Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Det var ikke meningen egentlig. ^^

Egentlig?

 

Ahh nå som vin er nevnt går vi lett fra puling/suging/og damer in general over til vin-snakk folkens! :wee: Hvilken og type vin er deres favoritt? Personlig har jeg en mor som drikker en del vin og har dermed arved litt kunnskap samt smak her og der. (Nei hun er ikke alkoholiker eller noe i nærheten bare for å avkrefte alle mistanker. Men hun tar seg gjerne et lite glass rødvin på kvelden til noe TV kos osv.)

 

Selv liker jeg best italiensk vin, da gjerne vin fra Piedmont/Piemonte. Noen utrolig gode viner derifra som jeg virkelig elsker er Barbaresco, Barolo, Giacomo samt Amarone vin. Er også glad i andre viner med god krydret smak som f.eks. vin fra Spania og Chile. Selvom jeg misliker det meste av fransk vin er jeg en tilhenger av Bordeaux vin, de smaker som oftest himmelsk de også. Disse er altså alle rødviner. :wee:

Me likes hvitvin. Ellers så stikker jeg ut med hunden nå. Han er glad i øl.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvithvin er altfor surt til å sitte og drikke uten mat. Har enda til gode å smake en champagne som ikke smaker helt for jævlig bittert og søtt.
Hvit er best. :p Grusomt søt hvitvin=tenåringsfyll, og det går helt fint uten mat. Passe søte hvitviner kan også drikkes uten mat, men vin generelt er nå best til mat imo.

 

Egentlig?
Ja. Men jeg ser jo at den kan oppfattes sånn.
Lenke til kommentar

B-real, da sier jeg som jeg alltid ender diskusjoner på jobb:

 

"DU er skvipvin!". Hah.

 

Hver gang jeg har fått champagne på nyttårsfest e.l. feiringer har jeg syns det var fælt.

Og når vi snakker om jobb..nå skal jeg dit å være resten av natta sammen med stinkdyret. Yay :/

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Jeg er ingen kjenner, men jeg liker rødvin. Ikke før søt og ikke for sur. Aner ikke hva merker jeg liker eller ikke. Bare drekker det jeg får. Kjøper jeg selv på polet, tar jeg bare ei flaske tilfeldig stort sett.

 

Hvithvin er altfor surt til å sitte og drikke uten mat. Har enda til gode å smake en champagne som ikke smaker helt for jævlig bittert og søtt.

 

Champagne er da godt! Men du smaker ikke god Champagne, eller musserende vin da, ettersom Champagne er en spesifik musserende vin laget i Champagne-distriktet, før du smaker Cristal! Fy flate den er god, men koster også godt over 1000kr flaska! Sykt herlig! :wee:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...