Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Datasmurf:

Dette kan sjokkere, men hva med å røre litt på seg? Ta deg fri fra pc'en en uke? Jeg vet du ikke kommer til å gjøre det, parerer sikkert med at "har prøvd det før", men men.

Vedder tærne mine på at Sjur hadde blitt spedalsk etter første døgnet.

Lenke til kommentar

Great... da skal man skrive cv for sommerjobb, hva er det vanlig å legge ved egentlig?

Går 1. året høyskole, så har jo ikke fått noe papirer å legge ved sånn sett. (men kan man fikse foreløpige utskrift av karakterer?)

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Great... da skal man skrive cv for sommerjobb, hva er det vanlig å legge ved egentlig?

Går 1. året høyskole, så har jo ikke fått noe papirer å legge ved sånn sett. (men kan man fikse foreløpige utskrift av karakterer?)

VGS-papirer med lite fravær på er nok greit. Om du har vært i forsvaret/lignende står det jo en slags stillingsbeskrivelse i de papirene og som av og til er relevante. Det er og vanlig å legge ved referanser fra tidligere jobber om du har det skriftlig. Det kommer vel og litt an på hva slags jobb det er snakk om også, og hvor godt du kjenner de du skal søke hos?

Mens jeg skal på café med en fyr senere. Litt smånervøs egentlig. Teit..

For et sammentreff. Jeg skal og på cafe!

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Datasmurf:

Dette kan sjokkere, men hva med å røre litt på seg? Ta deg fri fra pc'en en uke? Jeg vet du ikke kommer til å gjøre det, parerer sikkert med at "har prøvd det før", men men.

Hardyharrharr. Jeg beveger meg faktisk en god del. Lærte på et livsstilkurs at dagligdagse oppgaver i huset (du vet, sånn som å vaske og støvsuge etasjer, vaske og henge opp klær til tørk etc) kan sidestilles med å gå en tur.

Som husmor sitter jeg ikke bare foran PC-en - hvordan skal jeg få tid til det når det alltid er noe som må fikses? Saken er at jeg har et nettbrett og en smarttelefon som gjør at jeg kan være på forumet når og hvor jeg vil. Samt at jeg sjelden logger ut fra forumet eller lukker browseren, slik at det kan se ut som jeg idler i en tråd eller på hovedsiden dagen lang.

Men å ta meg fri fra maskinene skjer ikke. Jeg har ingen interesse av det. Jeg liker å sitte pal foran en skjerm for å spille eller ha kontakt med venner som bor mer enn en time med buss unna (som er så og si alle vennene mine i disse dager).

Men du har rett i at jeg sannsynligvis har godt av å røre meg mer, og nå som sneen er borte og jeg begynner å jobbe, blir det nok også til at jeg gjør det. Gå til og fra jobb i alle fall, er ikke som om jeg har et annet alternativ. Ingen busser og jeg har ikke kjørt opp for bil. Dette vil nok sjokkere deg, du ukjente, men jeg har i løpet av livet mitt gått jævlig mye til sammen. Som til og fra skolen i 13-14 år. Skoleveier på alt fra 1 til 3,2 km (en vei vel og merke, og siden jeg bor på toppen av en bakke, så er det litt ekstra, for det er en kjent sak at det føles tyngre å gå i oppoverbakke enn på flatmark). I fjor sommer og høst gikk jeg også tur i skogen eller rundt her hvor jeg bor (3-6 km per tur, tre-fire turer per uke).

Morsomt hva slags (feil)inntrykk folk får av en ved å utgi seg for noen man ikke er, på nett (samt å trolle diskusjonsfora).

Datasmurf skriver for lange innlegg.

There. Noen måtte nesten ta det oppgjøret.

Åh, stakkars, lille Vida. Klarer du ikke lese små tekster? Skal jeg begynne å skrive enstavelsesinnlegg for din skyld, kanskje?

Woo! Snart bytur med påfølgende øl, middag og kino med pappa og søss. Blir kos. ^^

Mens jeg skal på café med en fyr senere. Litt smånervøs egentlig. Teit..

Hva skal dere se på kino?

Egentlig skulle vi se Hugo Cabret, men den eneste forestillinga vi rekker går bare i 3D, så da kunne det være det samme, så vi bestemte oss for Kompani Orheim. :)

Jeg har inntrykk av at hun er det. Han snakker alltid om henne.

Jeg har to, jeg veksler på å skrive like mye om dem. Det er hovedsaklig klaging.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Det er hovedsaklig klaging.

Dette er korrekt.

Dette vil nok sjokkere deg, du ukjente, men jeg har i løpet av livet mitt gått jævlig mye til sammen. Som til og fra skolen i 13-14 år. Skoleveier på alt fra 1 til 3,2 km (en vei vel og merke, og siden jeg bor på toppen av en bakke, så er det litt ekstra, for det er en kjent sak at det føles tyngre å gå i oppoverbakke enn på flatmark). I fjor sommer og høst gikk jeg også tur i skogen eller rundt her hvor jeg bor (3-6 km per tur, tre-fire turer per uke).

Du er nok enestående der ja.

Endret av Anulaibar
Lenke til kommentar

<br>Åh, stakkars, lille Vida. Klarer du ikke lese små tekster? Skal jeg begynne å skrive enstavelsesinnlegg for din skyld, kanskje?<br>

Datasmurf: Fikk notification om at du har quotet meg, men jeg klarer ikke å lese tekstene dine. Kunne du vennligst begynt å skrive enstavelsesinnlegg for min skyld?

Lenke til kommentar

VGS-papirer med lite fravær på er nok greit. Om du har vært i forsvaret/lignende står det jo en slags stillingsbeskrivelse i de papirene og som av og til er relevante. Det er og vanlig å legge ved referanser fra tidligere jobber om du har det skriftlig. Det kommer vel og litt an på hva slags jobb det er snakk om også, og hvor godt du kjenner de du skal søke hos?

Var en kar som var på rekkrutteringsoppdrag på skolen, så vet absolutt hva slags jobb det er, og regner vel egentlig ikke med å få den mht. at det er ganske mange i klassen min som har både mer arbeidserfaring og relevant utdanning fra før. Bla. har jeg ikke vært i forsvaret, mens noen har til og med jobbet for dem :p

Og det værste er at jeg ikke har lite fravær på vgs-papirene pga. ubruklige lærere som ikke klarte å ordne opp i sakene før frister gikk ut (type 1/2 år), har masse enkle timer som egentlig var noen få hele dager (dokumentert sykdom). Så det er litt surt.

Og nå kom jeg på enda en ting, jeg har ikke sett de relevante papirene mine siden jeg flyttet :hmm:

De må jeg finne, må søke på jobben ihvertfall, å få en fot innenfor riktig yrke er greit, og jobben er godt betalt :p

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...