Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lærerne på barneskolen hos oss likte å mobbe enkelte elever. Noen av de eldste (lærer i 35 år-typen) måtte rett og slett slutte fordi de var ikke i stand til å lære bort ting til småunger lengre. De var bare sure og grinete og snerpete.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er ikke alle som er egnet til å være lærere og dessverre er det en del som skulle ha vært luket bort.

Men hey...slike idioter finnes over alt i resten av arbeidslivet men spesielt i læreryrket så burde slike strå lukes bort.

Vet dere hvordan en får noen som ikke vil dusje til å dusje?

Lenke til kommentar
Lærerne på barneskolen hos oss likte å mobbe enkelte elever. Noen av de eldste (lærer i 35 år-typen) måtte rett og slett slutte fordi de var ikke i stand til å lære bort ting til småunger lengre. De var bare sure og grinete og snerpete.

Å kunne lære bort ting er jo tydeligvis ikke en egenskap som man må ha for å bli lærer. Faktisk så trenger man tydligvis ikke lærerutdannelse heller.

Mattelæreren min på ungdomskolen f.eks. hadde ikke noen lærerutdannelse. Han ble dratt inn som vikar i naturfag rett fra universitetet der han hadde skrevet en hovedoppgave om ferskvannsisotoper en gang på 60 eller 70-tallet. Siden så bare ble han værende der på en eller annen måte.

Han kunne ikke en dritt om det å lære bort ting eller pedagogik.

Halve klassen satt som spørsmålstegn når han forklarte noe nytt. Smart mann, det er ikke DET, men han kunne ikke lære bort ting. Når det var noe noen ikke forstod og spurte om han kunne ta det e gang til så forklarte han det bare på nytt på samme måten som de ikke fikk med seg. Resultat: 11 av 24 elever i klassen måtte ha ekstraundervisning. Og dette var ikke "dumme" elever. De gjorde det bra. Bare ikke i hans timer.

Lenke til kommentar

Jeg f.eks kunne aldri blitt en lærer.

Sliter no veldig med å forklare ting til folk på en enkel og grei måte :p

men nå har jeg sendt avsted portofolioen min til skolen i Danmar, så nå er det bare å krysse fingra og håpe på det beste :wee:

Lenke til kommentar
Vet dere hvordan en får noen som ikke vil dusje til å dusje?

Si at det er godteri i dusjen! :ohmy:

Nops. En dusjer de med klærne på til de til slutt får det så hustrig at de får kledd av vedkommende og vasket og stellet menneske.

DET var ikke en artig opplevelse :\

Lenke til kommentar
Jobber du på gamlehjem, b-real? Mye raringer der.

Japp! "Pell deg ut ditt rauhål!"

- Vil du ha vann?

- Nei, faen i helvete heller!

*nei, svarte ikke på spørsmålet ditt. :p

Endret av -rese
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...