Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakker om svinefilet, du vet ikke prisen på det for tiden?

Tror det var ca. 120 på Kiwi for indrefilet av svin.

Yikes... såppas ja, da tror jeg det blir kylling på hytta :whistle:

Jeg har et problem, lyst til å lage god mat på hytteturen, men folka jeg drar med har litt tynne lommebøker for tiden, så må finne noe som ikke er så alt for dyrt å lage.

Forslag mottas med stor takk.

Lenke til kommentar

Tror det var ca. 120 på Kiwi for indrefilet av svin.

Yikes... såppas ja, da tror jeg det blir kylling på hytta :whistle:

Jeg har et problem, lyst til å lage god mat på hytteturen, men folka jeg drar med har litt tynne lommebøker for tiden, så må finne noe som ikke er så alt for dyrt å lage.

First Price Taco. Billig og utrolig godt.

Skal hente Logitech Z-906 i morgen, spent på gromlyden :D

Lenke til kommentar

Hel fersk kylling, rundt 30kr kiloen. Serveres med rotgrønnsaker, båtpoteter og hvitløsmajonesen som ble nevnt her i tråden for noen dager siden. Lager seg nesten av seg selv mens dere drikker de første halvliterne.

Fersk spinat er faktisk ganske godt :thumbup:

Forslag til tilberedning? Kjøpte en pakke med fersk vasket spinat på tilbud i går. Endret av fargoth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rundt en time på 180 grader er et godt utgangspunkt, men det avhenger av størrelsen på kyllingen. Du kan fint ta det på øyemål, når skinnet et gyldent å den ser ferdig stekt ut snitter du den litt i lårfestet å sjekker at kjøttsaften er blank, da er den tilstrekkelig stekt. Eventuelt kan du bruke et steketermometer, men det er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

Sorry, mobilen ligger på lydløs et sted og jeg har vært opptatt med å lage og spise middag.

Svin indrefilet i sursøt saus med ris til.

Samt å vaske opp. :p

Ikke den ringeste anelse. Fatter kjøpte på tilbud her om dagen.

Lenke til kommentar

@multisync

Kok ris.

Stek oppskåret kyllingfilet, hell oppi Tikka masala-saus, putt oppi erter, løk og evt noe annet om du må.

Spis. Halvbillig i hvert fall.

Ingenting smaker så godt som egenskutt hjort. Hjortegryte er en klassiker, ikke er det så dyrt heller med mindre man skal kjøpe alt i butikken i stedet for å gå ut i skogen og hente det. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...