har aldri lært det skikkelig, så jeg er ikke så flink. Sånn går det når man mister interesse for skole når man er 14. Og aldri får interessen tilbake. Jeg også liker matte, men jeg har ikke tatt høyere nivåer av matte. Hadde 1MX på videregående, og så 2MZ ellerno to år senere. Der stoppet liksom veien min. Men jeg vet at jeg lett hadde kunne lært vanskelige ting, om jeg bare... ja... gikk inn for det. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Jeg er derimot ikke spesielt glad i det dypere innen språk... Jeg synes språk er kjempeinteressant og spennende Utviklingen av det, sammenligning av flere, utvikling videre og alt det der. Og å lære nye. Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Når man skal lære elever, så er det viktig med individet ja. Tavleundervisning fungerer kanskje for noen, men ikke for alle. Lekser fungerer kanskje for noen, men ikke for alle. Om det hadde vært mulig, burde man delt opp klassene i en tavleundervisningsklasse, en lekseundervisningsklasse og videre. Det naturligvis bra å gi hver enkelt elev en mer tilpasset undervisning. Men samtidig tror jeg også det er svært viktig at eleven lærer å tilpasse seg ulike undervisningsformer. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 (endret) Om det hadde vært mulig, burde man delt opp klassene i en tavleundervisningsklasse, en lekseundervisningsklasse og videre. Jeg er for en slik deling... Dessverre er det vanskelig fordi det fører til forskjellsbehandling... noe samfunnet kaller diskriminering Endret 4. april 2012 av Itek Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Trenger vel pengene deres Fordi dagens samfunn er bygget opp til at damer skal holde seg hjemme og ikke gjøre noe bortsett fra å lage unger? Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Det naturligvis bra å gi hver enkelt elev en mer tilpasset undervisning. Men samtidig tror jeg også det er svært viktig at eleven lærer å tilpasse seg ulike undervisningsformer. Derfor det er viktig med variert undervisning innenfor et klasserom, over tid Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Jeg er for en slik deling... Dessverre er det vanskelig fordi det fører til forskjellsbehandling... noe samfunnet kaller diskriminering Forskjellsbehandling er korrekt behandling. En unge med 90 IQ skal ikke behandles på samme måte som en unge med 130 IQ. De må behandles på forskjellige måter, for å få det beste resultatet. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Jeg synes språk er kjempeinteressant og spennende Utviklingen av det, sammenligning av flere, utvikling videre og alt det der. Og å lære nye. Jeg synes å merke at det er mange som mener at språket ikke får lov til å endre seg, men at det kommer til å endre seg. Hvis du forstår hva jeg mener... Det er bare irriterende! Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Jeg er for en slik deling... Dessverre er det vanskelig fordi det fører til forskjellsbehandling... noe samfunnet kaller diskriminering Forskjellsbehandling er korrekt behandling. En unge med 90 IQ skal ikke behandles på samme måte som en unge med 130 IQ. De må behandles på forskjellige måter, for å få det beste resultatet. I så tilfellet kan vi med trygghet tolke det dit hen at du anser det "beste" resultatet for å være optimale, faglige prestasjoner. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Jeg er for en slik deling... Dessverre er det vanskelig fordi det fører til forskjellsbehandling... noe samfunnet kaller diskriminering Forskjellsbehandling er korrekt behandling. En unge med 90 IQ skal ikke behandles på samme måte som en unge med 130 IQ. De må behandles på forskjellige måter, for å få det beste resultatet. Stemmer det Tilrettelagt undervisning... Dette krever mye tid dog, som går utover de som klarer seg selv og derfor ikke får utviklet seg i den grad de kunne... Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 I så tilfellet kan vi med trygghet tolke det dit hen at du anser det "beste" resultatet for å være optimale, faglige prestasjoner. Det beste resultatet, er at begge individer presterer på sine absolutt beste nivåer, ja. Det er ikke å dytte alle 90-IQ-folka inn i et svett lokale hvor de ender opp med å bli narkomisbrukere, mens de med 130 IQ ender opp foran PC-en mens de surfer på et nettforum og krangler om meningen med livet. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Forskjellsbehandling er korrekt behandling. En unge med 90 IQ skal ikke behandles på samme måte som en unge med 130 IQ. De må behandles på forskjellige måter, for å få det beste resultatet. Jeg er ikke uenig med deg, men synes ikke at man trenger å skille elevene fra hverandre for å gi hver en optimal undervisning. Både sterke og svake elever får faktisk MYE ut av å jobbe med hverandre, hvis det er riktige rammer rundt det. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Menn er bedre enn kvinner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg