Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Fin sammenligning der, gitt.

Takk takk, syns den var koselig selv.

 

Men for all del. Nyt spillet, og gjør så mange oppdrag du bare kan. Spillet er kjempevakkert hele veien til slutten. Det er helt helt i slutten, hvor noe skjer, at det blir merkelig og skuffende. Men skal ikke si hva noe er, det finner du ut når det skjer. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel alltids spiste fiskekaker også, om jeg ikke tenker så mye på at det egentlig er fisk. :p De må forøvrig serveres med brunsaus, makaroni og tyttebærsyltetøy.

 

Du er rar. Og fisk er fantastisk. Det er sikkert bare dere trøndere som ikke klarer å lage den skikkelig.

Nåh, det.

Mormor har bodd hele sitt liv ved havet og har vært med og jakta og fiska siden hun var ei lita jente.

Alle sier hun er utrolig flink til å tilberede fisk på forskjellig vis, men jeg klarer ikke å få det i meg.

 

Det skjer en fire-fem ganger i året at folk fra rundt om i landet skal få meg til å like fisk og inviterer meg hjem på middag og får en forelder / besteforelder til å diske opp de beste fiskemåltid de klarer.

Sånn sett har jeg prøvd jævlig mye forskjellig fisk tilberedt på jævlig mange forskjellige måter de siste årene, og har fortsatt til gode å finne noe jeg liker eller synes smaker overkommelig. Det verste med det er fortsatt lukten, men det hjelper meg ikke hvor enn mye jeg holder for nesa eller prøver å svelge det ned så fort som mulig. Det kommer opp igjen før det har gått fem minutter.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å prøve ut Melatonin. Har blitt brukt som sovemedisin i veldig mange år, og har så vidt jeg har sett ingen bivirkninger. Kan kjøpes rett over disken óg.

Men du må virkelig ville det / tro på det for å få det til å fungere. :p

 

Har diverse brett med forskjellige utgaver av melatonin, de fungerer nå kun om du virkelig går inn for det.

Jeg trenger flere piller av typen ta en og gå rett i dørken og våkne 8-10 timer senere uten å føle det som om du har røyka 5g hasj aleine. :p

Lenke til kommentar

Du frister meg til å bytte til et navn som på en eller annen måte kan relateres til deg. :wee:

 

Nå ble jeg litt frista til å oppmuntre deg, bare for å få vite hva slags navn det ville blitt.

 

Eg venter ute i bakgården.

 

Da jeg var mindre trodde jeg at mamma muligens var lesbisk. Nå tror jeg hun bare har sluttet å bry seg.

 

Nemmen, man må da ha makaroni og brunsaus til fiskekaker. Hva spiser andre det med?

 

Jeg kan godt spise makaroni til, men har ikke brunsaus. Har enten ingenting, eller smelta smør :)

Lenke til kommentar

Av ren nysgjerrighet, Smurf, hva slags fiskeretter er det du har smakt? Kokt? Bakt? Stekt?

Begynner å bli en del å ramse opp, men kokte, bakte og / eller stekte versjoner av torsk, breiflabb, kveite, uer, sei, makrell, laks, sjøørret, ørret, hyse, lange, rødspette, steinbit og lyr. Samt lutefisk, plukkfisk, tørrfisk, gravlaks, røkelaks, makrell i tomat, bacalao, fiskegratenger, fiskesupper, fiskekaker, fiskeboller, fiskepinner, hermetisk tunfisksalat, kaviar (både sånn nasty på tube og sånn sorte greier man spiser på kjeks) og sikkert flere til jeg ikke husker på i farten.

 

Slekta til mamma har vært veldig interessert i å få meg til å like fisk, samt hadde bastante regler om at man ikke fikk forlate bordet før maten var spist opp.

I tillegg var det mange gratismiddager på Steinkjer, jeg antar at jeg fikk noe næring ut av det før det forsvant samme vei det hadde kommet.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt rart å måtte ha makaroni og brun saus for å klare å spise fiskekake.

Altså, jeg kan spise de stekte med smør (og før jeg ble allergisk mot gulrøtter, råkost) også, men jeg finner de mye bedre med brunsaus, makaroni og tyttetbærsyltetøy. Det er sånn mine tidligste fiskekakemåltid var.

På samme måte som jeg kan spise gratinerte fiskeboller og poteter i karrisaus uten problemer (det er faktisk en av mine favorittretter), selv om det er enda bedre å spise fiskeboller i hvit saus med potet og bacon.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...