Itek Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Jæj æj ivæjtfall ikke en av di som siej æj.... Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Okei, nå ble jeg bare nysgjerrig. Hvordan er det egentlig du prater? Haha. Det er vel en standard østlandsdialekt med trønderske vendinger putta inn her og der, med en Kirkenes-L. Og med en fucka R. Lyst på opplæring? Du er for langt nord, tenkte mer i tjukkeste skarreland Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 De fleste syns slikt om sin egen stemme. De som ikke gjør det har en tendens til å ha munndiaré. Men de fleste har ikke en teit talefeil, og veksler ikke mellom tre ulike dialekter når de snakker Og trøndere høres ut som en berg og dalbane på helium Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Du er for langt nord, tenkte mer i tjukkeste skarreland Hei! Eg klarrrer å si østlands-r men det føles helt ufattelig teit ut. Og feil. Endret 2. mars 2012 av dwezirads Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Haha. Det er vel en standard østlandsdialekt med trønderske vendinger putta inn her og der, med en Kirkenes-L. Og med en fucka R. Jeg likæææL karsk! Hmmm! Du er for langt nord, tenkte mer i tjukkeste skarreland Er da ikke vanskelig å skarre med R-en? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 De fleste som sier det høres ut som om de har en smertefull slimklyse bakerst i halsen når de prøver. 1 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Skulle herme Flekkefjord en gang (på fest) og endte opp på kav bergensk... Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Electro Gypsy er så BRAAAAAA Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Jeg likæææL karsk! Haha, det er ikke så ille at det er en L i stedet for R da.. vent litt, kan demonstrere med et klipp. Edit: Mulig å få gjort sånn at jeg får vekk bildet fra en videofil, så det bare blir lyd? Endret 2. mars 2012 av HedvigR Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Hvis du skulle sammenlignet deg med en filmstjerne, hvilken snakker vi om da? Tror vi nærmer oss om jeg sier Brad Pitt. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Jeg likæææL karsk! Haha, det er ikke så ille at det er en L i stedet for R da.. vent litt, kan demonstrere med et klipp. Edit: Mulig å få gjort sånn at jeg får vekk bildet fra en videofil, så det bare blir lyd? Kan godt sende det privat til meg altså, så slipper du å redigere videofilen. Hvis du skulle sammenlignet deg med en filmstjerne, hvilken snakker vi om da? Tror vi nærmer oss om jeg sier Brad Pitt. Han er vel ikke noe interessant? Sean Connery, det hadde vært noe annet. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Nei ikke send til bare han. Jeg vil vite hva en kirkenes-l er. Sånn dialektmessig kan vi vel forresten alle enes om at Brønnøysund har den verste? Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Nei ikke send til bare han. Jeg vil vite hva en kirkenes-l er. Sånn dialektmessig kan vi vel forresten alle enes om at Brønnøysund har den verste? En Kirkenes-L er en veldig tynn L rett og slett. Og Brønnøysund er egentlig ganske artig, det virker som de rett og slett ikke kan bestemme seg for hvordan de vil snakke. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Nei, kan ikke si det. Har ikke møtt "den verste" dialekta ennå. Syns alle er gode, jeg. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Det jeg husker fra Slimda er at han er høyere enn han ser ut som, liker smash og har en snasen dialekt. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Er glad i dialekter, de fleste er fine. Bortsett fra Moldedialekta, den er stygg den. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Og Brønnøysund er egentlig ganske artig, det virker som de rett og slett ikke kan bestemme seg for hvordan de vil snakke. Det er helt grusomt :S Ellers enig med Molde. Det kan bli irriterende i lengden. Hvilken dialekter liker folk best da? Selv har jeg en liten svakhet for Bodø-området. Og kanskje Stavanger (om vi snakker jenter). Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Hvilken dialekter liker folk best da? Selv har jeg en liten svakhet for Bodø-området. Og kanskje Stavanger (om vi snakker jenter). Jeg må si Stavangersk jeg og, men når det gjelder gutter Alle Rogalandsdialektene egentlig. Trøndersk, Finnmarking og Bergensk. Noen Nordlandsdialekter. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Han er vel ikke noe interessant? Sean Connery, det hadde vært noe annet. Det er nok ingen som er bedre enn Brad Pitt. Angående dialekter, om du ikke er fra Oslo-området, så snakker du enkelt og greit feil. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Håper du eksluderer Ålgård/Søndre Sandnes forresten. Masse rare folk derfra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg