Slimda Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Hvordan jobb? Hvordan jobb? Hvordan jobb? Hvordan jobb? Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 På tide å stå opp snart, tror jeg. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 På tide å stå opp snart, tror jeg. Neeeeeeida. Vil du ha skjegg i senga? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Jenter har vel strengt tatt skjegg i senga, med mindre de er nybarberte...? Lenke til kommentar
2ore Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Nei, må vel forberede meg til jobbintervju. Toodles. Lykke til, kompis! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Jenter har vel strengt tatt skjegg i senga, med mindre de er nybarberte...? Sørlandet 1 Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Fullt mulig å spørre hvordan jobb nå man lurer på hva arbeidsoppgavene går ut på Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Nei, det er det ikke. Hvordan jobber du er lovlig å spørre, eller Hva slags jobb. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 I choose answer D:, Grammar Nazi. Are you certain? Yes. 2 Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 18 varmegrader i februar er ikke værst altså. Ut i shorts og vaske Saab. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Kan noen fortelle meg noe verdt å vite om Vietnamkrigen? Grunnet at det var russisk personell i Nord-Vietnam (for å levere utstyr, observatører, "konsulenter" osv.) var amerikanerne livredde for å ved et uhell starte en større konflikt. Derfor hadde amerikanske piloter et strengt forbud mot å angripe andre mål enn det som var designert på forhånd. Faktisk ble det satt opp en liste over godkjente mål. Disse ble selvsagt satt opp i prioritert rekkefølge. Ett eller annet sted gjorde noen en blunder. Listen ble reversert. Altså ble pilotene bedt om å angripe de minst viktige målene først og jobbe seg oppover mot de viktigste.Det var også under Vietnam-krigen at Top Gun-skolen (ja, den fra filmen) ble grunnlagt. Grunnen til det er at amerikanerne i begynnelsen av krigen hadde store lufttap. I Koreakrigen hadde man fremdeles mange piloter med erfaring fra WW2. De fleste av disse var forsvunnet fra aktiv tjeneste innen Vietnamkrigen. Piloter ble sendt til fronten med lite annet enn basic pilotskills og resultatet var mange unødvendige dødsfall. I tillegg trodde, feilaktig, amerikanske analyster at man ikke lenger trengte kanoner i luftkamp. Man regnet med at raketter ville være nok og at disse ville bli brukt på så lang avstand at man ikke en gang så sin motstander. Det var derfor ikke nødvendig å gi særlig opplæring i "dogfights". De lærte på den harde måten at realiteten var en annen. De gjenfokuserte opplæringen på gunfights, utstyrte fly som egentlig var designet uten kanoner med kanon (ofte i form av pods under vingene) og grunnla akademier som Top Gun. Ved slutten av Vietnamkrigen hadde de kun et tap for hvert tiende fiendlige fly som ble skutt ned og situasjonen var snudd på hodet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 13:37!!! Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Nei, det er det ikke. Hvordan jobber du er lovlig å spørre, eller Hva slags jobb. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Nei, det er det ikke. Hvordan jobber du er lovlig å spørre, eller Hva slags jobb. Heia! Jeg hater virkelig den språkfeilen der. Det gjør faktisk vondt når jeg ser eller hører den. 1 Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Heia! Jeg hater virkelig den språkfeilen der. Det gjør faktisk vondt når jeg ser eller hører den. Som fremtidig norsklærer må jeg jo reagere ^^ Gjør dog en del teite feil selv og. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Lykke til, Sjur. Hvordan jobb? Praksisplass i lokalavisa. Starter sannsynligvis i neste uke. Woop! Skal jobbe med digitalisering av arkivet, fikse hjemmesidene deres, få de ut på sosiale medier osv. Nei, må vel forberede meg til jobbintervju. Toodles. Skal neste uke igjen... :s Var det enkleste jobbintervjuet jeg har vært på. Redaktøren var svært jovial og fikk meg til å føle meg ønsket, og sa så og si rett ut at han ønsket at jeg kunne starte så fort som mulig. e: Nei, må vel forberede meg til jobbintervju. Toodles. Lykke til, kompis! Takk for det! Nei, det er det ikke. Hvordan jobber du er lovlig å spørre, eller Hva slags jobb. Heia! Jeg hater virkelig den språkfeilen der. Det gjør faktisk vondt når jeg ser eller hører den. Og bruk av "hvem" i stedet for "hvilken". Samt å skrive verken med "h", selv om det tydeligvis er blitt lov. Det ser feil ut! Endret 28. februar 2012 av Datasmurf Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Hvem/hvilken og å/og-feil bør straffes med gapestokk 3 Lenke til kommentar
multisync Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Skrive ett ord feil er tilgivelig. Det å bruke et ord som ikke er riktig grammatisk eller logisk for en femmer er derimot ikke greit. "Hvem buss skal du ta?" -Tja, Lene der borte ser jo litt ut som en buss da... Endret 28. februar 2012 av multisync 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg