Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Jeg er svært glad i matte, da det er veien for å forklare hvordan universet er bygget opp. Og flere ting forklart på en forståelig måte, er mer hjernemat for meg. :D

 

Hate er kanskje feil ord, hater det ikke, og synes det er kjempenyttig. Synes bare ikke det er artig, og det har frustrert meg såpass gjennom tidene.

 

Hmm, ser ut som om temaet har blitt tatt opp av andre forskere for en stund siden, og testa igjen. De fant ingen sammenheng mellom egenskaper i matte, og kjønn.

 

Doh. :(

 

Åhohohoho ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja. Jeg synes som regel det er greiest å alltid tenke på individet, og ikke bare "jente og gutt". Mange forskjellige læringsstiler, styrker og svakheter, og det kan bli litt farlig å tenke at det er "sånn og sånn" for gutter, og på en annen måte. Man må alltid se an den ene personen det gjelder.

 

Edit: Ja, det er lærerstudenten i meg som snakker.

Endret av HedvigR
Lenke til kommentar

Når man skal lære elever, så er det viktig med individet ja. Tavleundervisning fungerer kanskje for noen, men ikke for alle. Lekser fungerer kanskje for noen, men ikke for alle.

 

Om det hadde vært mulig, burde man delt opp klassene i en tavleundervisningsklasse, en lekseundervisningsklasse og videre. :tease:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg liker matte, men har aldri lært det skikkelig, så jeg er ikke så flink. Sånn går det når man mister interesse for skole når man er 14. Og aldri får interessen tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg liker matte, men har aldri lært det skikkelig, så jeg er ikke så flink. Sånn går det når man mister interesse for skole når man er 14. Og aldri får interessen tilbake.

Jeg også liker matte, men jeg har ikke tatt høyere nivåer av matte. Hadde 1MX på videregående, og så 2MZ ellerno to år senere. Der stoppet liksom veien min. Men jeg vet at jeg lett hadde kunne lært vanskelige ting, om jeg bare... ja... gikk inn for det.

Lenke til kommentar

Jeg er derimot ikke spesielt glad i det dypere innen språk...

 

Jeg synes språk er kjempeinteressant og spennende :D Utviklingen av det, sammenligning av flere, utvikling videre og alt det der. Og å lære nye.

Lenke til kommentar

Når man skal lære elever, så er det viktig med individet ja. Tavleundervisning fungerer kanskje for noen, men ikke for alle. Lekser fungerer kanskje for noen, men ikke for alle.

 

Om det hadde vært mulig, burde man delt opp klassene i en tavleundervisningsklasse, en lekseundervisningsklasse og videre. :tease:

Det naturligvis bra å gi hver enkelt elev en mer tilpasset undervisning. Men samtidig tror jeg også det er svært viktig at eleven lærer å tilpasse seg ulike undervisningsformer.

Lenke til kommentar

Om det hadde vært mulig, burde man delt opp klassene i en tavleundervisningsklasse, en lekseundervisningsklasse og videre. :tease:

 

Jeg er for en slik deling... Dessverre er det vanskelig fordi det fører til forskjellsbehandling... noe samfunnet kaller diskriminering :(

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Det naturligvis bra å gi hver enkelt elev en mer tilpasset undervisning. Men samtidig tror jeg også det er svært viktig at eleven lærer å tilpasse seg ulike undervisningsformer.

 

Derfor det er viktig med variert undervisning innenfor et klasserom, over tid :)

Lenke til kommentar

Jeg er for en slik deling... Dessverre er det vanskelig fordi det fører til forskjellsbehandling... noe samfunnet kaller diskriminering :(

Forskjellsbehandling er korrekt behandling. En unge med 90 IQ skal ikke behandles på samme måte som en unge med 130 IQ. De må behandles på forskjellige måter, for å få det beste resultatet.

Lenke til kommentar

Jeg synes språk er kjempeinteressant og spennende :D Utviklingen av det, sammenligning av flere, utvikling videre og alt det der. Og å lære nye.

 

Jeg synes å merke at det er mange som mener at språket ikke får lov til å endre seg, men at det kommer til å endre seg. Hvis du forstår hva jeg mener... Det er bare irriterende!

Lenke til kommentar

Jeg er for en slik deling... Dessverre er det vanskelig fordi det fører til forskjellsbehandling... noe samfunnet kaller diskriminering :(

Forskjellsbehandling er korrekt behandling. En unge med 90 IQ skal ikke behandles på samme måte som en unge med 130 IQ. De må behandles på forskjellige måter, for å få det beste resultatet.

I så tilfellet kan vi med trygghet tolke det dit hen at du anser det "beste" resultatet for å være optimale, faglige prestasjoner.

Lenke til kommentar

Jeg er for en slik deling... Dessverre er det vanskelig fordi det fører til forskjellsbehandling... noe samfunnet kaller diskriminering :(

Forskjellsbehandling er korrekt behandling. En unge med 90 IQ skal ikke behandles på samme måte som en unge med 130 IQ. De må behandles på forskjellige måter, for å få det beste resultatet.

 

Stemmer det :) Tilrettelagt undervisning... Dette krever mye tid dog, som går utover de som klarer seg selv og derfor ikke får utviklet seg i den grad de kunne...

Lenke til kommentar

I så tilfellet kan vi med trygghet tolke det dit hen at du anser det "beste" resultatet for å være optimale, faglige prestasjoner.

Det beste resultatet, er at begge individer presterer på sine absolutt beste nivåer, ja. Det er ikke å dytte alle 90-IQ-folka inn i et svett lokale hvor de ender opp med å bli narkomisbrukere, mens de med 130 IQ ender opp foran PC-en mens de surfer på et nettforum og krangler om meningen med livet.

Lenke til kommentar

Forskjellsbehandling er korrekt behandling. En unge med 90 IQ skal ikke behandles på samme måte som en unge med 130 IQ. De må behandles på forskjellige måter, for å få det beste resultatet.

 

Jeg er ikke uenig med deg, men synes ikke at man trenger å skille elevene fra hverandre for å gi hver en optimal undervisning. Både sterke og svake elever får faktisk MYE ut av å jobbe med hverandre, hvis det er riktige rammer rundt det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...