Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Altså, jeg kan spise de stekte med smør (og før jeg ble allergisk mot gulrøtter, råkost) også, men jeg finner de mye bedre med brunsaus, makaroni og tyttetbærsyltetøy. Det er sånn mine tidligste fiskekakemåltid var.

På samme måte som jeg kan spise gratinerte fiskeboller og poteter i karrisaus uten problemer (det er faktisk en av mine favorittretter), selv om det er enda bedre å spise fiskeboller i hvit saus med potet og bacon.

Bare det inneholder bacon er du altetende, si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, min mors kusine og hennes mann har oppdratt barna sine med en hard hånd. Vel og merke slår de ikke barna, men det er mye "spis opp eller gå til sengs med en gang uten noe mat"-mentalitet i den familien. Og jeg har ikke merket meg til at barna har tatt noe særlig skade av det, men hvor bra det egentlig er, vet jeg ingenting om, da jeg ikke er oppdratt på samme måte.

Lenke til kommentar

Bare det inneholder bacon er du altetende, si.

Nei, det vil jeg ikke si. Mange av fiskerettene jeg har fått servert, har folk prøvde å "lure" i meg ved å bruke min forkjærlighet for bacon, men det har så langt kun fungert med fiskeboller, siden jeg er oppvokst med det.

 

Ta f.eks. plukkfisk. I vår familie / slekt, serveres det med bacon og pannekaker. De tar en pannekake, legger på en dæsj plukkfisk, har på bacon, ruller sammen og spiser.

Det hjelper ikke for min del at det er både pannekake og bacon der, plukkfisken ødelegger hele greia.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

:love:

Men at en forumperson dater deg er vel lovlig? Eller har du tenkt deg å bruke Sukker? ;)

Men du må virkelig ville det / tro på det for å få det til å fungere. :p

 

Har diverse brett med forskjellige utgaver av melatonin, de fungerer nå kun om du virkelig går inn for det.

Jeg trenger flere piller av typen ta en og gå rett i dørken og våkne 8-10 timer senere uten å føle det som om du har røyka 5g hasj aleine. :p

Det må være ett eller annet med deg som gjør at du ikke sovner av Melatonin. Det er kroppens egen sovemedisin som den produserer selv.

Begynner å bli en del å ramse opp, men kokte, bakte og / eller stekte versjoner av torsk, breiflabb, kveite, uer, sei, makrell, laks, sjøørret, ørret, hyse, lange, rødspette, steinbit og lyr. Samt lutefisk, plukkfisk, tørrfisk, gravlaks, røkelaks, makrell i tomat, bacalao, fiskegratenger, fiskesupper, fiskekaker, fiskeboller, fiskepinner, hermetisk tunfisksalat, kaviar (både sånn nasty på tube og sånn sorte greier man spiser på kjeks) og sikkert flere til jeg ikke husker på i farten.

Ingen skal iallefall si at du ikke har prøvd, det skal sies. Om du ikke liker det, så liker du det ikke.

Lenke til kommentar

*sovepiller*

Det må være ett eller annet med deg som gjør at du ikke sovner av Melatonin. Det er kroppens egen sovemedisin som den produserer selv.

*fisk*

Ingen skal iallefall si at du ikke har prøvd, det skal sies. Om du ikke liker det, så liker du det ikke.

Ja, det er vel noe merkelig med kroppen min. Jeg vet Melatonin burde fungere. Jeg har hørt det fra leger i mange år nå. :p

Skjønt, nå trenger jeg stort sett ikke bruke det. Kun når jeg har insomnia et par-tre ganger i året.

 

Aberet er at folk kaller meg kresen og sier at fisk er godt og om jeg bare prøver ...

Nytter oftest ikke å forklare dem at jeg har prøvd i 22 år (mitt første fiskemåltid fikk jeg da jeg var 4 år, mamma lovte meg at det ikke var fisk i det, men jeg merket med en gang at det var det og jeg klarer fortsatt ikke helt å stole på henne eller tilgi henne for å ha lurt meg. Jeg ble dypt såret og vonbroten den gangen, og det stakk visst jævlig dypt. :p ).

Lenke til kommentar

Aberet er at folk kaller meg kresen og sier at fisk er godt og om jeg bare prøver ...

Nytter oftest ikke å forklare dem at jeg har prøvd i 22 år (mitt første fiskemåltid fikk jeg da jeg var 4 år, mamma lovte meg at det ikke var fisk i det, men jeg merket med en gang at det var det og jeg klarer fortsatt ikke helt å stole på henne eller tilgi henne for å ha lurt meg. Jeg ble dypt såret og vonbroten den gangen, og det stakk visst jævlig dypt. :p ).

 

Men da er du vel per definisjon fortsatt kresen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...