Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anfall, eru frå bærgeen, ellår osloh?

Mars. :yes:

Den er superduperawesome :p Men jeg synes ikke folk er tiltrekkende bare fordi de snakker trøndersk ^^

JO! :mad:

:nei:

Ålgård er like gale som Sandnes, og dette er etter jeg har utelatt innavlen som skjer ute på kleppe. :tease:

Endret av LithitiumS
Lenke til kommentar

Jeg for min del mener trøndersk er ei grisejævlig dialekt, men det kan være fordi jeg bor i Trøndelag og har måttet høre den i årevis. :p

:mad:

Evt. folk fra Sandnes. *grøsse langt inn i sjela*

:mad:

Liker du Sandnes-dialekta? o_O

Stavangersk kan jeg forstå, og slik de snakker på Bryne, men mange dialekter i Rogaland er helt uforståelige og tidvis jævlige å høre på.

Som de fra Kyllingstad. Jeg forstår ikke et eneste ord når grandtanta mi prater i vei. Sitter der og nikker. :p

Fetterene til pappa har det på samme måte når minstesøss prater, hu prater ganske bred kysttrøndersk blandet med ganske bred inntrøndersk og en eller annen dialekt fra rundt Dovre et sted.

Lenke til kommentar

Her har du noe å jobbe imot, Hedvig:

Lærer

... du har sikkert sett den da!?

Kult :) Han har jeg sett før forresten, har han vært med på TV eller noe?

På mandag skal jeg forresten på forelesning med han læreren fra Blanke Ark :D :D

Liker du Sandnes-dialekta? o_O

Jaaa :love:

(8) Sandnes, åååÅÅååÅÅ (8)

Lenke til kommentar

Så hvorfor kan ikke dialekt være en seksuell attraksjon? Fysiske seksuelle attraksjoner kan man jo også argumentere for at ligger i underbevistheten din? Fruktbare kvinner (med fagre former altså) = automatisk mer sexy for mange menn. Dette er vel f.eks. allmenn godkjent?

Det er jo godt mulig dialekt ikke har noen innvirkning på hva du syns er sexy/fint/viktig men det er da mange nok som skriver her nå at det er det for dem, og i så fall er det vel litt naivt, evt frekt, å si at det ikke stemmer.

Når du nevner det med former på kvinner, så ligger det også noe mer bak det. Det blir ikke sexy fordi menn tilfeldigvis liker selve formen; timeglass. Det er fordi det en gang i tiden hadde en funksjon. En kvinne med former er mer fruktbar som du sier, og mannen vil såklart velge den mest fruktbare kvinnen for å videreføre hans egne avkom. Det er på denne måten jeg ikke ser noen som helst funksjon når det gjelder talemåte. Det er tilfeldige lyder satt sammen. Jeg tror ikke steinaldermenn valgte kvinner utifra deres evne til å uttale Æ, istedenfor E.

Jeg sier da ikke at det ikke stemmer, jeg sier bare at det ligger noe mer bak det, enn bare lydene som kommer fra munnen til personen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kult :) Han har jeg sett før forresten, har han vært med på TV eller noe?

På mandag skal jeg forresten på forelesning med han læreren fra Blanke Ark :D :D

Han virker flink, lurer på om de ungene som var med i "blanke ark" var håndplukket... Det kunne virke sånn...

Lenke til kommentar

Du gikk plutselig ned på listen min hedvig, jeg er skuffet.

:( Jamen.. jamen...

Roomien min på FHS var fra Sandnes, vi delte rom i 9 måneder, det er jo ikke rart jeg ble påvirka. Hu var awesome :love:

Ja jeg husker det, vi hadde det gøy på kjøkkenet blant annet. :blush:

Lenke til kommentar

Fra Wikipedia:

"Joseph Kony (født 1961) er leder for Herrens motstandsarmé (LRA), en geriljagruppe som deltar i et voldelig felttog for å etablere teokratisk styre i Uganda, og som fremholder at de er basert på den kristne Bibelen og De ti bud. LRA, som har fått et skrekkinnjagende rykte for sin brutalitet mot folket i Nord-Uganda, har kidnappet rundt 30 000 barn (som barnesoldater og sexslaver) siden opprørene startet i 1987.

Kony 2012 er en non-profitkampanje som har sitt utspring i Amerika. Invisible Children Inc. har lagt ut en kortfilm der det gjøres oppmerksom på Joseph Kony sine handlinger i løpet av de siste 26 årene. Målet med videoen er å gjøre resten av verden oppmerksom på hva som foregår i Uganda. Formålet er at budskapet skal spre seg globalt gjennom sosiale medier."

Sier du det.

Kanskje man tar seg en tur til nord-uganda.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...