Anonym259235 Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Hva er en skillingsvise? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 En vise man slår mens man spiser skillingsboller. 1 Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 En vise man slår mens man spiser skillingsboller. Jeg tror nesten jeg må lage meg det i helga Fikk så lyst på da det ble snakk om det en del sider tilbake. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Tidligere i dag så våkna jeg av at jeg spytta skikkelig kraftig! Drømte at jeg hadde et eller anna fælt i munnen, og skulle til å spytte det ut, og akkurat da våkna jeg... Æsj.. verste er at det har skjedd tre ganger på en uke nå, håper det ikke blir et fast morgenrituale. Mennesker spiser jo edderkopper i søvne. Kanskje du svelget den før du våknet helt opp? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Mennesker spiser jo edderkopper i søvne. Kanskje du svelget den før du våknet helt opp? Tenk å vokne mens... Fy fader, hadde krepert på sekundet. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Mennesker spiser jo edderkopper i søvne. Kanskje du svelget den før du våknet helt opp? Myte. Jeg sier ikke at det aldri kan ha skjedd noen sinne, men det hører nok til sjeldenhetene. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Ikke bare en myte, men en myte funnet på for å vise hvor lettlurte folk som Notelitten er. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Mennesker spiser jo edderkopper i søvne. Kanskje du svelget den før du våknet helt opp? Uansett om det er myte eller ikke, så synes jeg ikke det er så ekkelt hvis jeg skulle få i meg edderkopper eller insekt i søvne. Det jeg ikke vet har jeg ikke vondt av. Men hvis jeg skulle våkne opp med en i kjeften...... Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Det jeg ikke vet har jeg ikke vondt av. Høres ut som en kveld med sovemedisin kan være særdeles gunstig... 2 Lenke til kommentar
multisync Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Da sov man et par timer da. Utrolig deilig der og da, men utrolig udigg nå som jeg våknet. Skikkelig hangoverfølelse hver gang jeg våkne etter å ha sovet midt på dagen Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Høres ut som en kveld med sovemedisin kan være særdeles gunstig... Eeeeh... jeg tar det tilbake Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Der ja. Turte ikke likevel nei. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Hva er en skillingsvise? Skillingsviser er viser som er publisert og spredd i skillingstrykk. Et skillingstrykk er en liten trykksak som oftest består av bare ett papirark brettet slik at det blir fire sider. Innholdet i skillingstrykkene kunne være humoristiske, sensasjonelle eller pedagogiske prosatekster, men i de aller fleste tilfellene er teksten i viseform. Skillingstrykket ble ofte brukt til nyhetsformidling. Derfor finnes det også mordviser, skipsforlisviser og katastrofeviser. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Så kjedelig du er Smurfemann. 2 Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Der ja. Turte ikke likevel nei. Litt pysete av meg. Namnam, fantastisk restemiddag i dag. Eller lunsj, eller hva jeg skal kalle det. Mat. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Så kjedelig du er Smurfemann. Hvorfor er jeg kjedelig? Also, skinkegrateng til middag i dag. Det er kjedelig det. Jeg spiste så mye av det da jeg var liten at jeg ble lei. Spiste det ikke på 12-13 år, men har begynt igjen nå. Smaker bare dømrade kjedelig og metter ikke for fem flate. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Så kjedelig du er Smurfemann. Hvorfor er jeg kjedelig? Also, skinkegrateng til middag i dag. Det er kjedelig det. Jeg spiste så mye av det da jeg var liten at jeg ble lei. Spiste det ikke på 12-13 år, men har begynt igjen nå. Smaker bare dømrade kjedelig og metter ikke for fem flate. Hvorfor skal du ha det til middag da? Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Jeg ble fryktelig lei skinkegrateng da jeg gikk på folkehøgskole, ene kokka der var helt besatt av det. Var jo godt, men... Vi fikk egentlig mye god mat der.. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Så kjedelig du er Smurfemann. Hvorfor er jeg kjedelig? Also, skinkegrateng til middag i dag. Det er kjedelig det. Jeg spiste så mye av det da jeg var liten at jeg ble lei. Spiste det ikke på 12-13 år, men har begynt igjen nå. Smaker bare dømrade kjedelig og metter ikke for fem flate. Hvorfor skal du ha det til middag da? Fordi jeg ikke har råd til å bo for meg selv, så da måtte jeg flytte hjem igjen (etter 4 år for meg selv vel og merke), og da bestemmer jeg middagen kun én dag i uka. Det betyr vel og merke ikke at jeg bare lager middagen en gang i uka. Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Angående den nye appen på alles lepper, «Draw Something». Jeg ser at man kan bruke facebook kontoen sin for å registrere seg for spill, men man må akseptere vilkårene som blant annet innebærer at appen har tilgang til din venneliste. Vil vennene dine bli informert om appen eller spammet på noen måte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg