Heddy Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Vel, det ligger nok forsatt mer bak det. Kanskje du har tilfeldigvis har likt gutter fra Stavanger, og underbevisstheten din husker hva slags følelser du fikk av å snakke med dem, derfor vil du kanskje assosiere den dialekten med den følelsen. Jeg begynte å like den før jeg noensinne hadde møtt noen fra Stavanger. Synes bare det er så sinnsyk fin måte å snakke på. Samtidig elsker jeg trønderdialekt, og har kjempepositive assosiasjoner til den, og likt mang en trønder, men synes ikke den er tiltrekkende likevel. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Poenget mitt var at en dialekt ikke gjør en person mer attraktiv. Jo, i enkelte tilfeller. Jeg blir alltid litt interessert når jeg hører Stavanger-dialekta *kremt* Eg e siddis. Men man har kanskje forskjellige forventninger til forskjellige dialekter, om enn ubevisst? LithitiumS liker sikkert Nordlands-dialekta fordi han tenker at jentene er ville i senga Og om jeg skal tro det mamma sa da jeg fortalte henne at jeg likte ei jente fra Mo i Rana for 12 år siden ... "Du bør holde deg unna de jentene, det er i Mo i Rana og omegn det er flest kjønnssykdommer blant ungdommer." Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Poenget mitt var at en dialekt ikke gjør en person mer attraktiv. Om den kan gjøre en person mindre attraktiv kan det vel gjøre det motsatte også? Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Kammizez used fail It's very effective! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Ok, er jeg den eneste som ikke har fått med meg hvem Joseph Kony er? Fra Wikipedia: "Joseph Kony (født 1961) er leder for Herrens motstandsarmé (LRA), en geriljagruppe som deltar i et voldelig felttog for å etablere teokratisk styre i Uganda, og som fremholder at de er basert på den kristne Bibelen og De ti bud. LRA, som har fått et skrekkinnjagende rykte for sin brutalitet mot folket i Nord-Uganda, har kidnappet rundt 30 000 barn (som barnesoldater og sexslaver) siden opprørene startet i 1987. Kony 2012 er en non-profitkampanje som har sitt utspring i Amerika. Invisible Children Inc. har lagt ut en kortfilm der det gjøres oppmerksom på Joseph Kony sine handlinger i løpet av de siste 26 årene. Målet med videoen er å gjøre resten av verden oppmerksom på hva som foregår i Uganda. Formålet er at budskapet skal spre seg globalt gjennom sosiale medier." Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Hvordan definerer du attraksjon da? Vel, jeg regner med at vi snakker om seksuell attraksjon, så ja, akkurat det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Samtidig elsker jeg trønderdialekt, og har kjempepositive assosiasjoner til den, og likt mang en trønder, men synes ikke den er tiltrekkende likevel. FAIL! Det er awesome! Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Om den kan gjøre en person mindre attraktiv kan det vel gjøre det motsatte også? Kan en person virkelig bli mindre attraktiv av en dialekt? Jeg har nå ihvertfall aldri opplevd det. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) Anfall, eru frå bærgeen, ellår osloh? Alle som snakker flytende Oslo-dialekt får et stort minus i min bok, så ja kammizez det er mulig. Endret 7. mars 2012 av LithitiumS Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Jeg for min del mener trøndersk er ei grisejævlig dialekt, men det kan være fordi jeg bor i Trøndelag og har måttet høre den i årevis. Noe av det beste som skjedde meg på Steinkjer, var da jeg oppdaga at de aller fleste på skolen ikke snakka trøndersk, og jeg fikk gode venner fra Bergen og Stavanger, så jeg fikk min daglige dose skarring og stavangersk. <3 Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 FAIL! Det er awesome! Den er superduperawesome Men jeg synes ikke folk er tiltrekkende bare fordi de snakker trøndersk ^^ Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Om den kan gjøre en person mindre attraktiv kan det vel gjøre det motsatte også? Kan en person virkelig bli mindre attraktiv av en dialekt? Jeg har nå ihvertfall aldri opplevd det. Du har ikke møtt nok sunnmøringer. Evt. folk fra Sandnes. *grøsse langt inn i sjela* Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Jeg for min del mener trøndersk er ei grisejævlig dialekt, men det kan være fordi jeg bor i Trøndelag og har måttet høre den i årevis. Evt. folk fra Sandnes. *grøsse langt inn i sjela* Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Sandnes, uff ikke bann nå mr smurf. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Vondt i halsen, hodepine, kald og greier så vidt å røre meg. Litt bedre nå, da. Jeg skriver jo tross alt det her. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Hva var det noen bytex eller slimda sa om det at jenter fryser nå igjen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Anfall, eru frå bærgeen, ellår osloh? Mars. Den er superduperawesome Men jeg synes ikke folk er tiltrekkende bare fordi de snakker trøndersk ^^ JO! Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Vondt i halsen, hodepine, kald og greier så vidt å røre meg. Litt bedre nå, da. Jeg skriver jo tross alt det her. Hvorfor har ikke forumet en klemme-smiley? *klemklemklem* Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Hvordan definerer du attraksjon da? Vel, jeg regner med at vi snakker om seksuell attraksjon, så ja, akkurat det. Så hvorfor kan ikke dialekt være en seksuell attraksjon? Fysiske seksuelle attraksjoner kan man jo også argumentere for at ligger i underbevistheten din? Fruktbare kvinner (med fagre former altså) = automatisk mer sexy for mange menn. Dette er vel f.eks. allmenn godkjent? Det er jo godt mulig dialekt ikke har noen innvirkning på hva du syns er sexy/fint/viktig men det er da mange nok som skriver her nå at det er det for dem, og i så fall er det vel litt naivt, evt frekt, å si at det ikke stemmer. Jeg har forresten problemer med jenter som snakker trønderdialekt. Og da mener jeg ikke Trondheimsdialekt (selv om det heller ikke er favoritten). De kan være så fine de bare vil, men åpner de kjeften så.. sukk. Evt. folk fra Sandnes. *grøsse langt inn i sjela* Ålgård! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg