Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skitten bulk er herlig.

Det er det ja, spiser en pizza nå, spiste en kvart kylling i sta.

Som Kammizez sier så er det det eneste som funker, jeg har somregel ikke en gigantisk matlyst og ville såvidt dekket behovet mitt hvis jeg skulle gått for bare sunn mat.

Lenke til kommentar

Hah, du kan takke rasshøl-vennen din for å ha ødelagt desktopen.

.gvfs er et virtuel filsystem gnome bruker til et eller annet idiotisk. Du kan trygt slette mappen. Det er antagelig den som lager kvalm.

sudo rm -rf /home/tale/.gvfs

Etter det kan du prøve å logge inn.

Lenke til kommentar

Det betyr to ting:

I gamle UNIX-verden, og nå linux-verden er det vanlig at kommandolinjeprogrammer ser slik ut:

[kommando] [options] [parametere]

Der options er såkalte flagg og gjerne skrives som én bokstav med dash (-) foran. Det som er kjekt er at de kan grupperes for å skrives raskere. Altså:

rm -rf er akkurat det samme som rm -r -f

-r står for recursive. Det er rekursiv, det betyr at den fortsetter ned i andre directories, mapper, så langt den kan. Det er et EKSTREMT viktig fenomen i dataverden, men kanskje ikke så interessant utover det.

-f betyr force. Det betyr at den ikke spør før den fjerner filer, og at den ignorerer filer som ikke eksisterer.

rm-kommandoen tar én paramter, nemlig filen/directoriet(mappen) den skal slette. I ditt tilfelle er det /home/tale og /home/tale/.gvfs

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Si i fra når det er på tide å komme innom ;)

:!: Kanskje et par glass til da.

How you doin'?

Pretty well indeed.

God rødvin?

I min familie liker vi ikke rødvin før man er blitt gamle.. De første årene heller man sukker i rødvinen...!

Kjempegod. Min favoritt av rimelige rødviner i hvertfall, Falling Feather.

Og sukker i rødvinen? Huff og huff!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...