Lycantrophe Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 En av de, ja, selv om jeg ikke vet hvilken. Det vi ønsker er å gi deg eierrettigheter over alt i /home/tale. sudo chown -R tale /home/tale gjør nettopp dette. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 I min familie liker vi ikke rødvin før man er blitt gamle.. De første årene heller man sukker i rødvinen...! Tidig. Sånn er det her og. Utenom sukkeret da. Jeg ventet bare heller. Og jeg er i ferd med å innse at det var verdt ventetida. Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 sudo: cannot get working directory finner den ikke directoryen? den er der jo? Lenke til kommentar
multisync Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Skitten bulk er herlig. Det er det ja, spiser en pizza nå, spiste en kvart kylling i sta. Som Kammizez sier så er det det eneste som funker, jeg har somregel ikke en gigantisk matlyst og ville såvidt dekket behovet mitt hvis jeg skulle gått for bare sunn mat. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Ahh. Popkornet ferdig poppet, drikken satt fram, filmen er på. Da vet dere hvor jeg er de neste 2 timene. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 sudo: cannot get working directory finner den ikke directoryen? den er der jo? Et raskt googlesøk sier at du er i et directory som ikke eksister lengre. Skriv: cd; sudo chmod -R tale /home/tale Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Min feil! Det er chown, ikke chmod. Ellers likt. Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 chown: cannot access "/home/tale/.gvfs": permission denied Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Shaddap, dette er fascinerende. 1 Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Bra noen setter pris på problemene mine Selv synes jeg det er ganske så lærerrikt, så er egentlig ganske greit at ingenting fungerer Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Hah, du kan takke rasshøl-vennen din for å ha ødelagt desktopen. .gvfs er et virtuel filsystem gnome bruker til et eller annet idiotisk. Du kan trygt slette mappen. Det er antagelig den som lager kvalm. sudo rm -rf /home/tale/.gvfs Etter det kan du prøve å logge inn. Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Hvordan får jeg dette forumet til å se ut som det gjorde før? Hater nye layouten Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 rm: cannot remove "/home/tale/.gvfs": is a directory Forresten, hva betyr -rf? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 (endret) Det betyr to ting: I gamle UNIX-verden, og nå linux-verden er det vanlig at kommandolinjeprogrammer ser slik ut: [kommando] [options] [parametere] Der options er såkalte flagg og gjerne skrives som én bokstav med dash (-) foran. Det som er kjekt er at de kan grupperes for å skrives raskere. Altså: rm -rf er akkurat det samme som rm -r -f -r står for recursive. Det er rekursiv, det betyr at den fortsetter ned i andre directories, mapper, så langt den kan. Det er et EKSTREMT viktig fenomen i dataverden, men kanskje ikke så interessant utover det. -f betyr force. Det betyr at den ikke spør før den fjerner filer, og at den ignorerer filer som ikke eksisterer. rm-kommandoen tar én paramter, nemlig filen/directoriet(mappen) den skal slette. I ditt tilfelle er det /home/tale og /home/tale/.gvfs Endret 16. mars 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Si i fra når det er på tide å komme innom :!: Kanskje et par glass til da. How you doin'? Pretty well indeed. God rødvin? I min familie liker vi ikke rødvin før man er blitt gamle.. De første årene heller man sukker i rødvinen...! Kjempegod. Min favoritt av rimelige rødviner i hvertfall, Falling Feather. Og sukker i rødvinen? Huff og huff! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Hey loverboy, linux-tråden er der borte -> Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Jeg har popcorn. Vil du komme? Gjør alt for å slippe det kreket av en kjæreste til min bror. Hahaha Hvorfor er hun så fæl da? Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Men hvorfor vil den fortsatt ikke slette den? Hva er det jeg gjør feil nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg