evenandreas Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Browsing Failed. Please try again? Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Nvm, funker ikke nå lenger =/ Lenke til kommentar
Romis Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 En kokk som spesialiserer seg i det Italienske kjøkken og spesielt Pizza. Ikke vær så vrien på ordbruket mitt. Kokk: ''Pizza-Kokk'' Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Bokmålsordboka sier om ordet "kokk": "II kokk m1 (gj lty fra lat. coquus, jf III koke) person som har til yrke el. oppgave å lage mat" 1 Lenke til kommentar
Romis Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Bokmålsordboka sier om ordet "kokk": "II kokk m1 (gj lty fra lat. coquus, jf III koke) person som har til yrke el. oppgave å lage mat" Så det du sier er at en person på McDonalds er en kokk? Nei, ikke i min bok. Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Og poenget ditt er? At jeg ikke jobber som kokk i din bok? Vel i min bok er din mening likegylding. Jeg er ansatt som kokk på Dolly Dimple's mens jeg studerer ved Bodø Videregående linje Restaurant og Matfag. Kanskje jeg jobber på en ''ekte restaurant'' neste år. 3 Lenke til kommentar
Romis Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Og poenget ditt er? At jeg ikke jobber som kokk i din bok? Vel i min bok er din mening likegylding. Jeg er ansatt som kokk på Dolly Dimple's mens jeg studerer ved Bodø Videregående linje Restaurant og Matfag. Kanskje jeg jobber på en ''ekte restaurant'' neste år. Akkurat, ja. Kokk på Dolly Dimples sier du? Jaha, ok. Mhm, joda, ser den, masse hjemmelagde sauser, a la carte meny, steking av biff, ikke ferdigprodukter i det hele tatt. Neida, ser den. Joda, du er kokk, du. Jada. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Det her ble bare teit. Personlige meninger og snobberi har ikke en skit å si når det gjelder jobbtitler. Er man ansatt som kokk, er man kokk. End of discussion. Så kan man heller diskutere om man er en god kokk eller ikke, kvaliteten på produktet og blablabla, men en tittel er en tittel. 3 Lenke til kommentar
Romis Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Det her ble bare teit. Personlige meninger og snobberi har ikke en skit å si når det gjelder jobbtitler. Er man ansatt som kokk, er man kokk. End of discussion. Så kan man heller diskutere om man er en god kokk eller ikke, kvaliteten på produktet og blablabla, men en tittel er en tittel. I kontrakten min står det at jeg er pilot, men egentlig serverer jeg brus til gjestene på flyet. Men jeg er pilot, da. 1 Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Så det du sier er at en person på McDonalds er en kokk? Nei, ikke i min bok. Jeg tror de fleste vil rette seg etter den norske ordboka, istedenfor din egen oppfattelse av ordet. Det spiller jo igrunn ingen rolle hva du mener om ordet når ordet faktisk har en definert betydning. Jeg kan godt se på en ku som en fugl, men det gjør det fortsatt ikke riktig. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 I kontrakten min står det at jeg er pilot, men egentlig serverer jeg brus til gjestene på flyet. Men jeg er pilot, da. Bortsett fra at ingen slike kontrakter fins, og det ikke er noen likheter mellom å servere på flyet, og å fly det. Lager man mat som serveres til flere på et spisested, er man kokk. Ikke en verdig kokk i dine øyne, men likevel en kokk. Og det er ikke noe å diskutere, for personlige oppfatninger har virkelig ingen påvirkning på definisjonen. 1 Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Romis: Usaklig. Jeg jobber med mat som lages til kunden, det har ikke noe å si på HVA jeg lager bare det er mat som serveres til kunde. Det har ikke noe å si om det er ferdigprodukter eller ikke som blir servert, jeg er fortsatt en kokk som jobber med mat. Endret 24. februar 2012 av evenandreas 2 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Jeg tror de fleste vil rette seg etter den norske ordboka, istedenfor din egen oppfattelse av ordet. Det spiller jo igrunn ingen rolle hva du mener om ordet når ordet faktisk har en definert betydning. Jeg kan godt se på en ku som en fugl, men det gjør det fortsatt ikke riktig. Problemet er vel at i ordboka står det at en kokk er en som lager mat. Hvordan definerer du i så fall uttrykket "å lage mat"? Forøvrig synes jeg han kan få lov til å kalle seg kokk om han er ansatt som det Lenke til kommentar
Romis Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Usaklig. Jeg jobber med mat som lages til kunden, det har ikke noe å si på HVA jeg lager bare det er mat som serveres til kunde. Det har ikke noe å si om det er ferdigprodukter eller ikke som blir servert, jeg er fortsatt en kokk som jobber med mat. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 ''Pizza-Kokk'' Digger deg. Ingenting som en skikkelig "Ikke kom her å tro at du er noe"-holdning. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 I kontrakten min står det at jeg er pilot, men egentlig serverer jeg brus til gjestene på flyet. Men jeg er pilot, da. Du er jo ikke en morsom hater engang, bare en kjip en. 2 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 I kontrakten min står det at jeg er pilot, men egentlig serverer jeg brus til gjestene på flyet. Men jeg er pilot, da. Leste du det der før du postet det? 1 Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Problemet er vel at i ordboka står det at en kokk er en som lager mat. Hvordan definerer du i så fall uttrykket "å lage mat"? Forøvrig synes jeg han kan få lov til å kalle seg kokk om han er ansatt som det Så lenge han setter sammen flere produkter for å få en matrett, så ser jeg på det som å lage mat. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Problemet er vel at i ordboka står det at en kokk er en som lager mat. Hvordan definerer du i så fall uttrykket "å lage mat"? Forøvrig synes jeg han kan få lov til å kalle seg kokk om han er ansatt som det Så lenge han setter sammen flere produkter for å få en matrett, så ser jeg på det som å lage mat. Selfølgelig, han lager mat, det er det ingen tvil om. Spør du 100 mennesker på gata om en person som står å lager pizzaer på Dolly Dimple's er en kokk, så skal jeg vedde at minst 95 av de sier nei. I kontrakten min står det at jeg er pilot, men egentlig serverer jeg brus til gjestene på flyet. Men jeg er pilot, da. Leste du det der før du postet det? Nei, jeg har en tanke i hodet mitt som jeg skriver ned på innlegget, jeg pleier ikke å lese det jeg har skrevet om igjen før jeg poster. I kontrakten min står det at jeg er pilot, men egentlig serverer jeg brus til gjestene på flyet. Men jeg er pilot, da. Du er jo ikke en morsom hater engang, bare en kjip en. Det er ikke snakk om å være en hater, men jeg er sterkt uenig påstanden om at man er kokk hvis man putter på fyll på pizzabunner på en kjede. Endret 24. februar 2012 av Romis Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Det blir jo det samme som å si at en Sushi kokk ikke er en kokk fordi han legger fyll i ''Tang''. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg