Gjest medlem-1432 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Jobber du for adecco bytex? Glem det, jeg måtte bare lese litt nøyere. Endret 25. januar 2012 av medlem-1432 Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Gjelder innboforsikringen dersom leiligheten/huset brenner ut og man ikke hadde røykvarsler/brannslukkingsutstyr? Det vet jeg faktisk ikke. Han bare sa at alle egentlig skal ha godkjent brannslokningsapparat i leiligheten, og det er opp til eieren å anskaffe. Men siden vi er over 30 enheter som ikke har det, kunne det være lurt å kjøpe samlet for å få det billigere. Men godkjente apparater koster visst ikke mere enn 3-400kr. Og de man får på byggmakker etc er vanligvis IKKE godkjente, er ikke sikkert de i butikken vet det engang. Huska ikke å spørre han hvor man får kjøpt godkjente, da.. Dersom du leier leiligheten (?) og skal betale for slukkeapparatet selv, står du jo fritt til å ta det med deg videre når du en gang flytter ut. Jeg synes dog det høres litt merkelig at at det ikke er utleiers ansvar å brannsikre boligene, jeg trodde alle utleiere var lovpålagt å gjøre dette for å få lov til å leie ut? Jeg fant forøvrig ikke min egen forsikringsavtale nå i farten, ellers skulle jeg sett om jeg fant avsnittet om pålagt brannvern. I en annen forsikringsavtale jeg fant på nett sto der derimot at man var pålagt å sikre huset/leiligheten med pulverapparat eller skum/vannapparat. Jeg tolker det slik at forsikringsselskapet med rette kan sette seg på bakbeina i en eventuell forsikringssak dersom det kommer frem at brannen kunne vert unngått dersom man hadde hatt slikt utstyr. Kanskje greit å være obs på om du har innboforsikring, noe jeg antar at du har. Endret 25. januar 2012 av fargoth Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Må se Lilyhammer... Herregud, her ser man forskjellen på norske og amerikanske skulespillere Haha. Neida...joda... neida, joda neida. Endret 25. januar 2012 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Leier ikke, det er andelsleilighet i et borettslag. Kjøpt og betalt. Men jeg skaffer nok et apparat selv. Har bare ikke tenkt på det siden forrige brann inspeksjon. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Leier ikke, det er andelsleilighet i et borettslag. Kjøpt og betalt. Men jeg skaffer nok et apparat selv. Har bare ikke tenkt på det siden forrige brann inspeksjon. Ah, det forklarer jo saken. Litt spesielt at så mange ikke hadde apparat i deres borettslag da, det er jo styret som står ansvarlig ved brann om minimumskravet for brannsikringstiltak ikke er oppfylt.. Endret 25. januar 2012 av fargoth Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Tror nok mange er enslige, siden det er flest ettromsleiligheter i blokka vår. Og de tenker vel som meg, det tar jo ikke fyr her uansett, men jeg skal kanskje fikse det til neste inspeksjon. Men når det er såpass mange som manglet, blir det vel tatt opp av styret snart likevel. Endret 25. januar 2012 av Bytex Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Dersom styret har en serviceavtale for årlig kontroll omsetter disse firmaene ofte sikkerhetsprodukter også. Det bør være rom for et godt tilbud om alle blir med på noe slikt.. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Bestilt noe fra ibæi, og på USPS sin tracking har den stått samme sted siden 20. jan. Kan det bare trackingen som er elendig, eller kan den sitte fast? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Må se Lilyhammer... Herregud, her ser man forskjellen på norske og amerikanske skulespillere Haha. Neida...joda... neida, joda neida. Var det bra? vurderer og begynne å se på den. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Syntes det var kjempebra, om du forventer en lettbeint gængsterkomedie med fokuset på komedien (dog, ikke standup-aktig) og ikke på en kjempedyp historie som forandrer livet ditt. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Gypsyyy, har du sett linken jeg sendte igåår? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Lilyhammer var bra ja Verdt å få med seg. Selvom jeg hatet han tullingen på toget.. Endret 25. januar 2012 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Gleder meg! skal se den på nrk nett tv tenker jeg. Slimda, nei, har ikke hatt tålmodighet i dag til å se den. Men bare vent, jeg har det på vent. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Slimda, nei, har ikke hatt tålmodighet i dag til å se den. Men bare vent, jeg har det på vent. Da må du nesten vente til over helga. Jeg vil være her og diskutere med deg når du har sett den, ikke flere dager etterpå. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 I morgen er det bare en dag til fredag. Skal bli digg å sove ut. Og drikke cola og spise godteri igjen. Klart meg til nå. Natta. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Da må du nesten vente til over helga. Jeg vil være her og diskutere med deg når du har sett den, ikke flere dager etterpå. Du forventer at jeg skal tilpasse min tid etter deg? Jaja, greit. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Da må du nesten vente til over helga. Jeg vil være her og diskutere med deg når du har sett den, ikke flere dager etterpå. Du forventer at jeg skal tilpasse min tid etter deg? Jaja, greit. Forventer? Nei, for all del ikke. Hadde bare vært koselig å faktisk ha en diskusjon om emnet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Det er så vanskelig med seriøse diskusjoner om slikt her, føler jeg. Folk blir så teite. Ikke du da, du er en av dem som holder deg saktlig. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Det er det jeg liker best. Saklige diskusjoner. Uansett. Nå skal jeg være fornuftig. God natt! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Bestilt noe fra ibæi, og på USPS sin tracking har den stått samme sted siden 20. jan. Kan det bare trackingen som er elendig, eller kan den sitte fast? Tror den står fast et sted. Trackingen går jo automatisk etterhvert som de scanner inn pakken på de forskjellige stedene den passerer. Er jo gjerne 2-3 terminaler i USA, og hvertfall 2 i Norge før de kommer til postkontoret. Skal mye til for at de glemmer å scanne den på alle de stedene. Går an å maile USPS eller ringe. Endret 25. januar 2012 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg