Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tulla da. Satt timesvis å lekte med paint jeg :)

Deg om det. Jeg var seriøs. ;)

Hva skal du ha til middag i dag da Smurfen? :D

Noe lett som skaper lite oppvask. :p

Så det blir enten pølse i lompe eller en frossenpizza.

Heller mot førstnevnte, ække så sulten, og det er jo tross alt mandag.

Så da kan jeg ta pølse i dag, en gryterett i morgen, "Jos ostegratinerte pasta og nudler med pepperoni" på askeonsdag, pizza på skjærtorsdag og sannsynligvis også langfredag, og så blir det vel kylling de resterende dagene for alt jeg vet. :p

Askeonsdag er nesten førti dager siden. Så... godt gjort.

Åh, vel, jeg har ikke peiling på sånt. :p

Antok at askeonsdag var denne onsdagen.

Men da er den dagen etter feittirsdag, eller?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Åh, vel, jeg har ikke peiling på sånt. :p

Antok at askeonsdag var denne onsdagen.

Men da er den dagen etter feittirsdag, eller?

Mamma er katolikk, så jeg har bedre peiling enn jeg vil ha. Det er Fastelavnssøndag, Blåmandag og Fetetirsdag, så begynner fasten på Askeonsdag og varer førti dager før den kulmineres på Langfredag. Tror jeg. Kan være det er skjærtorsdag og, jeg deltar ikke aktivt på hele faste-greiene.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, ikke vet jeg. Alt jeg vet er at skjærtorsdag av en eller annen grunn er en helligdag i dette landet, noe som gjør at skremmende mange drar over grensa for å handle. I fylla selvfølgelig. Jeg har til gode å dra til Sverige på en skjærtorsdag, men helt fra ungdomsskolen av, pleide klassekameratene mine å gjøre det, og de starta dagen med å drikke i dusjen, før de satte seg inn i bilen på vei til Östersund. Jeg antar hele greia egentlig var å sitte i bilkø på vei til Sverige mens de drakk kraftig, for så å gi pengene sine til sjåføren sånn at han kunne kjøpe snus og røyk og brennevin for dem, og så kjøre tilbake igjen og prøve å unngå å bli tatt i tollen / slengt i fyllearresten.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Å dra til Sverige på skjærtorsdag har aldri vært et tema en gang. Kjenner heller ingen som drar dit. Skjærtorsdag er det stranda. Øl, blåskjell og kanskje en liten brun tår.

Tenker vi sier solveggen med en pils etter en dag på ski.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...