Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virket ikke som om tollerne brydde seg om at jeg hadde røykt i Nederland, da jeg fortalte dem dette ved norskegrensen.

Hvorfor skulle de bry seg om det?

Fordi det faktisk er ulovlig å bryte norsk lov i utlandet.

Det er heldigvis ikke alle lover som blir håndhevet for norske borgere så lenge handlingen de gjør er lovlig i landet de oppholder seg i.

Dessuten så kan man f.eks. få cannabis utskrevet av nederlandsk lege i Nederland og dermed er det lov i henhold til EØS-avtalen. Man kan tilogmed ta med seg en måneds forbruk hjem med loven i hånd. Man må regne med å få det beslaglagt på grensen og måtte gjennom en papirmølle av milde helvete for å få det tilbake, men det er faktisk lov. Så lenge det er foreskrevet fra lege i et EØS-land.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Du kan spørre Bård Hoksrud.

(ekstrem sak - men han fikk vel bot for noe han gjorde i Latvia som faktisk er avkriminalisert der, men ulovlig i Norge.)

Riktignok henger nok ikke VG i hælene på de fleste av dere på tur da. Forhåpentligvis.

TV2 som må ta på seg skylda for den der.

Det ville uansett vært ulovlig å skygge en privatperson på samme måte, og det var mye diskusjon om det var forsvarlig praksis i Hoksurds tilfelle selv om han er en politiker. Det er fint lite norsk politi får gjort i de tilfellene der det man gjør faktisk er lovlig i landet det gjelder, så man kan trygt forholde seg utelukkende til lovverket i landet man oppholder seg i.

Det betyr imidlertid ingen horer i Thailand, hvor prostitusjon er forbudt. :!:

Lenke til kommentar

Akkurat ferdig med gymmen, har to veldig kjedelige teoritimer i dette forferdelige trøtte og varme rommet som gjør at jeg dør litt innvendig hver dag jeg er i det. Huff. Blir bare trøtt og sliten av å sitte her, og jeg får ingenting ut av timene. Jaja. Gleder meg til jeg kommer hjem. Jeg har en avtale med Fallout 3.

Lenke til kommentar

Hvordan gikk obligen?

Ikke ferdig, sitter fortsatt og jobber med den, maa sette opp hvordan fila skal skrives ut

Aww. Vel, du er ikke den eneste som sitter og jobber med C++.

Ei jente jeg har på Facebook sitter stadig med det også. Hu studerer robotikk eller kybernetikk eller noe sånt på NTNU. :p

Føler meg atter berettiget til å klage.

Dro på jobbintervju i taxi (får ikke lov til å gå så mye av legen), jeg går ut av taxien, taxien kjører sin vei og jeg blir oppringt og sier at intervjuet må avlyses fordi redaktøren måtte dra hjem pga. sykt barn.

Jeg fikk ikke tak i en ny taxi og kunne ikke stå der og fryse så jeg måtte gå med vond rygg til nærmeste butikk for å kjøpe brød og pålegg, og så prøve å få tak i ny taxi, gi opp, ringe hjem, null svar og så til slutt kontakte en fyr jeg ikke har vært noe særlig venn med de siste 8 årene for å spørre om han ikke kunne være så snill å komme og hente meg, siden det gjorde så vondt i ryggen at jeg ikke klarte å gå mer.

Nå ligger jeg i senga med fullt av puter og pledd i ryggen og prøver å finne en komfortabel stilling. Lykke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...