Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Da vet du godt at bokmål og østlandsk er sterkt preget av det danske språket, mens dialektenen rundt om kring i Norge er langt mindre påvirket (dog påvirket i forskjellige grader, avhengig av avstand til nærmeste havneby)

Jeg har lyst å vite alt om hvordan du fant ut dette.

Forumtreff, vettu. Vi finner på mye gøy, der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da vet du godt at bokmål og østlandsk er sterkt preget av det danske språket, mens dialektenen rundt om kring i Norge er langt mindre påvirket (dog påvirket i forskjellige grader, avhengig av avstand til nærmeste havneby)

Det blir faktisk mer riktig å si at vi egentlig snakker dansk, men er påvirket av norske dialekter og gammelnorsk, og etterhvert nynorsk.

Back me up Hedvig.

Lenke til kommentar

Det blir faktisk mer riktig å si at vi egentlig snakker dansk, men er påvirket av norske dialekter og gammelnorsk, og etterhvert nynorsk.

Back me up Hedvig.

Forsåvidt riktig. Men er jo en del bygdesteder som har beholdt en del gamle trekk fra norrøn tid, f.eks. de som fortsatt har jamvektsord, mest tydelig i Gudbrandsdalen og Østerdalen.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg var vel den eneste mindreårige der. Gøy var det jo:

263408_232155356794583_100000003621786_985689_5622259_n.jpg

Aww.

Ja jeg lager min egen mat. Men det er ikke så veldig vanskelig å steke litt kjøtt og hive oppi en haug med grønnsaker og sterke krydderier da :)

Neida, men er morsomt å lage mat vel, gjerne jeg kunne lage det en dag selv. :)

Noes, må ikke poste rapefacet mitt.

Jeg vil ha forumtreff her!

Trondheim? I'm in.

MWAHAHAHHAHA...

:nei2:

Lenke til kommentar

Er dette bedre?

253772_232155060127946_100000003621786_985677_6983473_n.jpg

Øy, man kan se bulen i buksa mi!... Mobilen min er visst større enn jeg trodde. :whistle:

Aww.

Hell no brotha!

MWAHAHAHHAHA...

:nei2:

Joda.

Det hadde vært jækla artig. Hvem er det egentlig som er fra Trondheimsområdet her som kan ordne noe sånt?

Smurf?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...