LithitiumS Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Må si meg enig med Hedvig. Gutter fra Stavanger er namnam. Yey. Skal jo faktisk feste med Stavanger-gutter imorra, men det er forsåvidt gode kompiser. Jeg er fra stavanger, og blir gjerne med ut på byn. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Kan dere ikke bare slå dere til ro med at vi østlendinger snakker korrekt, mens alle andre har tydeligvis utviklet talefeil, og bruker sin egen primitive versjon av norsk? Endret 2. mars 2012 av Kammizez Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Jeg er fra stavanger, og blir gjerne med ut på byn. I Trondheim? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Kan dere ikke bare slå dere til ro med at vi østlendinger snakker korrekt, mens alle andre har tydeligvis utviklet talefeil, og bruker sin egen primitive versjon av norsk? Dette er feil på så mange forskjellige nivåer, at jeg ikke engang orker å begynne og forklare de forskjellige nivåene, da du er fullt klar over de selv. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Hvor går grensa for strilemål? Byporten? Sotrabroen? Det spørs helt på hvem du spør. Enkelte vil si at det bare er de som er født og oppvokst midt i byen som snakker ordentlig bergensk. Men bergensk er heller ikke bare bergensk. Det finnes mange forskjeller. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Jeg liker ikke å lyve. ... for jeg har nemlig ikke hørt deg prate ennå. Treiging Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) nei ikke i trondheim dessverre. Endret 2. mars 2012 av LithitiumS Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Dette er feil på så mange forskjellige nivåer, at jeg ikke engang orker å begynne og forklare de forskjellige nivåene, da du er fullt klar over de selv. Jeg vil gjerne diskutere norsk språkhistorie. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Det spørs helt på hvem du spør. Enkelte vil si at det bare er de som er født og oppvokst midt i byen som snakker ordentlig bergensk. Men bergensk er heller ikke bare bergensk. Det finnes mange forskjeller. Jeg synes du skal legge ut et lydklipp av at du snakker. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) WolframAlpha er fuckings genialt!!!! Ikke bare hjalp den meg da jeg sleit med matte og fysikkspørsmål, men nå så fant jeg ut at den kan regne ut kalorier (og vitaminer +++) i mat !00 gram havregryn f.eks. Endret 2. mars 2012 av multisync Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Jeg er fra stavanger, Og du. Edit: dammit, den ble ikke med i samme post nei. Du må også legge ut snakkeklipp av deg selv. Endret 2. mars 2012 av HedvigR Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Jeg synes du skal legge ut et lydklipp av at du snakker. Jeg snakker ikke bergensk. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Jeg snakker ikke bergensk. -.- så teit Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Skal forøvrig nevne at utstyret til Slimda var elektronisk. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Jeg vil gjerne diskutere norsk språkhistorie. Vil du ha en bok om norsk språkhistorie etter 1814. Jeg har en til overs Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Treiging Jeg vet. Jeg bruker god tid på alt jeg gjør. /wink Skal forøvrig nevne at utstyret til Slimda var elektronisk. Oh you. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Hva er egentlig Bergensk? Hvor går grensa for strilemål? Byporten? Sotrabroen? Gatebergensk og penbergensk er begge to bergensk, whereas nesten-bergensken de snakker nord på Askøy og OVERALT på Sotra er ikke bergensk, det er hhv. askøystril og sotrastril. Alt nord for Åsane snakker mest sannsynlig ikke bergensk. Hvor går grensa for strilemål? Byporten? Sotrabroen? Det spørs helt på hvem du spør. Enkelte vil si at det bare er de som er født og oppvokst midt i byen som snakker ordentlig bergensk. Men bergensk er heller ikke bare bergensk. Det finnes mange forskjeller. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Vil du ha en bok om norsk språkhistorie etter 1814. Jeg har en til overs Neida, alt sitter i hodet. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Skal forøvrig nevne at utstyret til Slimda var elektronisk. Jeg har lyst å vite alt om hvordan du fant ut dette. Jeg vet. Jeg bruker god tid på alt jeg gjør. /wink Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg