Heddy Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Høres kjedelig ut. Hvorfor gidder jeg i det hele tatt å studere? Hva studerer du? Studietida hadde vært kjempemorsom hvis det ikke hadde vært for alle innleveringene og eksamen Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Hva studerer du? Studietida hadde vært kjempemorsom hvis det ikke hadde vært for alle innleveringene og eksamen vel, jeg vet ikke ennå. Siste året vgs nå. Sitter og tenker over hva og om jeg skal søke på til høsten. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Hva studerer du? Studietida hadde vært kjempemorsom hvis det ikke hadde vært for alle innleveringene og eksamen vel, jeg vet ikke ennå. Siste året vgs nå. Sitter og tenker over hva og om jeg skal søke på til høsten. Hvis man er lei av å studere kan det vel være greit med et hvileår for å finne ut hva man vil? Greit, man mister kanskje studieflyten, men da er det iallefall mindre sjanse for at du kastet bort 3-4 år og et studielån. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 For min del begynner eksamenskjøret i morgen. Hjemmeeksamener om noen uker og må få gjennomgått penumet vi har vært igjennom hittil. Ganske greit, snart sommerferie. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Hvis man er lei av å studere kan det vel være greit med et hvileår for å finne ut hva man vil? Greit, man mister kanskje studieflyten, men da er det iallefall mindre sjanse for at du kastet bort 3-4 år og et studielån. Joda, men jeg tenker at jeg kommer til å bli mektig lei av å sitte hjemme hele tiden/jobbe, om jeg i det hele tatt får meg en jobb. Foreldrene mine er heller ikke begeistret for at jeg skal henge hjemme uten noen ting å gjøre. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Studieuke, ja! - men det betyr bare 4 skoletimer mindre i uka... - men det er likevel 100% fri... - og 100% bacheloroppgave :s Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Hvis man er lei av å studere kan det vel være greit med et hvileår for å finne ut hva man vil? Greit, man mister kanskje studieflyten, men da er det iallefall mindre sjanse for at du kastet bort 3-4 år og et studielån. Joda, men jeg tenker at jeg kommer til å bli mektig lei av å sitte hjemme hele tiden/jobbe, om jeg i det hele tatt får meg en jobb. Foreldrene mine er heller ikke begeistret for at jeg skal henge hjemme uten noen ting å gjøre. Jobbe må/bør du jo selvfølgelig, voksenlivet sånn sett starter jo etter vgs, men pass på at du ikke går i samme fellen som f.eks undertegnede, hvor det tar for lang tid og dermed blir usikker på egne ferdigheter og ønsker. Men du bør holde deg aktiv, så du ikke faller i den tunge sirkelen hvor man ikke gjør en dritt, og dermed kan ha vanskeligheter med å begynne på studier igjen, hvis det er langtidsplanen. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Jobbe må/bør du jo selvfølgelig, voksenlivet sånn sett starter jo etter vgs, men pass på at du ikke går i samme fellen som f.eks undertegnede, hvor det tar for lang tid og dermed blir usikker på egne ferdigheter og ønsker. Men du bør holde deg aktiv, så du ikke faller i den tunge sirkelen hvor man ikke gjør en dritt, og dermed kan ha vanskeligheter med å begynne på studier igjen, hvis det er langtidsplanen. Ønskene mine er jeg veldig usikker på. Jeg aner egentlig ikke hva jeg interesser meg for eller hva jeg vil studere. Det ender vel snart opp med at jeg velger et tilfeldig studie, og satser på at det går bra. Vel, jeg gjør allerede ikke en dritt, studieteknikk er ikke-eksisterende, jeg vet ikke om jeg klarer å gidde å lære meg noe som helst. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 For å oppsummere, jeg er ikke akkurat en veldig arbeidsflittig fyr. Jeg er definisjonen av latskap. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Du kan bli sånn som henger opp jakkene til folk på fine restauranter. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Joda, men jeg tenker at jeg kommer til å bli mektig lei av å sitte hjemme hele tiden/jobbe, om jeg i det hele tatt får meg en jobb. Foreldrene mine er heller ikke begeistret for at jeg skal henge hjemme uten noen ting å gjøre. Folkehøgskole! Det jeg gjorde etter VGS, beste året i mitt liv. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Folkehøgskole! Det jeg gjorde etter VGS, beste året i mitt liv. Føler det blir litt bortkastet. Bruker masse penger på noe du ikke får noen som helst utdanning av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Folkehøgskole er kjempegøy. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Føler det blir litt bortkastet. Bruker masse penger på noe du ikke får noen som helst utdanning av. Opplevelser er ikke nødvendigvis bortkasta penger da. Innebærer jo som regel litt reising og, utvikling av deg selv, venner for livet, og selv om man ikke får formell utdannelse lærer man og opplever mye nytt. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Opplevelser er ikke nødvendigvis bortkasta penger da. Innebærer jo som regel litt reising og, utvikling av deg selv, venner for livet, og selv om man ikke får formell utdannelse lærer man og opplever mye nytt. Såklart, men vil du ikke få alt dette på et universitet/høgskole også? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Jeg tror valget ditt her står mellom heroinist og regnskapsfører. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Jeg ville valgt heroin framfor regnskapsføring. Jeg ville valgt tortur framfor regnskapsføring. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Selv om moren din er katolikk, betyr jo ikke at du trenger å ta del av fasten? Hun har veldig lett for å godta at jeg er ateist, altså... Veldig. Så det er absolutt ikke noe problem at jeg ikke deltar på fasten. Blir hun grinete når hun ikke spiser? Det og. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Men det er tydeligvis ikke grunnen til at du gruer deg. Hva kan det være da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg