Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vitaminer og annet som hjelper immunforsvaret hjelper ikke når man allerede har blitt syk. Influensa er en virusinfeksjon, så kjerringråd om å innta antiseptiske stoffer som alkohol òg honning hjelper heller ikke. Ting som hjelper: ta influensavaksinen hvert år, vær nøye med håndvasken og lignende, og ha et immunforsvarsbyggende kosthold resten av året.

 

Amen. Men er sikkert ting som føles lindrende for symptomene og slikt da.

 

Ikke at jeg noen gang har hatt influensa, men synes det er litt artig med de som hele tida skal kurere forkjølelsen min hver gang jeg har fått den.

Lenke til kommentar

drømte at jeg var i ett eller annet map i et skytespill, og bakken var av sand. jeg skøyt folk, og de kastet stener tilbake.

Til slutt kastet dem så mange stener at jeg skulle gjemme meg under sanden, men der var det fullt av daturaer (lol), så jeg sprang etter noen "onde" inn i et lite skur, og hev fullt av noen random svarte frø på dem imens de skøyt meg til høyre for pungen.

Føltes så ekte ut eller noe, og våknet med en draende følelse. :tease:

 

kom også på at jeg måtte forme hendene som en pistol for å skyte med hendene :p

Sært.

Endret av LithitiumS
Lenke til kommentar

Huff, jeg overlevde natten iallfall. Kjørte bil med pappa og jeg pekte på noen hvaler, pappa så den veien og la ikke merke til den 180* svingen som dukket opp i nedoverbakken som vi kjørte i. Det endte med at vi, bilen og det hele kjørte ut av svingen og 10-20 meter fallt vi ned i vannet. Halvt i svime klarte jeg på sett og vis å komme meg på land igjen.

 

Så var det noe med isfiske på en brygge om sommeren, en kveite som ble dratt opp av krabbesnøre og små unger som løp på brygga...

Lenke til kommentar

Vitaminer og annet som hjelper immunforsvaret hjelper ikke når man allerede har blitt syk. Influensa er en virusinfeksjon, så kjerringråd om å innta antiseptiske stoffer som alkohol òg honning hjelper heller ikke. Ting som hjelper: ta influensavaksinen hvert år, vær nøye med håndvasken og lignende, og ha et immunforsvarsbyggende kosthold resten av året.

Placebo-effekten :)

Vaksinen er så som så da det eksisterer rundt 100-200 influensa-viruser og det må vaksineres imot hver forskjellige virus, er ingen vaksine som vaksinerer imot alle.

Men håndhygiene er et godt tiltak mot å brytte smitteveiene :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...