Heddy Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Litt overalt tenker jeg. Vil egentlig ha noe butikkarbeid, er så lei sykehjem, men må nesten søke masse på sistnevnte for å safe litt. Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Nå tror jeg ordspill-entusiasten i meg imploderte. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Du burde kontakte ordspill-ansvarlig i Dagbladet. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Faen at jeg ikke fikk den jobben... Lurer på hvilken imbesil som fikk den, de får ha lykke til med den tullingen. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Det er det ! Hiver meg med på bokpraten, leser for tiden Kitchen Confidential: Adventures in the Culinary Underbelly! Er du kokk selv? Går førsteåret på Restaurant og matfag Vg1 og er kokk på Dolly Dimple's! Selv går jeg andreåret og jobber på en ordentlig restaurant. Du jobber ikke som kokk på dolly dimples btw. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Kokk hos Dolly Dimple's. wait for it.. 1 Lenke til kommentar
Romis Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Foruten det sitter jeg på flyet nå, sitter med blandede følelser, på en side er det deilig å komme tilbake, og på den andre siden vet jeg at jeg akkurat har reist fra den beste personen I livet mitt. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Faen at jeg ikke fikk den jobben... Lurer på hvilken imbesil som fikk den, de får ha lykke til med den tullingen. Kjipt. Bedre lykke neste gang. Krysser fingrene for at jeg skal få jobbe i bokhandel denne sommeren, og ikke sykehjem. Men sykehjem har dessverre mer bruk for ferievikarer -.- Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Dere lærere får ikke full lønn i sommerferien? Må du jobbe? Eller er du ikke fullt lærer enda? Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Dere lærere får ikke full lønn i sommerferien? Må du jobbe? Eller er du ikke fullt lærer enda? Er bare på andre studieåret mitt jeg. Det som er kjipt som lærerstudent er at du ikke kan jobbe på praksistedet ditt i feriene.. for de har jo stengt Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Woo! Jobbintervju på mandag! Jeg visste de ville ringe tilbake en gang. ^^ På samme måte som det burde være mulig å fengsle norsklærere for drap på sine elevers leselyst. Og for drap på en forfatters åndsverk når de krever at verkene skal dissekeres og analyseres ihjel. Hey, et av mine store prosjekter som lærer skal være å fremme leselyst ^^ Hadde en lærer som var så jækla god på det selv. Da håper jeg du ikke krever at elevene dine må analysere ting halvt i hjel. Det er ingenting som drepte interessen min for norsk og engelsk så mye som alle analysene vi måtte gjøre. Les en bok på nynorsk? No stress. Halvferdig allerede. Analysere hva du nettopp har lest? Fuck off! Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Da håper jeg du ikke krever at elevene dine må analysere ting halvt i hjel. Det er ingenting som drepte interessen min for norsk og engelsk så mye som alle analysene vi måtte gjøre. Les en bok på nynorsk? No stress. Halvferdig allerede. Analysere hva du nettopp har lest? Fuck off! Lite fan av analyser selv. Men selvfølgelig, de må ha noe av det, jeg står ikke fritt til å velge helt selv hva de skal ha og ikke, vi har en læreplan som må følges. Men kommer ikke til å ha det hele tida for å være jævlig nei. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Woo! Jobbintervju på mandag! Jeg visste de ville ringe tilbake en gang. ^^ Kjempebra, lykke til. Hva slags jobb? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Hmm, det er vel greit at de lærer hva en analyse er og viktigheten med det, men å ha de hele tiden fordi det hjelper deg å lære (som flere av lærerne mine har sagt), er noe evig svada. Jeg har aldri sett noe lignende drepe interessen for fag like mye som analyser. Det være seg film-, dikt-, bok- eller bildeanalyse. In other news, jeg har gått rundt med smaken av bringebær i munnen og lukten av bringebær i nesa i to dager nå. Til tross for at jeg ikke har inntatt bringebær siden forrige helg. Woo! Jobbintervju på mandag! Jeg visste de ville ringe tilbake en gang. ^^ Kjempebra, lykke til. Hva slags jobb? Arkivet til lokalavisa (Søndre Trondhjems Amtstidende), og kanskje også som korrekturleser. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Går førsteåret på Restaurant og matfag Vg1 og er kokk på Dolly Dimple's! 2 Lenke til kommentar
Romis Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Din mor? Min fantastiske kjæreste. *thomp* Der landet flyet og gitt, sitter nå å venter på toget som skal frakte meg til godstolen og mine 3 kjære skjermer. Kan ikke vente med å komme hjem, og leve meg inn i virtuelle verdener uten betydning. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Woo! Jobbintervju på mandag! Jeg visste de ville ringe tilbake en gang. ^^ På samme måte som det burde være mulig å fengsle norsklærere for drap på sine elevers leselyst. Og for drap på en forfatters åndsverk når de krever at verkene skal dissekeres og analyseres ihjel. Hey, et av mine store prosjekter som lærer skal være å fremme leselyst ^^ Hadde en lærer som var så jækla god på det selv. Da håper jeg du ikke krever at elevene dine må analysere ting halvt i hjel. Det er ingenting som drepte interessen min for norsk og engelsk så mye som alle analysene vi måtte gjøre. Les en bok på nynorsk? No stress. Halvferdig allerede. Analysere hva du nettopp har lest? Fuck off! Grunnen til at vi analyserer innholdet vi leser er vel for å bygge en større forståelse for temaet, positive sider, negative sider, se ting fra flere saker, kunne vurdere et lesestoff, og trekke en konklusjon basert på det du har lest. Alt dette gjør bare at du får en økt forståelse for temaet, samt at du blir flinkere til å vurdere tekster, og situasjoner i livet ditt. Det at det ødelegger leselysten er høyst subjektivt, men for de fleste antar jeg at det er tilfelle, desverre. Spør du meg bør alle ungdommer bli tvunget til å lese sakprosa og analysere alt av tekster de leser gjennom hele skolegangen, selfølgelig er det kjedelig, men det er en enorm ressurs å ha et land som bygger sin utdanning med mennesker som er i toppsjiktet til å vurdere situasjoner, tekster, dra konklusjoner og stille seg kritiske til observasjoner i dagliglivet deres. Spør du meg er analyse vesentlig for utdanning, og forståelse av sanntids og fortids samfunn-problemer og situasjoner. Du bør være glad du er heldig å få oppleve en skolegang hvor samfunnet legger opp til at du skal stille deg kritisk til ting rundt deg, og hjelpe deg til å dra egne konklusjoner og tenke fornuftig over en rekke ulike situasjoner du kommer opp i. Det er ikke alle andre i verden som er så heldige som oss på akkurat det punktet. 1 Lenke til kommentar
Porcela1n Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Bah, kjemikonferanse er faktisk usannsynlig kjedelig. Nå synes jeg du er litt syrlig. Hva skal til for å få deg til å få en reaksjon på kjemikonferanse? Protoner. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Ordspill er supergøy. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg