Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Det er jo også en måte å kaste bort penger på.

Hvordan kan man si at man kaster bort penger på noe man ønsker, noe man synes passer ens formål og foretrekker os X forran windows/linux ( nå skal jeg ikke dømme linux for mye for jeg har ikke satt meg noe særlig inn i det, men synes det ble litt rotete som en halvferdig os X versjon).

Al capone, er det final cut express jeg ser i docken der? Mistet det når jeg innstallerte ssd i møcen og lurte på om du tilfeldigvis har .dmg filen? :ph34r:

Kanskje, kan sjekke :)

Jepp, det har jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan man si at man kaster bort penger på noe man ønsker, noe man synes passer ens formål og foretrekker os X forran windows/linux ( nå skal jeg ikke dømme linux for mye for jeg har ikke satt meg noe særlig inn i det, men synes det ble litt rotete som en halvferdig os X versjon).

Jeg kan si det fordi du virker tett. Lemme break it down:

#1: OS X er den retarderte halvbroren til linux, ikke omvendt.

#2: Du har allerede en stasjonær PC. Vil du ha OS X kan du sørge for at du har intel-biter og installere OS X på den.

#3: Du har allerede macbook. Kjøp en U2711, tastatur og mus (som du har) og dock laptopen i stedet. Da slipper du unna med ~4k i stedet for ~20k og får en bedre skjerm.

Lenke til kommentar

#1 Hvorfor er OS X retarded? Synes det er et kjempe-OS med tanke på at jeg har iphone og ipad også, så de kan synkronisere sammen:)

#2 Jeg har sett på hackintosh men vil helst bli kvitt hele sulamitten, den bruker for mye strøm også synes jeg, og jeg ville gjerne sluppet alle kablene.

#3 Jeg kunne bare docket lappisen, for all del. Tror ikke den holder så mye da om jeg skal bruke final cut fks ( 08 alu 2.4 dual core, 4gb ram, og 128gb ssd.) Derfor synes jeg det er bedre å velge en imac, og da får jeg skilt lappis og stasjonær fra hverandre også, imacen ser litt finere ut en skjermen du linket og. :love:

Skal jeg legge til både al capone og kanin? Tror ikke kontaktlista har plass til det.

Bare spøker, får ta det i morgen. Sender et hei eller to på forumkafeen etter jobb. ( Kl 3-4 ca).

Endret av LithitiumS
Lenke til kommentar

#1 Hvorfor er OS X retarded? Synes det er et kjempe-OS med tanke på at jeg har iphone og ipad også, så de kan synkronisere sammen:)

Det ligger strengt tatt ikke i operativsystemet, men for ditt vedkommende kan jeg se bort ifra det.

Joda, men synkronisering av enheter er ikke noe OS X-unikt. Jeg gjør det med Arch.

#2 Jeg har sett på hackintosh men vil helst bli kvitt hele sulamitten, den bruker for mye strøm også synes jeg, og jeg ville gjerne sluppet alle kablene.

Er det et problem på en stasjonær?

#3 Jeg kunne bare docket lappisen, for all del. Tror ikke den holder så mye da om jeg skal bruke final cut fks ( 08 alu 2.4 dual core, 4gb ram, og 128gb ssd.) Derfor synes jeg det er bedre å velge en imac, og da får jeg skilt lappis og stasjonær fra hverandre også, imacen ser litt finere ut en skjermen du linket og. :love:

Selv om panelet er likt scorer Dell-skjermen stort sett bedre på alt av tester (overflaten er annerledes). Om vi da tar pris i betraktning betaler du VELDIG mye for veldig lite.

Og hva i all verden er det du egentlig trenger Final Cut Pro til? Jeg kan ikke tenke meg at du er så avansert.

Lenke til kommentar

Problemet med at pcn bruker for mye strøm er at jeg aldri får kjølt ned rommet nok når den står på ( bruker den til folding@home også) den trekker i dette øyeblikk 740W..

Forstår at man får lite skjerm for mye penger på imacen, men hvordan blir det med ytelsen til macbooken da? Eventuelt kunne en mac mini gjort jobben.

Jeg trenger ikke Final Cut Pro, jeg bruker Final cut express som er en lettere versjon :)

Lenke til kommentar

Problemet med at pcn bruker for mye strøm er at jeg aldri får kjølt ned rommet nok når den står på ( bruker den til folding@home også) den trekker i dette øyeblikk 740W..

Skulle du finne på å bruke en imac til det ville det også gå hardt utover temperaturen.

Men klart, dersom du driver med f@h går det utover strømbruket

Forstår at man får lite skjerm for mye penger på imacen, men hvordan blir det med ytelsen til macbooken da? Eventuelt kunne en mac mini gjort jobben.

Ytelsen vil ikke forandre seg fra hva du har nå, så isåfall er den begrensningen. Men da ville jeg heller kjøpt ny macbook og byttet ut den du har. for så å docke. Slipper like billig unna, får dobbelt så mye.

Jeg trenger ikke Final Cut Pro, jeg bruker Final cut express som er en lettere versjon :)

Ok, fair enough.

Lenke til kommentar

Kostnadmessig er det selvfølgelig verst å velge Imac, men jeg vet at jeg vil ha en pc med os X, og synes at laptopen får et bottleneck med både cpu og ram.

Det er også mulig å kjøpe brukt mini med i7 på ebay til en billigere sum en i Norge inkludert toll.

Sauen ble faktisk ganske fin, men skjønte lite av det rundt den :)

Endret av LithitiumS
Lenke til kommentar

2stk i7 2600k

Ene på 4,7 Ghz, og den andre på 4.6, om du er interressert i klokk.

Den på 4.7 har 16gb vengeance 1.6ghz ram og den på 4.6 har 8gb av samme ram.

Har en i7 870 liggende å slenge, men har ikke psu og ram til hovedkortet :cry:

Endret av LithitiumS
Lenke til kommentar

Kostnadmessig er det selvfølgelig verst å velge Imac, men jeg vet at jeg vil ha en pc med os X, og synes at laptopen får et bottleneck med både cpu og ram.

Mjoa, men den er tross alt fire år gammel. Nå har vel de nyeste modellene Sandy Bridge, og det dukker vel opp Ivy i neste generasjon igjen.

Om du faktisk hadde trengt masse CPU-power for å gjøre noe hadde det aldri lønt seg med en laptop, men det trenger du ikke.

Det er også mulig å kjøpe brukt mini med i7 på ebay til en billigere sum en i Norge inkludert toll.

Og miste garanti, reklamasjon, risikere alle feil med en brukt og selvfølgelig slitasje.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...