Heddy Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Aaah, Innerøysodd, perfekt fredagsmat, og fin siste-kveld-mamma-er-her-middag ^^ Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Du sparer en til meg, sant? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Tror det er rimelig umulig, vi har allerede bare tre igjen. Aner ikke om vi bestiller inn flere eller ikke. Men! Onsdag kommer Colombia - La Amistad i kafeene. Ååååh, neste uke blir så braaaaaa. Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Noen som er pro med ubuntu her som vil hjelpe meg med et liiiite problem? Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Når jeg kommer til innloggingsvinduet og skriver inn passordet, ser det ut som den logger inn, men jeg ender bare opp i det samme vinduet igjen. Men jeg får logget inn på gjestebrukeren... Er på virituell maskin. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Ingen beskjed om feil passord eller lignende? Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Nope, ingenting. Kommer bare tilbake igjen. Får heller ikke til å restarte uten å trykke "restart" i vmware. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Nå kjenner ikke jeg til gjestebrukere i Ubuntu, men vi kan alltids teste det på den harde måten. Skal vi ta det her eller på pm? Tipper Slimda og gjengen vil ha sikleplassen for seg selv. 1 Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Fint med litt variasjon - ta det her dere. Så kanskje man kan lære et og annet også Lenke til kommentar
Itek Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 METT... Spiste visst hele bigone'en Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Får få i meg noe mat før jeg starter med dette ubuntu-styret. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Da tar vi det her: Trykk Ctrl-Alt-f1 på innloggingsskjermen, det vil ta deg til noe som kalles for TTY1 (Teletypewriter 1, den historien kan vi ta en annen gang). Det er et sort konsollvindu med en såkalt login prompt. Skriv brukernavn og passord der og fortell meg alt som skjer. Det kan gi en indikasjon på hva som er galt. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Skal vi ta det her eller på pm? Tipper Slimda og gjengen vil ha sikleplassen for seg selv. Med mindre du har pupper, stikk av! Neida, bare å poste her. Er faktisk interessert i dataprat. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 (endret) Er facebooken min hacka når dette kommer opp når jeg skal logge inn? account Recently, there was a security incident on another website unrelated to Facebook. Facebook was not directly affected by the incident, but your Facebook account may be at risk if you were using the same password in both places. Som ein forholdsregel vil vi føre deg gjennom eit par trinn som hjelper deg med å sikre brukarkontoen din. Det vil ta nokre få minutt. Aller fyrst vil me stilla deg eit par sikringsspørsmål for å få stadfesta at dette er din brukarkonto. (Du kan hoppa over dette trinnet viss me kjenner igjen datamaskina di.) Ikke nødvendigvis. Om flere personer logger seg inn fra samme maskin, kan det være det de reagerer på. Evt. om du har flere kontoer. Ikke nødvendigvis, men kansje? får beskjed om å gjøre disse 5 trinnene: Steg 1 Tryggleikssjekk Steg 2 Stadfest brukarkonto Steg 3 Endre passord Steg 4 Review Information Steg 5 Gjenopprett brukarkonto Skal jeg gjøre det eller ikke? noen som veit? får altså ikke til å logge inn i det hele tatt nå. Endret 16. mars 2012 av medlem-1432 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Regel #24512: Aldri stol på en bruksanvisning på engelsk og nynorsk... Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Er det virus eller? Regel #24512: Aldri stol på en bruksanvisning på engelsk og nynorsk... Jeg har nynorsk facebook da. Men hva er galt da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg