Slimda Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Det er dårlig for ryggen og nakken. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 sov selv på magen i flere år , fort at man legger seg oppå armene i søvne , slik at armene blir fullstendig lamme. Kan skrive under på at det er ubehagelig og måtte banke og klaske igang blodsirkulasjonen Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Sleeping on your back: The pros: This position is great for balancing out your body weight and keeping your internal organs aligned. Just be sure to keep a pillow under your knees to help maintain proper alignment of your back. The cons: Not the best position for snorers, since this may make their snoring worse! Sleeping on your side: The pros: Lying on your side in the fetal position with your knees bent and a pillow between your legs is said to take stress off your back. What's important is that you use a pillow that will keep your head in a neutral position so that your head won't drop and affect your posture. And did you know that sleeping on your left side reduces heartburn pain and is best when you're pregnant since it increases blood and nutrient flow to your baby?! The cons: You're in luck — there aren't really any since this position follows the natural curvature of the spine. Sleeping on your stomach: The pros: If you have lower back pain, occasionally sleeping on your stomach can relieve pressure on your disc spaces. I know if I've been leaning over all day, falling asleep like this feels fantastic since it resembles the cobra yoga position (lots of pillows required!). And it's been rumored that sleeping on your stomach can lower your blood pressure as well, but we're waiting for some more concrete evidence on this. The cons: I saved the worst for last. Sleeping on your stomach is a big no-no. According to Terri Trespicio, senior editor of Body+Soul magazine, "sleeping on your stomach flattens the natural curve in the lower back and keeps your head turned to one side all night, which distorts the alignment of the spine in your neck." This position can also exert unnecessary pressure on your nerves which will cause pins and needles when you wake up. And your breasts won't like this position, either! kilde. Artikkelen omhandler kvinner, men ryggen er noe mannfolk også har. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Jeg sover en del sånn og er ikke spesielt plaget med verken rygg eller nakke. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Vel, vit at det er dårlig for deg, og du vil komme til å merke det i senere år. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Har allerede nådd de senere år. Og det har gått bra. Bekymrer meg ikke noe særlig. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Vel, du sover vel med hodet en eller annen retning, gjør du ikke? Prøv å gå rundt med hodet snudd 90 grader da, og se hvordan kroppen føler om det. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 I would if I could. Tro meg... Jeg er overtrøtt, og skal snart bysselalle. U jelly? Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Snart må jeg ta meg sammen og ringe for å bestille bord på forumtreffet på lørdag. Liker ikke å ringe til steder.. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Jeg er overtrøtt, og skal snart bysselalle. U jelly? I grunn ikke. Jeg har fri tilgang til doble espressoer så jeg er ikke lenger særlig trøtt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Vel, du sover vel med hodet en eller annen retning, gjør du ikke? Prøv å gå rundt med hodet snudd 90 grader da, og se hvordan kroppen føler om det. Det går helt fint. Hadde det vært dårlig tror jeg kroppen hadde protestert til nå. ;å du ikke kvervulere sånn. Hoho! Kan jo være at det ikke er så heldig for andre, det veit jeg ikke noe om. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Er det noen som har møtt på venner av seg selv på slike forumtreff ? Der ingen viste at begge hang på samme forum ? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Det går helt fint. Hadde det vært dårlig tror jeg kroppen hadde protestert til nå. ;å du ikke kvervulere sånn. Hoho! Kan jo være at det ikke er så heldig for andre, det veit jeg ikke noe om. Jeg kverulerer ikke, jeg bare henviser til de så og si samtlige kiroprakter og leger sier om emnet. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) sov selv på magen i flere år , fort at man legger seg oppå armene i søvne , slik at armene blir fullstendig lamme. Kan skrive under på at det er ubehagelig og måtte banke og klaske igang blodsirkulasjonen Skjedd med meg også, helt jævelig. Våknet og skulle flytte på meg litt da jeg kjente at armen bare hang etter og kunne ikke røre den... Ugh. Tok litt tid så kjente jeg blodet strømme til armen igjen Litt panikk. Endret 21. februar 2012 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Det er dårlig for ryggen og nakken. Jeg sovner hvertfall på magen oftest, og merker ikke mere til det. Ligger jeg på rygg sovner jeg aldri. Ligger vel mest sånn halvveis på en av sidene, med ene foten rett ut og andre i "bøy". Armer under puta er garantert å våkne etter to timer med to kalde lik ved siden av seg. Men jeg klarte bare ikke å finne sovne-posisjonen, fikk ikke armene på rett plass. Alt jeg prøvde ble ubehagelig etter en stund. Og når man bare ligger i mørket i 4-5 timer og prøver å sovne, blir man sliten i armer og nakke uansett. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) Våkner jo fort opp i litt andre stillinger da. Men er så deilig å sovne sånn hvertfall synes nå jeg. Skal ut å ri om en times tid. Det snør nesten sidelengs. Endret 21. februar 2012 av medlem-1432 Lenke til kommentar
Romis Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Jeg er så misunnelig på dere som bor i storbyer, her i Stockholm kan jeg få sushi, mcdonalds, burgerking, restauranter, kinesiske restauranter, meksikanse restauranter, ica, ica stormarked, hoteller, taxi, billeie, klesbutikker, frisører, bowling, kino ++++ alt innenfor 10 minutter gåing. Herregud så greit dere har det. Og en annen ting: Gratis wifi og 3g i hele byen. Win. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Så ... Er det "farlig" å dusje når man har feber? For jeg er evig fysen på en dusj, men vet ikke om jeg blir sykere av det eller ei. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Så ... Er det "farlig" å dusje når man har feber? For jeg er evig fysen på en dusj, men vet ikke om jeg blir sykere av det eller ei. Det er ingen fare forbundet med dette. Du blir ikke sykere eller noe. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 sov selv på magen i flere år , fort at man legger seg oppå armene i søvne , slik at armene blir fullstendig lamme. Kan skrive under på at det er ubehagelig og måtte banke og klaske igang blodsirkulasjonen Skjedd med meg også, helt jævelig. Våknet og skulle flytte på meg litt da jeg kjente at armen bare hang etter og kunne ikke røre den... Ugh. Tok litt tid så kjente jeg blodet strømme til armen igjen Litt panikk. Leste nettopp om maksimum tid du kan sove på armene før det begynner å bli kritisk . 4 timer , etter det så kan det utvikle seg nekrose Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg