Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva studerer du?

Studietida hadde vært kjempemorsom hvis det ikke hadde vært for alle innleveringene og eksamen :p

vel, jeg vet ikke ennå. Siste året vgs nå. Sitter og tenker over hva og om jeg skal søke på til høsten.

 

Hvis man er lei av å studere kan det vel være greit med et hvileår for å finne ut hva man vil?

Greit, man mister kanskje studieflyten, men da er det iallefall mindre sjanse for at du kastet bort 3-4 år og et studielån.

Lenke til kommentar

Hvis man er lei av å studere kan det vel være greit med et hvileår for å finne ut hva man vil?

Greit, man mister kanskje studieflyten, men da er det iallefall mindre sjanse for at du kastet bort 3-4 år og et studielån.

Joda, men jeg tenker at jeg kommer til å bli mektig lei av å sitte hjemme hele tiden/jobbe, om jeg i det hele tatt får meg en jobb. Foreldrene mine er heller ikke begeistret for at jeg skal henge hjemme uten noen ting å gjøre.

Lenke til kommentar

Hvis man er lei av å studere kan det vel være greit med et hvileår for å finne ut hva man vil?

Greit, man mister kanskje studieflyten, men da er det iallefall mindre sjanse for at du kastet bort 3-4 år og et studielån.

Joda, men jeg tenker at jeg kommer til å bli mektig lei av å sitte hjemme hele tiden/jobbe, om jeg i det hele tatt får meg en jobb. Foreldrene mine er heller ikke begeistret for at jeg skal henge hjemme uten noen ting å gjøre.

 

Jobbe må/bør du jo selvfølgelig, voksenlivet sånn sett starter jo etter vgs, men pass på at du ikke går i samme fellen som f.eks undertegnede, hvor det tar for lang tid og dermed blir usikker på egne ferdigheter og ønsker.

 

Men du bør holde deg aktiv, så du ikke faller i den tunge sirkelen hvor man ikke gjør en dritt, og dermed kan ha vanskeligheter med å begynne på studier igjen, hvis det er langtidsplanen.

Lenke til kommentar

Jobbe må/bør du jo selvfølgelig, voksenlivet sånn sett starter jo etter vgs, men pass på at du ikke går i samme fellen som f.eks undertegnede, hvor det tar for lang tid og dermed blir usikker på egne ferdigheter og ønsker.

 

Men du bør holde deg aktiv, så du ikke faller i den tunge sirkelen hvor man ikke gjør en dritt, og dermed kan ha vanskeligheter med å begynne på studier igjen, hvis det er langtidsplanen.

Ønskene mine er jeg veldig usikker på. Jeg aner egentlig ikke hva jeg interesser meg for eller hva jeg vil studere. Det ender vel snart opp med at jeg velger et tilfeldig studie, og satser på at det går bra.

 

Vel, jeg gjør allerede ikke en dritt, studieteknikk er ikke-eksisterende, jeg vet ikke om jeg klarer å gidde å lære meg noe som helst.

Lenke til kommentar

Joda, men jeg tenker at jeg kommer til å bli mektig lei av å sitte hjemme hele tiden/jobbe, om jeg i det hele tatt får meg en jobb. Foreldrene mine er heller ikke begeistret for at jeg skal henge hjemme uten noen ting å gjøre.

 

 

Folkehøgskole! Det jeg gjorde etter VGS, beste året i mitt liv.

Lenke til kommentar

Føler det blir litt bortkastet. Bruker masse penger på noe du ikke får noen som helst utdanning av.

 

Opplevelser er ikke nødvendigvis bortkasta penger da. Innebærer jo som regel litt reising og, utvikling av deg selv, venner for livet, og selv om man ikke får formell utdannelse lærer man og opplever mye nytt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...