Slimda Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Da vet du godt at bokmål og østlandsk er sterkt preget av det danske språket, mens dialektenen rundt om kring i Norge er langt mindre påvirket (dog påvirket i forskjellige grader, avhengig av avstand til nærmeste havneby) Jeg har lyst å vite alt om hvordan du fant ut dette. Forumtreff, vettu. Vi finner på mye gøy, der. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Er stavangersk påvirket? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Overmett :< Oioi. Drama i Benfica vs. Porto no! Endret 2. mars 2012 av dwezirads Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Da vet du godt at bokmål og østlandsk er sterkt preget av det danske språket, mens dialektenen rundt om kring i Norge er langt mindre påvirket (dog påvirket i forskjellige grader, avhengig av avstand til nærmeste havneby) Det blir faktisk mer riktig å si at vi egentlig snakker dansk, men er påvirket av norske dialekter og gammelnorsk, og etterhvert nynorsk. Back me up Hedvig. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 En slags grytegreie. Med bla.a. svinekjøtt, ananas og paprika i. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Ja, det kan man også godt si. Endret 2. mars 2012 av Slimda Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Det blir faktisk mer riktig å si at vi egentlig snakker dansk, men er påvirket av norske dialekter og gammelnorsk, og etterhvert nynorsk. Back me up Hedvig. Forsåvidt riktig. Men er jo en del bygdesteder som har beholdt en del gamle trekk fra norrøn tid, f.eks. de som fortsatt har jamvektsord, mest tydelig i Gudbrandsdalen og Østerdalen. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 En slags grytegreie. Med bla.a. svinekjøtt, ananas og paprika i. Høres godt ut, var det godt? Du som lagde det? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Jepp, jeg var vel den eneste mindreårige der. Gøy var det jo: Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Ja jeg lager min egen mat. Men det er ikke så veldig vanskelig å steke litt kjøtt og hive oppi en haug med grønnsaker og sterke krydderier da Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Noes, må ikke poste rapefacet mitt. Jeg vil ha forumtreff her! Trondheim? I'm in. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Noes, må ikke poste rapefacet mitt. Er dette bedre? Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Jepp, jeg var vel den eneste mindreårige der. Gøy var det jo: Aww. Ja jeg lager min egen mat. Men det er ikke så veldig vanskelig å steke litt kjøtt og hive oppi en haug med grønnsaker og sterke krydderier da Neida, men er morsomt å lage mat vel, gjerne jeg kunne lage det en dag selv. Noes, må ikke poste rapefacet mitt. Jeg vil ha forumtreff her! Trondheim? I'm in. MWAHAHAHHAHA... :nei2: Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Trondheim? I'm in. Det hadde vært jækla artig. Hvem er det egentlig som er fra Trondheimsområdet her som kan ordne noe sånt? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Er dette bedre? Øy, man kan se bulen i buksa mi!... Mobilen min er visst større enn jeg trodde. Aww. Hell no brotha! MWAHAHAHHAHA... :nei2: Joda. Det hadde vært jækla artig. Hvem er det egentlig som er fra Trondheimsområdet her som kan ordne noe sånt? Smurf? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Lurer fortsatt på hva som foregikk her. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg