Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ekorn midt i byen??

Jupp, hundrevis av ekorn. Det som var ganske utrolig er at i Hyde Park trenger man ikke å ha hundene i bånd, så var mange hunder som gikk fint rundt i parken, og jeg så ikke en eneste som prøvde å jage etter et ekort. Tror det må være noe spesielt i hundematen i England :S

Lenke til kommentar

Vet du samtidig hvordan man lager snarer og hvilke planter og røtter man kan / bør spise? For jeg vet hvilke bær jeg som smaker godt og klarer å skille dem fra de som ikke smaker like godt (krekling og skrubbær, I'm looking at you), og jeg kan å gjøre opp ild med to pinner og løv i fall de mange lighterne og fyrstikkeskene jeg går rundt med ikke skulle fungere lenger. :p

Neeei, men jeg vet i hvertfall at du skal holde deg langt unna grønn fluesopp, og at rød fluesopp ikke er så farlig som folk tror ^^

Du har all kunnskapen jeg trenger. :love:

Lenke til kommentar

For min del er det det at det ser ut som, har konsistensen til og smaker som viskelær. Slike typiske skoleviskelær.

Det óg. Kommer ann på sopptypen.

Nei, takke meg til et stort stykke kjøtt, norvegia og smør. Då bli eg gla'!

Er du en av de som mener at norvegia er den eneste osten?

Kantarell er en matsopp som passer bra ved siden av kjøtt!

Lenke til kommentar

For min del er det det at det ser ut som, har konsistensen til og smaker som viskelær. Slike typiske skoleviskelær.

Det óg. Kommer ann på sopptypen.

Nei, takke meg til et stort stykke kjøtt, norvegia og smør. Då bli eg gla'!

Bytt Norvegiaen med ekte gouda-ost eller i det minste en vellagret Jarlsberg eller Sveitser, og jeg er game.

En eller annen gorgonzola funker også fett.

Lenke til kommentar

Ekorn midt i byen??

Jupp, hundrevis av ekorn. Det som var ganske utrolig er at i Hyde Park trenger man ikke å ha hundene i bånd, så var mange hunder som gikk fint rundt i parken, og jeg så ikke en eneste som prøvde å jage etter et ekort. Tror det må være noe spesielt i hundematen i England :S

som hund så eier (var det ikke sånn?). Folk som bor i byen er sikkert latere enn de som bor lengre ut på landet..

Er i ferd med å bli en av dem, orker ikke løpe en runde på 2km, men 3km på tredemølle har jeg ikke noe imot... latskap :p

Dessuten er det så mange lukter i byen at snuta til hundene får nok..

Er du en av de som mener at norvegia er den eneste osten?

Nei?

Det finnes mange oster til mange formål. Men jeg er lykkelig forelsket i Norvegia, og det har jeg vært i mange år.

Kjøper synnøve sin fordi den ikke blir hvit like fort...

Lenke til kommentar

Sant det, Synnøve finden smelter ikke skikkelig i mikro. Blir bare hard og snerkete. Lurer på hva som er forskjell på den og Norvegia sånn sett.

Lurer jeg også på, egentlig. Og Synnøve Findens hvitost er for myk. Den "revner" hele tiden når jeg skjærer den med ostehøvel.

Synes tine har litt for stor del av markedet.. men mange gode produkter dog...

For stor del av markedet? Det driter jeg i. Vi som enkeltindivid får ikke gjort en dritt mot statlig monopol uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sant det, Synnøve finden smelter ikke skikkelig i mikro. Blir bare hard og snerkete. Lurer på hva som er forskjell på den og Norvegia sånn sett.

Vet ikke hvordan det er i mikro, men synnøve sin ost fungerer fint både på hjemmelaget pizza og hamburger...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...