Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Føler det blir litt skjev maktfordeling her. Jeg kan ikke poste sånne bilder, når du ikke har posta et eneste bilde :(

PM da, du begynner :tease:

Lenke til kommentar

Var ei jente fra Røsvik nær Lofoten på jobben i dag, må si at disse Nordlendingene har grusom sexy dialekt. :blush:

:love:

Synes det er fascinerende hvor mye dialekt spille inn angående inntrykk man får av mennesker. Særlig når det gjelder tiltrekning og sånt.

Lenke til kommentar

Synes det er fascinerende hvor mye dialekt spille inn angående inntrykk man får av mennesker. Særlig når det gjelder tiltrekning og sånt.

Det ligger nok mer bak enn noen forvridde ord og annerledes tonefall. Jeg vil tippe underbevisstheten forteller deg at personen kanskje kommer fra andre plasser enn hva du er vant med, og blir muligens nysgjerrig.

Lenke til kommentar

Det ligger nok mer bak enn noen forvridde ord og annerledes tonefall. Jeg vil tippe underbevisstheten forteller deg at personen kanskje kommer fra andre plasser enn hva du er vant med, og blir muligens nysgjerrig.

Hvordan forklarer det dialekter du misliker/måter å snakke på som fører til at du får et dårligere førsteinntrykk av en person?

Lenke til kommentar

Jo, i enkelte tilfeller. Jeg blir alltid litt interessert når jeg hører Stavanger-dialekta :love:

Vel, det ligger nok fortsatt mer bak det. Kanskje du har tilfeldigvis har likt gutter fra Stavanger, og underbevisstheten din husker hva slags følelser du fikk av å snakke med dem, derfor vil du kanskje assosiere den dialekten med den følelsen.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Men man har kanskje forskjellige forventninger til forskjellige dialekter, om enn ubevisst? LithitiumS liker sikkert Nordlands-dialekta fordi han tenker at jentene er ville i senga :tease:

Lol, tror det er du som har slike tanker. Jeg gikk bare rett ut ifra dialekten, den smørte seg inn i hjertet. :love:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...