Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Ah...det der ja.

Gikk ikke det på TV2 for ei stund tilbake?

Syns aldri det var noe særlig spennende. I likhet med Scrubs, har aldri klart å finne den serien så fryktelig artig.

Riktig!

Scrubs er jeg ikke helt fan av heller. Noe er morsomt, men noe er også veldig..teit..

Bytex:

VÅG DEG! Jeg har ei bikkje som angriper alt som nærmer seg mamman. værste av alt, det er ikke kødd en gang :O

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff...leilighet jah..

Må vel snart oppover å begynne å pakke ned sakene mine. Husverten hadde allerede fått noen som hadde interesse for kåken så jeg burde vel komme meg oppover snart.

Blir ikke før på tirsdagen iallefall..nattevakt på mandagen hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Har ingen serier jeg følger med på heller..syns ikke Scrubs er helt greia jeg heller.

Men nå skal jeg begynne å se Gundam-seriene. Anime-serie med gigantiske 40m høye roboter som banker filla av hverandre med våpen som er lengre enn en buss. Startet allerede i 1979 der borte. Laster ned en drøss episoder på torrent mens jeg er på jobb.

Gundam_characteristics.jpg

http://youtube.com/watch?v=7MjYAJp1uXM

Også denne fantastiske stop-motion videoen da:

http://youtube.com/watch?v=lVDXqPxar90

Gundam-serien ble fulgt opp av en av de største modell-firmaene, Bandai. Det er snakk om modellbyggesett med hundrevis av deler. Bygde en sånn selv, det tok 2 dager nesten. Det kom faktisk en ny Gundam serie, Gundam 00 i 2007.

Det er ikke som transformers, robotene er bare "mech suits" mennesker krabber inn i og styrer som en pilot. Transformers kom lenge etter.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Transformers er bare en amerikansk avart av den japanske robotgenren fra 70-tallet. Disse er MYE tøffere og blir ikke om til biler og fly. Og det er en vesentlig forskjell, gundam-serien handler mere om mennesker og krig og elendighet. Mobile Suits er bare en type våpen mennesker er inni.

Litt info om genren

http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Robot

En fellesnevner er at robotene er kjørt av mennesker som er inni dem.

Og de kjemper gjerne mot sinnssyke monstre som mechadinosaurer og alskens morroting som er sendt for å ødelegge verden av en ond fyr et eller annet sted. På de gamle seriene som Getter Robo, er forskjellige angrep stemmestyrt, så de må rope ting som

"GETTAAA KICK!!!!!" "GETTAAAA TOMAHAWK!!!" for å utføre angrep. Dritartig.

Men Gundam er i genren "real robots", der robotene er mere basert på hvordan det kunne vært i virkeligheten, og verden ikke er bare svart/hvitt good vs evil.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Nå har jeg sendt kanskje min første invitasjon på facebook, ikke bare til en, men tohundre stk :!:

"Against Horse Slaughter". Join folkens!

Jeg så de åtte bildene i denne gruppen, og jeg grein som en liten baby.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...