Slimda Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Kommer ikke noe godt ut av ekorn. Squirrel meat is similar to chicken although slightly less greasy (it is sweeter) and the mouthfeel is firmer. It should not have a 'gamey' taste, which usually means that some of the bowel spilled on the meat and was not properly cleaned. Squirrel goes well boiled and quartered and placed in salad and also is delicious fried in light oils and breaded. De smaker visstnok litt søtere enn kyllingkjøtt. Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) (...) og av alle ting busskapring i Skien. Da har den i så fall kjørt rett forbi huset mitt. Er en grunn til at Skien var et av stedene som var representert i serien Polititet som gikk på TVNorge. e: Og personen gikk på bussen i samme boligområde som der jeg bor; nesten naboer da Endret 27. februar 2012 av Anulaibar Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Kommer ikke noe godt ut av ekorn. Squirrel meat is similar to chicken although slightly less greasy (it is sweeter) and the mouthfeel is firmer. It should not have a 'gamey' taste, which usually means that some of the bowel spilled on the meat and was not properly cleaned. Squirrel goes well boiled and quartered and placed in salad and also is delicious fried in light oils and breaded. De smaker visstnok litt søtere enn kyllingkjøtt. Mye mulig, det holder med å ha spist grizzly for min del. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 "Jeg tok med mammas ekornsalat, jeg" *på grillfesten* Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Ikke snakk om å spise søte ekornan da Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Ikke snakk om å spise søte ekornan da Si ikke det. En dag sitter du i skogen, uten tilgang til mat. Da frister nok ekorn litt mer. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Som kan gi deg rabies. Husker vi lærte om de grå ekornene som dreper og spiser de rødbrune, siden de ble innført som en ny rase og etter hvert tok helt over da økosystemet ikke var vant til dem. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Si ikke det. En dag sitter du i skogen, uten tilgang til mat. Da frister nok ekorn litt mer. Hvordan har jeg kommet meg i den situasjonen? ^^ Jeg er forresten ekspert på sopp, pga. en soppbesatt mor, så hvis noen skal gå seg bort i skogen bør de ha med seg meg! Vet i hvertfall hva du absolutt ikke bør spise. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 så hvis noen skal gå seg bort i skogen bør de ha med seg meg! Anytime.... Anytime. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Rabies blant ekorn er dog svært sjelden... Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Vet du samtidig hvordan man lager snarer og hvilke planter og røtter man kan / bør spise? For jeg vet hvilke bær jeg som smaker godt og klarer å skille dem fra de som ikke smaker like godt (krekling og skrubbær, I'm looking at you), og jeg kan å gjøre opp ild med to pinner og løv i fall de mange lighterne og fyrstikkeskene jeg går rundt med ikke skulle fungere lenger. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg er forresten ekspert på sopp, pga. en soppbesatt mor, så hvis noen skal gå seg bort i skogen bør de ha med seg meg! Vet i hvertfall hva du absolutt ikke bør spise. Jeg har dårlig erfaring med sopp. Dvs, jeg plukker bort sopp ifra maten, da den har en tendens til å smake som våt papp. Men kjøtt... I helga spiste vi baconsurret indrefilét av gris. Det var så godt at samtlige (utenom 6-åringen) stønnet i glede og pur nytelse. 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Rabies blant ekorn er dog svært sjelden... Mye mulig, men leser hele tiden om folk som har blitt bitt av ekorn og har måttet ta sprøyte for å ikke få rabies. Jeg antar det er en bedre føre var-ting. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Vet du samtidig hvordan man lager snarer og hvilke planter og røtter man kan / bør spise? For jeg vet hvilke bær jeg som smaker godt og klarer å skille dem fra de som ikke smaker like godt (krekling og skrubbær, I'm looking at you), og jeg kan å gjøre opp ild med to pinner og løv i fall de mange lighterne og fyrstikkeskene jeg går rundt med ikke skulle fungere lenger. Jeg har google på mobilen, og hakkespetteboken en plass i rotet mitt. Problem solved! Rabies blant ekorn er dog svært sjelden... Mye mulig, men leser hele tiden om folk som har blitt bitt av ekorn og har måttet ta sprøyte for å ikke få rabies. Jeg antar det er en bedre føre var-ting. Samme som med mennesker som blir bitt av hund, egentlig. Jeg ble bitt av hunden min en gang (uhell), men sa ikke noe om det. Jeg lever den dag i dag. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Rabies blant ekorn er dog svært sjelden... Bra, jeg ble bitt av ekorn hele tida da jeg var i London. Vet du samtidig hvordan man lager snarer og hvilke planter og røtter man kan / bør spise? For jeg vet hvilke bær jeg som smaker godt og klarer å skille dem fra de som ikke smaker like godt (krekling og skrubbær, I'm looking at you), og jeg kan å gjøre opp ild med to pinner og løv i fall de mange lighterne og fyrstikkeskene jeg går rundt med ikke skulle fungere lenger. Neeei, men jeg vet i hvertfall at du skal holde deg langt unna grønn fluesopp, og at rød fluesopp ikke er så farlig som folk tror ^^ Jeg har dårlig erfaring med sopp. Dvs, jeg plukker bort sopp ifra maten, da den har en tendens til å smake som våt papp. Jeg hater sopp, til mammas fortvilelse. Men jeg kan mye om det likevel, siden jeg blir utsatt for bilder og prat 24/7 når jeg er hjemme. Føles det ut som Og vært med på mang en sopptur. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Bra, jeg ble bitt av ekorn hele tida da jeg var i London. Hva var det du gjorde i London, igjen? Jeg hater sopp, til mammas fortvilelse. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Hva var det du gjorde i London, igjen? Haha, starta hver dag med en gåtur i Hyde Park, og skulle mate ekornene litt. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg har google på mobilen, og hakkespetteboken en plass i rotet mitt. Problem solved! Haha! Kommer langt med den utømmelige hakkespettboken Hva var det du gjorde i London, igjen? Haha, starta hver dag med en gåtur i Hyde Park, og skulle mate ekornene litt. Ekorn midt i byen?? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Dvs, jeg plukker bort sopp ifra maten, da den har en tendens til å smake som våt papp. Kjekt å høre at jeg ikke er den eneste her med den innstillinga. For min del er det det at det ser ut som, har konsistensen til og smaker som viskelær. Slike typiske skoleviskelær. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Hyde Park = skog i byen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg