Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De som nekter å bo der får lage et sted utenfor denne byen, men får ikke tilgang på betong fks, og må derfor lage eget hus.

De som velger å ikke bo i byen vil heller ikke få internett.

Dvs. Isolert fra omverdenen, fordi flyplassen ville vært sammenkoblet med byen.

Endret av LithitiumS
Lenke til kommentar

Simpsons already did it:

http://www.thevenusproject.com

Hva med alle de ressursene en må farme eller pumpe opp utenfor byen. Skal de som jobber der måtte bo i den store byen? Hva med jordbruk? Hva med feriesteder/rekreasjon i naturen?

Jeg kan gjerne gå med på at Norge bruker litt vel mye ressurser på å opprettholde en spredt befolkning, men å tvinge folk til å bo på samme sted er kanskje å gå litt langt i andre retning igjen?

Endret av dwezirads
Lenke til kommentar

Simpsons already did it:

Utrolig, et slik sted vil jeg gjerne bo!

Petter, man kommer veldig langt med 150kvm Tomt Om du vil ha to etasjer på denne tomten din vil du få 300kvm å boltre deg på om det er nok.

La oss si at maks antall etasjer er 3, altså 450kvm som burde holde...

Man trenger heller ikke et svært område rundt selve huset, for man vil ha enorme parker og man vil også ha naturen utenfor byen som nå vil være frodig.

Illustrasjonen av byen din, LithitiumS, får meg til å tenke på hvor bra det norske samfunnet faktisk er.

Men byen din ville nok tatt seg bra ut i en barnebok. :wee:

Gah, hadde det ikke vært flott med et likestilt samfunn der ingen blir hengt ut, og alle kunne "leve livet" ?

Noe som forandret samfunnet så drastisk at man ville fint kunne leve med 4timer jobb hver dag istedenfor 8.

Simpsons already did it:

Hva med alle de ressursene en må farme eller pumpe opp utenfor byen. Skal de som jobber der måtte bo i den store byen? Hva med jordbruk? Hva med feriesteder/rekreasjon i naturen?

Jeg kan gjerne gå med på at Norge bruker litt vel mye ressurser på å opprettholde en spredt befolkning, men å tvinge folk til å bo på samme sted er kanskje å gå litt langt i andre retning igjen?

Noen av disse venus prosjektene så ut som om de skulle fungere kjempebra som samfunn! Ressursene en trenger vil nå være i nærheten av byen. Olje ville finnes enda, men kun for transport ( fly om man vil på ferie, og tankskip som skal frakte varer).

De som jobber offshore vil jobbe med rotasjoner så de ville kommet hjem til "byen " de også. Jordbruk vil det være et svært område av utenfor byen, både i lukkede og åpne anlegg.

Endret av LithitiumS
Lenke til kommentar

En stor del av det å være menneske i dag i den vestlige verden er illusjonen om at en er eller har muligheten til å være annerledes. Historien har også vist at forsøk på ekstremsosialistiske stater ikke har vært spesielt velykkede, selv om en selvsagt kan diskutere hvor mange av dem som faktisk hadde ekstrem sosialisme (komunisme altså) som et mål.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje noen av grunnene er at det finnes "ledere"? Om man fjerner disse ledere som skal bestemme, slik at man slipper en enkelt leder eller parti.

Dvs at det ville ikke vært et bestemt overhode. Det ville selvfølgelig vært domstoler som baserte seg på lover.

Et lite spørsmål om prosjektet ditt. Om alle skulle bo i byen. Folk som velger å bosette seg utenfor får omtrent null støtte og må mer eller mindre klare seg selv.

Hvor får man mat fra?

mat vil man få fra avlinger utenfor byen, og importert. Meningen med en slik by er å samle befolkningen unngå at miljøet rundt i landet skal ødelegges, slik at om man ønsker å bosette seg utenfor denne byen vil man være nødt til å ta vare på seg selv. Man kan alltids melde seg inn i byen igjen.

Endret av LithitiumS
Lenke til kommentar

Jeg stiller meg skeptisk til at man ville klart å leve noe særlig fritt i det prosjektet ditt.

Det er en fin tanke, men ...

Litt som kommunisme vil en slik "utopi" kun fungere på papiret, mtp. hvordan vi mennesker faktisk er.

Tror ikke Ola og Kari Nordmann er klare for noe sånt. Vi er tross alt bare i 2012 og vi har fortsatt ikke flyvende biler eller begynt med charterturet ut i verdensrommet.

Jeg for min del kunne ikke klart å bo i en sånn by. Jeg trenger friheten til å vandre naken rundt i skogen (og andre steder) når jeg føler for det.

Lenke til kommentar

Du kunne jo tatt en tur utenfor byen og dermed vandret naken rundt, må vel ikke akkurat gjøre det midt i byen.

Byen min hadde blitt paradis.

Hva skal man overvåke så mye for? Hva skal man være bekymret over? Ingen "ledere" og man får lov til det meste så lenge andre ikke blir påvirket.

Endret av LithitiumS
Lenke til kommentar

må vel ikke akkurat gjøre det midt i byen.

JO! Ellers er det ikke morsomt.

Du kunne jo tatt en tur utenfor byen og dermed vandret naken rundt, må vel ikke akkurat gjøre det midt i byen.

Byen min hadde blitt paradis.

Hva skal man overvåke så mye for? Hva skal man være bekymret over? Ingen "ledere" og man får lov til det meste så lenge andre ikke blir påvirket.

Høres ut som en type by som ALT hadde blitt overvåket i.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...