Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

@Tollari

Nei det har det ikke. Det tror jeg politiet klart helt selv. De må da ha nok av muligheter til å avdekke terrorisme og ekstremister, uten at de må ha mengder data på samtlige borgere.

Vi lever i en digitalisert verden, så vi kan nok ikke unngå at personlige opplysninger blir registrert på et eller annet vis. Teleselskapene har allerede lagret lengden på mobil/telefonsamtaler og hvem det var som var mottaker/anroper lenge før DLD kom på banen. Å ikke peke på overvåkning før nå er som å låse garasjen etter at bilen er stjålet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og du tror alle terrorister er kompetente?

Tror ikke dere helt forstår hvordan dette funker.

Har jeg aldri påstått. Likevel ville jeg påstå at de få tilfellene ikke er ett godt nok argument for å overvåke en hel befolkning, som igjen vil si at muligheten for at personlig informasjon kommer på avveie og at man ikke lenger har kontroll over hvor den informasjonen havner øker betraktelig.

EDIT: Jeg burde også påpeke at dette vil skje, det er ikke noe som kan forhindres.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Og du tror alle terrorister er kompetente?

Tror ikke dere helt forstår hvordan dette funker.

Hvordan hva fungerer? Overvåkning? Nei, vi vet ikke 100% hvordan det fungerer, men vi har en god idé om hvordan overvåkning fungerer. Dessuten har vi rimelig god peiling på hvordan datatrafikk fungerer. Og, så er saken vår støttet av så og si samtlige IKT-kyndige personer som har satt seg inn i saken.

Overvåkning forebygger ikke kriminalitet. Punktum.

• Liker 1
Lenke til kommentar

vannet hjemme i Rælingen er ganske fantastisk :wee:

får først smakt på det i juni da. og jeg kommer til å bruke bursdagen min i år på å rydde ut og vaske hybelen :/

Du får bli med på forumtreff i Trondheim, så feirer vi bursdagen din der, litt på etterskudd. :tease:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...