Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Peppes er helt ok om andre betaler :D På nivå med grandiosa om det er takeaway (den blir noe kald og vassen heromkring i alle fall).

 

Er det langt fra Peppes til deg?

 

Fant 3 pitabrød... Blir det uten noenting. Namnam.

 

Høres nok rart ut, men en gang hadde jeg også bare et par pitabrød i skapet, og da varmet jeg dem i brødrister og tok nugatti på og det ble faktisk godt ;)

Lenke til kommentar

Mener det var albania, sjekk det opp, mener jeg leste at det var et par av landene der også det ikke gjaldt.

Blir nok månedsbilett hvis jeg får meg fri såppas lenge sammenhengende ;)

 

Får håpe det er enkelt å treffe folk da, vet ikek hvor mange som reiser i Europa jeg, er vel kanskje en del selv om det ikke er det mest spennende.

Jeg tror ikke jeg hopper rett på asia som soloreiser :p

Mye enklere denne måten ihvertfall.

Regner med at ikke skal bli noe problem å treffe andre reisende. Det er nok mange "førstegangsbbackpackere" som reiser rundt i Europa på den tiden. Om du bor på hosteller blir det nok hvertfall ikke noe problem.

Jeg ser også på dette som en litt nybegynnerfase, før jeg kommer meg lenger ut i verden.

Lenke til kommentar

Fant 3 pitabrød... Blir det uten noenting. Namnam.

 

Høres nok rart ut, men en gang hadde jeg også bare et par pitabrød i skapet, og da varmet jeg dem i brødrister og tok nugatti på og det ble faktisk godt ;)

 

Damn, høres digg ut. Men nå gidder jeg ikke gå enda en gang til kjøkkenet!

 

edit. jo det gjør jeg. Var ikke helt stekt, da blir det med nutella :D

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Regner med at ikke skal bli noe problem å treffe andre reisende. Det er nok mange "førstegangsbbackpackere" som reiser rundt i Europa på den tiden. Om du bor på hosteller blir det nok hvertfall ikke noe problem.

Jeg ser også på dette som en litt nybegynnerfase, før jeg kommer meg lenger ut i verden.

 

Akurat det jeg også tenkte, blir nok hostteller hele veien tenker jeg.

 

Hadde vært litt kult å ta en Graham Hughes

 

"So far I've been imprisoned in Congo, I got caught sneaking into Russia, ran the blockade into Cuba, fought my way into Eritrea, got wasted in Iraq,

got mobbed in Afghanistan, rode on the top of a truck in Kenya, drove a train in Denmark,

hitched a ride on a cruise ship to The Dominican Republic, joined a tribe in Gabon and screamed at the ocean in El Salvador."

 

Han har bare 6 nasjoner igjen i verden å besøke, og han har gjort det helt uten fly og bil (han kan ikke kjøre selv ihvertfall).

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Akurat det jeg også tenkte, blir nok hostteller hele veien tenker jeg.

 

Hadde vært litt kult å ta en Graham Hughes

 

"So far I've been imprisoned in Congo, I got caught sneaking into Russia, ran the blockade into Cuba, fought my way into Eritrea, got wasted in Iraq,

got mobbed in Afghanistan, rode on the top of a truck in Kenya, drove a train in Denmark,

hitched a ride on a cruise ship to The Dominican Republic, joined a tribe in Gabon and screamed at the ocean in El Salvador."

 

Han har bare 6 nasjoner igjen i verden å besøke, og han har gjort det helt uten fly og bil (han kan ikke kjøre selv ihvertfall).

Det hadde vært ekstremt gøy faktisk. Jeg skulle gjerne gjort noe slikt selv. Problemet ligger jo i at det krever penger, og ikke fast jobb/utdanning. Jeg forstår ikke hvordan folk får til slike reiser.

Lenke til kommentar

Han levde jo på ingenting da, ekstrem type som absolutt ikke er redd for å spørre om det meste, sett på episodene hans, og han får ofte gratis transport, sted å sove osv.

Og han fikk også kontrakt med National Geographic halvveis i verdensrekorden sin ellerno, så da ble det ikke flere morsomme youtubevids :hrm:

 

L4r5, mulig han dro til australia og jobbet litt etter det ene året med nonstop reising (har guinnes world record, flest land besøkt på ett år), men han jobbet ikke underveis sånn sett :p

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Du skal være jævlig naiv om du tror at du kan få jobb som ufaglært nordmann i utlandet.

 

1) Hvorfor skal de ansette deg i stedet for en innfødt som snakker språket?

 

2) Hvorfor tror du at du får jobb i land hvor det er både 3 og 4 ganger så høy arbeidsløshet som i Norge?

 

3) Jeg regner med du er interessert i å bruke mangfoldige dager på å løse working-visa problematikken i diverse land. Og hvis du har tenkt til å jobbe svart regner jeg med at du ikke har noen som helst sikring for at du får lønn for arbeidet du gjør.

 

4) Lønningene du får der kan ikke måle seg med norske.

 

 

Det var dagens lekse barn.

 

Mitt tips om dere skal reise lenge er å jobbe i Norge først og dermed reise.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det? Oh well. Hu er borte nå. Jeg gidder rett og slett ikke føle at jeg må tenke over hva jeg skriver sånne steder. Hadde hu hatt bruker på forumet hadde jeg bannet hu. Hadde selvsagt venta til jeg fant et eller annet trivielt regelbrudd jeg kunne tatt hu på da. Men det hadde sikkert ikke vært vanskelig. Jeg hadde sikkert kunnet utestengt halve forumet om jeg bare leste innleggene deres som fanden leser bibelen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...