Kibs Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Det var ikke meningen egentlig. ^^ Egentlig? Ahh nå som vin er nevnt går vi lett fra puling/suging/og damer in general over til vin-snakk folkens! Hvilken og type vin er deres favoritt? Personlig har jeg en mor som drikker en del vin og har dermed arved litt kunnskap samt smak her og der. (Nei hun er ikke alkoholiker eller noe i nærheten bare for å avkrefte alle mistanker. Men hun tar seg gjerne et lite glass rødvin på kvelden til noe TV kos osv.) Selv liker jeg best italiensk vin, da gjerne vin fra Piedmont/Piemonte. Noen utrolig gode viner derifra som jeg virkelig elsker er Barbaresco, Barolo, Giacomo samt Amarone vin. Er også glad i andre viner med god krydret smak som f.eks. vin fra Spania og Chile. Selvom jeg misliker det meste av fransk vin er jeg en tilhenger av Bordeaux vin, de smaker som oftest himmelsk de også. Disse er altså alle rødviner. Me likes hvitvin. Ellers så stikker jeg ut med hunden nå. Han er glad i øl. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hvithvin er altfor surt til å sitte og drikke uten mat. Har enda til gode å smake en champagne som ikke smaker helt for jævlig bittert og søtt.Hvit er best. Grusomt søt hvitvin=tenåringsfyll, og det går helt fint uten mat. Passe søte hvitviner kan også drikkes uten mat, men vin generelt er nå best til mat imo. Egentlig?Ja. Men jeg ser jo at den kan oppfattes sånn. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg syns rødvin er best å drikke uten mat. Når jeg spiser blir jeg tørst, da er ikke den syrlige vinen noe å sitte og drikke. Det drikker jeg heller utenom mat. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Aldri vært glad i vin egentlig. Heller godt øl en flaske med skvipvin. Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 B-real er oppskrytt. jeg vil ha ostesmørbrød med masse ekstra ost og skinke. men orker jeg å lage det? nei. ^^ Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) B-real, da sier jeg som jeg alltid ender diskusjoner på jobb: "DU er skvipvin!". Hah. Hver gang jeg har fått champagne på nyttårsfest e.l. feiringer har jeg syns det var fælt. Og når vi snakker om jobb..nå skal jeg dit å være resten av natta sammen med stinkdyret. Yay :/ Endret 4. mars 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Cosmo med K Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg er ingen kjenner, men jeg liker rødvin. Ikke før søt og ikke for sur. Aner ikke hva merker jeg liker eller ikke. Bare drekker det jeg får. Kjøper jeg selv på polet, tar jeg bare ei flaske tilfeldig stort sett. Hvithvin er altfor surt til å sitte og drikke uten mat. Har enda til gode å smake en champagne som ikke smaker helt for jævlig bittert og søtt. Champagne er da godt! Men du smaker ikke god Champagne, eller musserende vin da, ettersom Champagne er en spesifik musserende vin laget i Champagne-distriktet, før du smaker Cristal! Fy flate den er god, men koster også godt over 1000kr flaska! Sykt herlig! Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Skal det være hvit vin må det være en søt tysker. Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Kan noen lage meg ostesmørbrød? sulter her. Lenke til kommentar
Addan Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hahaha! Nå traff eg Sindre som sat og leste med et blinkskudd i skrittet med ein tøffel! xD Han ligg og gråte no. ^^ Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 *smører ostesmør brød steker serverer Kexxy er Sexxy* Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 B-real er oppskrytt.Det har du rett i men jeg er ikke bøfjerding iallefall B-real, da sier jeg som jeg alltid ender diskusjoner på jobb: "DU er skvipvin!". Hah. Gahh...var en periode den der florerte blandt vennene mine...jizz..var ikke levelig :S Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 *smører ostesmør brød steker serverer Kexxy er Sexxy* yeeiii! <3 B-real er oppskrytt.Det har du rett i men jeg er ikke bøfjerding i alle fall Sortlandværinga ailtså.. oppskrytte sau-kleppera. ^^ Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 *smører ostesmør brød steker serverer Kexxy er Sexxy* yeeiii! <3 B-real er oppskrytt.Det har du rett i men jeg er ikke bøfjerding i alle fall Sortlandværinga ailtså.. oppskrytte sau-kleppera. ^^ You're welcome (^_^) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Sortlandværinga ailtså.. oppskrytte sau-kleppera.^^ Kor i helvette ser du saua på sortland din sameskoilt? Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Kor i helvette ser du saua på sortland din sameskoilt? Er det ikke sau på sortland? Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 BARE SORTE FÅR I SORTLAND. I Sortland? Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Nu digger eg Danko Jones. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg