Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, ja. Jeg er oppriktig nysgjerrig på fridrikkene til gjengen der oppe. Min er som en brasilliansk limeade med lime og kondensert melk, og en dobbel espresso. Vet at det høres sært ut, men den er faktisk veldig god, if I may say so myself.

Say what? Løpe ned, det hørtes unektelig spennende ut.

Mens flørtingen til deg og Gypsy/annet kvinnelig individ som har oppmerksomheten din for tiden har allmenninteresse? :p

Marry me.

Lenke til kommentar

Hvis du noensinne befinner deg på disse breddegrader skal jeg lage den til deg, Lyc. Enn så lenge er vel jeg den eneste baristaen som har oppskriften. Nettopp derfor jeg er så nysgjerrig på alle de andre sin. Fridrikkene skal ikke lene seg på smakssiruper og sjokoladesauser sånn som klassiske søte drikker, men gjerne ha en akkompagnerende historie og gode råvarer i stedet. Er den skumleste grenen for de fleste, tror jeg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Det ble spurt etter duster orgelmusikk i tråden her for ikke lenge siden. Noen som vet sånn ca når eller hvor?

Edit: søkefunksjonene på forumet suger balle. Elendig.

Edit: fant, jeg fant.

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Da var nok en gratis legetime med random undersøkelser gjennomført.

Jeg er som vanlig i god fysisk form, og lungene mine har ikke tatt skade av å røyke av og på de siste 10-12 årene. :wee:

Søss mener dog at jeg har ataksi, siden jeg har sykt dårlig balanse, både med åpne og lukkede øyne, men det får så være. :p

Snart blir det kino med heite chicks, woop, woop!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Hva opplevde dere av hallusinasjoner? Via syn, hørsel og berøring og "fornemmelser"? Og hvor ofte opplevde dere dette?

Det samme som går igjen hos meg hvertfall. Jeg ligger i senga mi, på soverommet, i mørket. Så sniker det seg noen opp bak meg, kommer nermere og nermere. Kvinneskikkelse (ala jenta i the ring, bare voksen), det sorte håret hennes dekker ansiktet. Jeg prøver å skrike, røre meg, får ikke puste og blir så redd at jeg tror jeg kommer til å dø der og da.

Det er jævelig.

Lenke til kommentar

Høres utrolig ubehagelig ut, Gypsy. Kjenner til følelsen.

Prøvde å forklare det til fastlegen min (jeg har en del søvnproblemer), og da tok han opp på båndopptaker at "pasient har hatt hallusinasjoner og hørt stemmer siden hun var femten" uten å engang nevne sammenheng. Håper det var en god grunn til det. Virker som om det er en god del som har opplevd det her så jeg forstår ikke helt hvorfor han ble overrasket.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har erfaring med søvnparalyse?

Ja.

Hva opplevde dere av hallusinasjoner? Via syn, hørsel og berøring og "fornemmelser"? Og hvor ofte opplevde dere dette?

Jeg forbinder det med angstanfall, men om jeg får dem pga. angsten eller om det er angsten som utløser dem, vet jeg ikke.

Den første søvnparalysen jeg kan huske, kom i 14-15-årsalderen, men den som sitter best i, er en jeg hadde da jeg var 21.

Jeg hadde drukket og hatt en fin kveld, en kompis lå over og vi gikk til sengs i femtiden etter et vellykket nachspiel, våknet igjen fire timer senere, men klarte ikke gjøre noe. Jeg var våken, men lammet og ble livredd, våknet ordentlig en stund senere av at jeg ristet og skrek meg våken mens kameraten min sto skrekkslagen ved siden av senga mi og lurte på hva i helvete som foregikk.

Det har siden skjedd gjentatte ganger, men aldri like kraftig som den gangen. De kommer et par ganger i året, uten særlig forvarsel. Hallusinasjonene har vært der, men ikke særlige minneverdige, og jeg vet aldri om de kommer generelt fra psyken min eller om de har noe med søvnparalysen å gjøre. Alt jeg vet er at det gjør meg reddere enn fy og at jeg holder meg våken til jeg får en blackout av utmattelse, siden jeg er så redd for å sovne og at det skal skje igjen. At jeg ikke skal våkne igjen, at jeg skal være fanget i et mareritt, eller ligge helt paralysert med kun et våkent sinn resten av livet. Skremmende tanke.

Et par hallusinasjoner jeg kommer på i.f.m. søvnparalyse, er begge fra da jeg bodde på Steinkjer. Hhv. vinteren 2008 og vinteren 2009.

I '08 så jeg Hufsa (fra Mummitrollet) utenfor vinduet og våknet igjen noen timer senere i søvnparalyse, fast overbevist om at hun var på vei for å ta meg. Jeg kunne merke hvordan varmen forsvant fra rommet, følte isen på rutene og hvordan hennes kalde vesen stadig nærmet seg for å tømme meg for all varme og livsglede.

I '09, våknet jeg på kvelden etter en lengre ettermiddagshvil, atter paralysert, og denne gangen med vissheten om at Gammel-Sjur (jf. Djevelen) selv sto like ved sengen min og var klar for å hente meg ned til den innerste ring i Helvete for alle de synder jeg har gjort. Der og da var jeg villig til å tilstå de syv dødssyndene og mangfoldige andre, selv om jeg ikke er mer troende enn at jeg ber til Odin for visdom og Tor for styrke nå og da. Ofrer mat og alkohol til Odin før eksamen f.eks.

Endret av Datasmurf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...